دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

کدام دوربین پرچمدار پیروز میدان خواهد بود؟

چاپ
کدام دوربین پرچمدار پیروز میدان خواهد بود؟

ببینیم کدام دوربین‌های پرچمدار برنده این رقابت خواهد شد!

در دسته فول فریم، a7R III با قیمت 3200 دلار، a7 III با قیمت 2000 دلار و D850 با قیمت 3300 دلار، دوربین‌های مطرح هستند. تست امروز ما، برنده این رقابت و مخاطبین هر مدل را تعیین می‌کند.

باید چند مورد را در نظر داشته باشید، قیمت a7 III برای اکثر عکاسان مورد قابل توجهی است. آیا رزولوشن اضافی در a7R III ارزش قیمت اضافی آن را دارد؟ سوال بزرگ اینجاست. همچنین محدوده دینامیک، محدوده ایزو و کیفیت تصویر.

مدل‌های Nikon بسیار خوش‌ساخت هستند و از امتحانات در گذر زمان، سربلند عبور کردند. دوربین‌های بی‌نظیر کوچک که می‌توانید با خود به هر جایی ببرید. دوربین‌هایی با فاکتورهای ظاهری DSLR که در دستان حس بسیار خوبی دارد.

متاسفانه، Canon در این مقایسه حضور ندارد و دوربینی مناسب برای رقابت با این سه مدل، تولید نکرده است. Sony با تولید دوربین‌های فیلمبرداری و عکاسی بسیار مجهز و مناسب پیشرفت چشمگیری چند سال اخیر به ویژه در سال آخر داشته است.

[relatedpost post=”75207″]

Sony در زمینه دوربین‌های پرچمدار تازه وارد است پس نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که این بدنه‌ها تا چه مدت دوام خواهند داشت، اما قابلیت آنها بسیار کامل است که دوربین‌های زیادی می‌توانند این ادعا را داشته باشند.

پس بهتر است شروع کنیم!

1-آزمایش فوکوس خودکار

برای این آزمایش، سوژه به سمت ما حرکت کرد و چند سری عکس برای امتحان کردن دوربین در تغییر فاصله با موضوع گرفتیم. ما با f/2.8، سرعت شاتر 1/500  و ایزو 200این آزمایش را انجام دادیم. همچنین باید توجه داشت که یک روز ابری بود، سوژه ما در حال حرکت از سایه به سمت نور بود – امری بسیار سخت برای فوکوس با هر دوربینی.

Nikon دارای قابلیت شناسایی صورت و Sony دارای قابلیت شناسایی چشم است. به همین دلیل برای مشاهده‌ی نتیجه و تفاوت بین این دو، بسیار مشتاق و کنجکاو هستیم.

دوربین‌های پرچمدار

Nikon تقریبا با Sony در یک سطح بود، با در نظر داشتن این مورد که Nikon از قابلیت شناسایی چهره برخوردار است، که فکر می‌کردیم با شناسایی چشم  در Sony متفاوت باشد. مدل a7 III در این آزمایش بسیار موفق بود، که با توجه به قیمت پایین آن، این موضوع بسیار غافلگیر کننده بود.

2-آزمایش رزولوشن

حالا نوبت به کیفیت عکس رسیده است. Nikon D850 و Sony a7R III از نظر مگاپیکسل بسیار به یکدیگر نزدیک هستند پس باید در این آزمایش، بهترین تصویر را به نمایش بگذارند. ما به شما نشان خواهیم داد که a7 III چطور با نصف مقدار مگاپیکسل موفق می‌شود. برای عکاسان مد یا منظره، وضوح از اهمیت بالاتری برخوردار است و شاید فاکتور انتخاب محسوب شود.

به این عکس‌ها با اندازه 100% و 400% نگاه خواهیم کرد تا ببینیم کدام یک، بیشترین جزئیات را ثبت خواهد کرد.

دوربین‌های پرچمدار

با نگاه کردن به این تصاویر با اندازه 200%، Sony a7R III با اختلاف بسیار برنده است. اما با توجه به اینکه a7 III از نصف مقدار مگاپیکسل دو دوربین دیگر برخوردار است، عملکرد قابل توجهی دارد.

ما فکر می‌کنیم که دوربین‌های پرچمدار Sony مجموعا بسیار خوب به نظر میرسند و بر خلاف Nikon، نیازی به فیلتر low-pass بر روی حسگر ندارند. حالا با کنار هم گذاشتن آنها، شاید فکر کنید که 20 مگاپیکسل بیشتر، ارزش چند هزار دلار بیشتر را نداشته باشد چرا که تفاوت آنها به چشم ما، بسیار اندک است.

3-آزمایش ایزو

دوربین‌های پرچمدار

عملکرد Sony a7 III از هر دو مدل Nikon و Sony a7R III در آزمایش نور کم، بهتر بود. وقتی بحث عکاسی در نور کم می‌شود، این مدل بی‌شک برنده است. پس اگر به دوربینی نیاز دارید که دارای این قابلیت باشد، a7 III پیشنهاد ما به شماست.

در این آزمایش، ما به سطح نویز در هر تصویر می‌پردازیم. به نظر می‌رسد که a7، تقریبا یک استاپ یا بیشتر از a7R III برتر است. از بین این سه، Nikon دارای بیشترین نویز بود، اما رنگ و نوردهی بسیار استواری داشت. موردی که نمی‌توان به Sony نسبت داد. بعد از ایزوی 1600، می‌توانید تغییرات نوردهی در a7R III را مشاهده کنید.

4-آزمون جبران نوردهی

به طور کلی، دوربین‌های دیجیتالی در نور کم عملکرد بهتری دارند. این سه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در آزمون نوردهی، a7 III دارای بهترین عملکرد بود اما کمی تغییر رنگ در آن دیده میشد. دوباره، Nikon در حفظ استواری هر نوردهی، عملکرد بسیار خوبی داشت.

دوربین‌های پرچمدار

5-مقایسه پروفایل تصویر

پروفایلهای تصویر و عکسی که از آنها بدست می‌آید، اطلاعات خوبی در زمینه عکاسی RAW یا هر نوع فیلمبرداری است. Sony دارای یک پروفایل S-Log 3 است که فلت می‌باشد. Nikon دارای یک پروفایل فلت است، که می‌توان گفت اصلا فلت نیست.

دوربین‌های پرچمدار

دوربین‌های پرچمدار

برای استفاده ویدیویی، Nikon در این دسته کمی ضعیف است، پس اگر می‌خواهید از این دوربین برای فیلمبرداری استفاده کنید، به این مورد توجه داشته باشید.

کد تخفیف نورنگار

جمع بندی دوربین‌های پرچمدار

قطعا Nikon موفق به رقابت با Sony شد. همپا شدن با مجموعه قابلیت‌های قدرتمند Sony کار بسیار سختی بود اما در بحث استواری تصویر، برتری خود را اثبات کرد.

با در نظر داشتن قیمت بسیار مناسب Sony a7 III در این دسته، این دوربین بسیار کاربردی است. شاید انتظار داشته باشید که با اختلاف بسیار بالا شکست بخورد، اما در برخی زمینه‌ها مثل آزمایش نور کم، بهترین انتخاب است.

درمورد قیمت، هیچ مدلی با a7 III رقابت نمی‌کند. و می‌توانید آن 2000 دلار اضافی را خرج خریدن لنز کنید!

نویسنده : نورنگار - آ.ف

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه