021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

پیشرفت در کسب وکارتان با سه قدم

پیشرفت در کسب وکارتان با سه قدم

درنگ نکنید و این سه قدم مهم و کلیدی را برای پیشرفت در کسب وکار تان بردارید:

 

1-یک تجربه ی خوب برای مشتریان خود بسازید.

 

با هرعکاس موفقی که صحبت کنید به شما می‌گوید که کلید اصلی موفقیت در کسب و کار، ایجاد یک تجربه خوب عکاسی حرفه‌ای برای مشتریان است. مشتری‌های شما چه شخصا شمارا بشناسند یا نشناسند، معیار اصلیشان برای قضاوت شما، لحظاتی است که با  شما تجربه می‌کنند.

 

کسب وکار

 

 

ایجاد کردن یک حس خوب برای مشتری، در واقع تبلیغ بزرگی برای کسب وکار شما خواهد بود. چراکه اگر مخاطب بتواند ارتباط خوبی با شما برقرار بکند، چه در هنگام عکاسی و چه پس از آن، می‌تواند یک عنصر تبلیغاتی فوق العاده برای شما به حساب بیاید و نه تنها خودش برای کارهای دیگر به شما مراجعه کند، بلکه به مشتریان دیگری نیز شما را معرفی کند.

 

کسب وکار

 

اولین نکته‌ای که باید برای ساختن یک تجربه‌ی موفق برای مشتری خود به آن بپردازید، رابطه‌ای است که با او برقرار می‌کنید.  توجه کنید که این رابطه باید شفاف، دقیق و بسیار خوشایند باشد.

 

هرگونه ابهامی در طول رابطه شما با مشتری می‌تواند به وجهه‌ی شما آسیب بزند. پس توجه کنید که هیچ چیزی مهم تر از آن نیست که تمام مسائل را به طور کامل برای مشتری خود شرح داده و شفاف سازی کنید. نکته بعدی ایجاد یک رابطه خوشایند است که برای این کار راه های زیادی وجود دارد.

 

مثلا به موقع فرستادن عکس‌های نهایی، دادن هدیه‌های کوچکی که مشتری انتظار آن‌هارا ندارد، یا حتی انجام کارهایی که مشتری می‌داند در حوزه ی وظایف شما نیست، همه می‌توانند در برقراری یک ارتباط موثر بین شما و مشتری‌های خود تاثیر بگذارند.

 

کسب وکار

 

البته باید توجه کنید که از همان اولین دیدار باید برای ایجاد یک رابطه مناسب با مشتریان خود تلاش کنید و این کار را به بعد از نوشتن قرارداد و انجام پروژه موکول نکنید.

 

2-انتظارات مشتری را از خود مشخص کنید.

 

این نکته‌ای است که در بالا هم به آن اشاره شد. داشتن یک ارتباط شفاف. به این معنا که انتظارات هر دو طرف یعنی عکاس و مشتری کاملا مشخص و شفاف سازی شود تا هیچگونه ابهامی در آن باقی نماند. این کار باعث می‌شود که مشتری میزان توانایی‌های شما را بداند و انتظاراتی خارج از آن از شما نداشته باشد.

 

کسب وکار

 

بهترین کار برای ایجاد یک ارتباط درست، مشخص کردن هدف نهایی پروژه و محکم کاری کردن در کسب وکار ، نوشتن یک قرارداد کامل میان عکاس و مشتری است. در این قرارداد باید همه چیز به طور کامل شرح داده شود و هیچ ابهامی باقی نماند. به این صورت دیگر نه مشتری در انتهای پروژه ناراضی خواهد بود و نه حقی از شما به عنوان عکاس پایمال خواهد شد. چراکه با نوشتن یک قرارداد کامل و درست، امکان هرنوع سواستفاده‌ای از بین خواهد رفت.

 

3-آماده اتفاقات غیرمنتظره باشید.

 

یک کسب وکار  موفق، کسب و کاری است که همیشه آماده باشد. این به این معنا نیست که شما به عنوان یک عکاس باید همه چیز را بدانید. به هرحال در هر پروژه‌ای ممکن است اتفاقاتی بیفتد که انتظارش را نداریم و خود را از قبل برای آن آماده نکرده‌ایم.

 

اما چیزی که از یک کسب وکار حرفه‌ای انتظار می‌رود، مدیریت این اتفاق‌های غیرمنتظره است. درواقع شما همیشه باید آماده انجام بهترین کار در شرایط های غیرمنتظره باشید.

 

این آمادگی در عکاسی به این معناست که هنگامی که همه چیز بد پیش می‌رود، شما توانایی گرفتن تصمیمات درست و انجام کارهای درست را داشته باشید. جمله معروفی هست که شاید شما هم شنیده باشید:

 

شانس برای کسانی اتفاق می‌افتد که آمادگی رویارویی با فرصت‌ها را داشته باشند. این دقیقا همان چیزی است که از شما به عنوان یک عکاس انتظار می‌رود.

 

این که قبل از شروع پروژه بررسی کنید که ممکن است در کجاها و تحت چه شرایطی برایتان مشکلی ایجاد شود. این کار به شما بسیار کمک می‌کند تا از این شرایط دوری کرده یا اگر هم اتفاق افتاد، آمادگی مقابله با آن را داشته باشید. این کار باعث می‌شود که مشتری‌ها در ارتباط با شما آرامش بیشتری داشته و به شما بیشتر اعتماد کنند.

 

کسب وکار

 

در نتیجه رابطه‌ی موثری میان شما و مشتری هایتان برقرار می‌شود و همان طور که گفته شد این ارتباط موثر بزرگترین موفقیت را دربرابر رقبایتان برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

بیشتر بخوانید: اشتباهاتی که عکاسان برای تجاری‌سازی نامشان انجام می‌دهند

 

می‌توان صدها نمونه دیگر از ویژگی‌های یک کسب وکار موفق را نام برد، اما هیچکدام مثل این سه مورد حیاتی و مهم نیستد. شما با همین سه نکته می‌توانید پایه‌های کسب وکار  خود را قوی‌تر کرده، مشتریان بیشتری جذب کنید و وفاداری مشتریان سابق خود را نیز افزایش دهید.

 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه