021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

فیسبوک با عکسی که آپلود می‌کنید چه چیزی درمورد شما می‌فهمد؟

فیسبوک با عکسی که آپلود می‌کنید چه چیزی درمورد شما می‌فهمد؟

مارک زاکبرگ بنیانگذار و مدیرعامل فیسبوک در این هفته در خصوص استفاده شرکتش از اطلاعات شخصی کاربران خود، در برابر Capital Hill شهادت می‌دهد. زاکبرگ استفاده مخفیانه از اطلاعات کاربران به منظور استفاده در تبلیغات را رد می‌کند، این درحالی است که این شرکت قادر است که اطلاعات بسیاری را تنها از یک عکس آپلود شده به دست آورد.

 

 

افشای اطلاعات توسط فیسبوک

 

وال استریت ژورنال یک مقاله (پشت پرده پرداخت پول) با عنوان “چگونه یک شب پیتزا خوردن می تواند اطلاعاتی داشته باشد که برای آن باید دلارها هزینه کرد” را منتشر کرده‌است. در این مقاله، WSJ روش‌های ظریفی را که ممکن است اطلاعات شخصی خود را در یک شب آرام به فیسبوک یا دیگر شرکت‌های با تکنولوژی‌های پیشرفته بدهید را بیان کرده‌است.

 

 

فیسبوک

 

یکی از این روش‌ها عبارت است از: عکس گرفتن با گوشی هوشمند و آپلود کردن آن.
براساس سیاست‌های حفظ حریم خصوصی و جمع آوری اطلاعات فیسبوک، فیسبوک در ابتدا عکس شما، عناوین و برچسب‌هایی که زده شده‌است را دریافت می‌کند.

 

در ابتدا می‌تواند عکس را بررسی کند تا مشخص شود که شامل چه اطلاعاتی است و با توجه به حجم زیادی از اطلاعات که فیسبوک به واسطه‌ی تعداد زیاد کاربرانش در اختیار دارد، به صورت بالقوه می‌تواند افرادی را که در عکس شما وجود دارند را شناسایی کند.

 

اما این تنها اولین سطح از اطلاعاتی است که جمع آوری می‌شود زیرا با توجه به همین اطلاعات فیسبوک، می‌توان اطلاعات بیشتری را نیز به دست آورد. مگر اینکه گام‌هایی را برای جلوگیری از افشای برخی از جزئیات برداشته باشید.

 

فیس بوک

 

فیسبوک می‌تواند موقعیت مکانی شما را با استفاده از اطلاعات جغرافیایی به دست‌آورد همچنین می‌تواند مدل گوشی، شماره تلفن، شرکت سرویس دهنده ی سیگنال تلفن/اینترنت و برج های مخابراتی که از آن امواج را دریافت می‌کنید (از آن می توان برای مکان یابی استفاده کرد) و مولد امواج Wi-Fi و حتی چیزهایی مانند میزان باتری و میزان آنتن دهی گوشی شما را نیز به دست آورد.

 

بنا بر گزارش Lifehacker “شما می‌توانید با ویرایش داده‌های EXIF عکس، یا تغییر در تنظیمات دوربین خود از افشای برخی از این اطلاعات جلوگیری نمایید اما برخی از اطلاعات تنها با بازکزدن برنامه فیسبوک استخراج می‌شوند.”  سپس فسبوک می‌تواند تمامی این اطلاعات را به عنوان مرجع قرار دهد بنابراین فیسبوک می‌تواند با هوش مصنوعی خود موقعیت مکانی هر شخصی که در عکس شناسایی کند را به دست‌آورد حتی اگر آن شخص برچسب گذاری (tag) نشده باشد. همچنین می‌تواند این اطلاعات را با هرچیزی که از قبل از شما می داند ترکیب کند.

 

این بدان معنی است که فیسبوک این توانایی را دارد که حتی اگر در عکس خصوصی فرد دیگری که در یک مکان عمومی عکاسی می‌کند، حضور داشته باشید تحرکات شما را دنبال کند.

 

“چه میزان اطلاعات شخصی شما در حین خوردن پیتزا یا فیلم گرفتن از شب جشن افشا می شود؟” جوابی که وال استریت ژورنال به شما می دهد این است: “در واقع بسیار بیشتر از آنچه که فکر می کنید.”

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه