دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین دوربین بدون‌آینه برای تازه‌کارها

راهنمای انتخاب
بهترین دوربین بدون‌آینه برای تازه‌کارها

فاکتورهایی که ما برای دسته بندی بهترین دوربین بدون‌آینه برای تازه‌کارها استفاده کردیم، به این ترتیب است:

1) قیمت – بدنه و لنزها

2)قابلیت‌ها – که برای تازه واردها مناسب باشد

3)استفاده آسان.

 

برای کار حرفه‌ای، ترجیح بر  DSLR است، اما به هیچ وجه نمی‌توان از بهترین دوربین بدون‌آینه برای تازه‌کارها گذشت.

 

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

Sony A6000

 

مگاپیکسل: 24.3
اندازه حسگر: نوع کراپ سنسور (23.6 در 15.6 میلی‌متر)
وزن: 468 گرم (16.5 اونس)

 

شاید در این فکر باشید که چرا یک مدل عرضه شده در سال 2014 را به عنوان بهترین دوربین بدون‌آینه برای تازه‌کارها پیشنهاد می‌دهیم.

 

چندین مدل جدیدتر از Sony A6000 در بازار موجود است، اما حقیقتا  مدل Sony A6000، پرفروش‌ترین دوربین بدون‌آینه تاریخ است… و به نظر نمی‌رسد که این مسئله، به زودی تغییر کند.

 

نمونه عکس‌های Sony A6000 را در اینجا ببینید.

 

قیمت a6000 از زمان عرضه شدن آن، به طرز قابل توجهی افت داشته است، که آن را به بهترین انتخاب برای عکاسان تازه کار مبدل می‌سازد. برندهای دیگر دوربین، هنوز در تلاش برای ارائه‌ی دوربینی بدون آینه، با امکانات خوب و قیمت مناسب هستند .

 

شرکت Sony با ارائه‌ی محصول A6000، از نام تجاری “NEX” فاصله گرفت، و با اینکار، دوره جدیدی را در دوربین‌های بدون آینه نوع کراپ سنسور با قیمت و اندازه مناسب، رقم زد.

 

 

بهترین دوربین بدون‌آینه برای تازه‌کارها

Sony a6000 در بین تجهیزات عکاس ماجراجو، Chris Burkard

 

با توجه به کارایی این دوربین می‌توان آن را هم به تازه واردها به دنیای عکاسی و هم به حرفه‌ای ها که به دنبال یک دوربین با کیفیت با قیمتی مناسب هستند، پیشنهاد کرد.

 

یک مزیت دیگر، این است که لنزهای Sony، در مقایسه با لنزهای Fujifilm ارزان قیمت‌تر هستند، که یک نکته خوب دیگر برای تازه واردها محسوب می‌شود.

 

لنز 16-50 میلی‌متری که در یکی از کیت‌های آن ارائه میشود، بسیار ارزشمند است.

 

یکی از بهترین قابلیت‌های Sony A6000 برای تازه کارها، سیستم فوکوس خودکار 179 نقطه‌ای آن است که 92% قاب را پوشش می‌دهد.  با قابلیت عکاسی پیاپی 11 فریم بر ثانیه و قابلیت ردیابی متوالی فوکوس خودکار، بد عکس گرفتن با این دوربین، کار بسیار سختی است!

 

به دلیل اندازه کوچک اکثر دوربین‌های بدون آینه، انتخاب نقطه فوکوس با دکمه‌‌های کوچک، می‌تواند کمی سخت باشد، مخصوصا اگر دست‌های شما کمی بزرگ باشد. خوشبختانه، با قابلیت بی‌نظیر فوکوس خودکار مدل Sony A6000، می‌توانید کاملا بر انتخاب، قفل کردن و عکس گرفتن دوربین از سوژه، تکیه کنید.

 

بهترین دوربین بدون‌آینه برای تازه‌کارها

نمونه JPEG مدل Sony a6000 | Eduardo Teixeira de Sousa

تازه کارها، معمولا وقتی سوژه دقیقا در وسط صفحه باشد، بهتر کار می‌کنند، که البته هیچ اشکالی هم ندارد.

 

اما بعد از مدتی، امتحان کردن موقعیت‌هایی به غیر از وسط کادر،(مثلا قانون یک‌سوم ها) نیز می‌تواند جالب باشد، و داشتن یک نقطه فوکوس که لبه‌های قاب را گسترش دهد، واقعا کارآمد است. هیچ دوربین dslr موجودی، نمی‌تواند چیزی نزدیک به این پوشش را ارائه دهد.

 

تازه‌ کارها معمولا عکاسی را با تلفن هوشمند خود شروع می‌کنند. تلفن‌های همراه جدید، می‌توانند تصاویر بی‌نظیری بگیرند، پس منطقی است که یک دوربین بدون‌آینه، باید از کیفیت تصویری بسیار بیشتری در مقایسه با یک تلفن هوشمند، برخوردار باشد.

 

خوشبختانه، کیفیت عکس Sony A6000، بسیار عالی است. حسگر 24.3 مگاپیکسلی Sony، محدوده دینامیک بی‌نظیری را ارائه میدهد، مخصوصا برای یک دوربین با حسگر نوع C.

 

اگر یک تازه کار هستید، محدوده دینامیک به معنی اختلاف بین روشن‌‌ترین و تاریک‌ترین نقاط در یک تصویر است .  به طور کلی، هرچقدر محدوده گسترده‌تر باشد، تصویر، زنده‌تر به نظر می‌رسد.

 

تازه کارها معمولا تصاویر فرمت JPEG را برای سادگی آن، ترجیح می‌دهند (نیازی به ویرایش آنها در کامپیوتر نیست). عکس‌های JPEG در جایی غیر از مانیتور Sony A6000 نیز، عالی هستند، با رنگ‌های زنده و تعادل دقیق رنگ سفید.

 

تازه واضح هم هستند، اما نه در حدی که پویا به نظر برسند، که بعضی از تصاویر ثبت شده با دوربین‌های تلفن همراه‌، این ویژگی را داراست.

 

راهنمای خرید دوربین بدون‌آینه

JPEG نمونه Sony a6000 | Eduardo Teixeira de Sousa

وقتی تازه کارها کمی پیشرفت کرده و می‌خواهند انعطاف پذیری فرمت RAW را آزمایش کنند، محدوده دینامیک به آنها اجازه می‌دهند تا با استفاده از Lightroom، کمی خوش بگذرانند، سایه‌‌ها و هایلایت را بازیابی کنند یا به سادگی، کمی رنگ به عکس اضافه کنند.

 

یک دلیل دیگر که ما لقب بهترین دوربین بدون‌آینه برای تازه‌ کارها را به Sony A6000 نسبت می‌دهیم، ارگونومی آن، یا دقیق‌تر، دکمه‌های آن است.

 

یکی از مشکلاتی که ما با DSLR داریم، عدم وجود دکمه‌های دوم برای تنظیمات است. مدل Sony A6000 دارای 3 دکمه است،  یکی روی قسمت بالایی برای انتخاب حالت دوربین، یکی برای تعویض تنظیمات و آخری که پشت آن است، برای تنظیمات دیگر. تقریبا می‌توان گقت بسیار شبیه به DSLRهای حرفه‌ای Canon.

 

بهترین دوربین بدون‌آینه برای تازه‌کارها

 

این مورد برای تازه کارهایی که به تمام تنظیمات خودکار و دستی، تنها از طریق یک صفحه دسترسی دارند، بسیار عالی‌ست، بر خلافه نگه داشتن یک دکمه و چرخاندن صفحه (مانند اکثر دوربین‌های ارزان قیمت)، یا جستجوهای طولانی مدت در فهرست‌های مختلف. حافظه حرکتی دست، استفاده از این دکمه‌ها را، بسیار آسان‌تر می‌سازد و به شما اجازه می‌دهند، به جای ابزار، بر روی لحظه تمرکز کنید.

 

یک مورد دیگر که درمورد Sony A6000 که دوست داشتنی است، صفحه LCD قابل چرخش آن است، که دری را به دنیای خلاقیت باز میکند (و البته کمر و گردن شما را نجات می‌دهد!)

 

راهنمای خرید دوربین بدون‌آینه

 

نگرانی اصلی که درمورد این دوربین می‌توان گفت، که بین اکثر دوربین‌های بدون آینه Sony مشترک است، سیستم فهرست پیچیده‌ی آن است. بخشی از این مورد، به دلیل قابلیت‌های شخصی سازی آن است، که در اول کار، عکاس را کمی ناامید می‌کند.

 

اما، با صرف کمی زمان و کار کردن با تنظیمات Sony A6000، نیازی به دسترسی مداوم به فهرست نیست، مخصوصا به این دلیل که تمامی توابع اصلی، از طریق دکمه‌های فیزیکی، قابل دسترسی هستند.

 

اگر یک عکاس تازه کار هستید، یا کسی که به دنبال یک دوربین با آخرین تکنولوژی‌های روز و البته قیمتی مناسب است، Sony A6000، بهترین انتخاب است. ما پیشنهاد می‌کنم برای شروع، این دوربین را به همراه کیت آن تهیه کنید، سپس یکی از لنزهای پیشرفته‌تر را تهیه کنید.

 

نویسنده : نورنگار - آ.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *