021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

6 لنز برتر دوربین های DSLR در سال 2017

6 لنز برتر دوربین های DSLR در سال 2017

انواع مختلفی از لنزهای دوربین و فاکتورهای متعددی در انتخاب این لنزها موثرند. بنابراین قبل از غرق شدن در دنیای خرید لنز، نیاز به تحقیق دارید. برای شروع مهم است که بدانیم هر لنزی با چه دوربینی سازگار و برای کدام سبک عکسبرداری مناسب است.

 

به گزارش مجله عکس نوریاتو، به طور معمول مهم ترین مشخصه برای شناخت اولیه لنزها، فاصله کانونی است که با میلی‌متر نشان داده می شود. اگر تنها یک عدد به طور مثال 28 میلی‌متر بر روی لنز نوشته شده باشد، لنز با فاصله‌ی کانونی ثابت یا Prime محسوب می شود. در حالی که اگر یک محدوده‌ی فاصله‌ی کانونی به طور مثال 300-70 میلی‌متر، نشان دهنده‌ی لنز زوم است.

 

به یاد داشته باشید که چشم انسان مانند یک لنز زوم در محدوده فاصله ی کانونی 50-30 میلی متری بر روی یک دوربین فول فریم عمل می کند.

 

بهترین لنز پرایم کانن : Canon EF 50mm f/1.8 STM

 

لنز پرایم کانن

 

 

برای افرادی که به دنبال یک لنز مقرون به صرفه و همه کاره پرایم هستند این لنز، لنز مناسبی محسوب می شود.

 

این لنز با دوربین های فول فریم و کراپ سنسور سازگار است و در دوربین های فول فریم فاصله ی کانونی 50 میلی‌متری و در دوربین های کراپ سنسور، فاصله ی کانونی 80 میلی‌متری را دارا می باشد.

 

همچنین موتور STM که در این لنز به کار برده شده است، بسیار کم صدا و نرم عمل می کند و این موضوع برای ضبط ویدئو بسیار گزینه‌ی مهمی می‌باشد. همه‌ی این مشخصات این لنز را به ابزار ایده آلی تبدیل کرده که در هر سبکی از پرتره تا عکاسی شبانه کاربرد دارد.

 

بهترین لنز پرایم نیکون : Nikon AF-S FX NIKKOR 50MM f/1.8G

 

 

لنز پرایم نیکون

 

این لنز مانند لنز Canon EF 50mm f/1.8 STM مقرون به صرفه است که به علت فاصله‌ی کانونی آن مناسب برای عکاسی پرتره نیز می باشد این یک لنز سریع برای مبتدیان و عکاسان DSLR میانی است.

 

عکس ها حتی در نور کم شارپ و با جزئیات کافی هستند. با این حال، توجه داشته باشید که این لنز دارای حداقل فاصله‌ی فوکوس 450 میلی‌متر می‌باشد که به شما اجازه نمی دهد بیش از حد به سوژه‌های خود نزدیک شوید. برای نزدیک شدن به سوژه‌ها، نیاز به یک لنز ماکرو دارید.

 

بهترین لنز زوم ماکرو : Tamron Auto Focus 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD

 

لنز زوم ماکرو

 

از این لنز می‌توان برای اهداف مختلف استفاده کرد. این لنز برای سبک منظره، حیات وحش، ورزش و پرتره مناسب می‌باشد. مانند بسیاری از لنز‌های ماکرو، تصاویر آن شارپ و با حداکثر وضوح است.

 

با این لنز امکان ثبت تصویر از حشرات کوچک و گل را نیز دارید. این لنز دارای دو حالت می باشد: در حالت عادی لنز دارای حداقل فاصله‌ی فوکوس، 1498 میلی متر و در حالت ماکرو دارای حداقل فاصله ی فوکوس 945 میلی متر می باشد.

 

با توجه به نسخه های موجود این لنز برای دوربین های DSLR نیکون، کانن، سونی، پنتاکس و کونیکا مینولتا گزینه ی قدرتمندی است.

 

بهترین لنز زوم استاندارد : Sigma 24-105mm F4.0 DG OS HSM

 

برترین لنز سیگما

 

پیدا کردن بهترین لنز زوم استاندارد، کار ساده ای نیست. گزینه های بسیاری در این محدوده وجود دارد. این لنز ترکیبی عالی از کیفیت تصویر با تاکید بر حفظ نسبت بزرگنمایی تا حد ممکن را در اختیار شما قرار می‌دهد. حداقل فاصله ی فوکوس در این لنز 432 میلی‌متر و نسبت بزرگنمایی آن 1:4:6 است.

 

با این مشخصات این لنز برای عکاسی از سوژه های نزدیک یا کلوزآپ مناسب است.این لنز از موتور HSM (Hyper Sonic Motor) که فوکوس خودکار سریع، آرام و دقیقی دارد استفاده می کند.

 

در ساخت این لنز از مواد سبکی استفاده شده است که وزن آن را به 884.5 گرم رسانده است. سیگما یک درگاه USB در این لنز تعبیه کرده تا کاربر بتواند از طریق کامپیوتر firmware لنز را آپدیت کند.

 

بهترین لنز تله فوتو: Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM

 

بهترین لنز تله

 

این لنز در رده‌ی تله فوتو از بهترین قیمت ممکن برخوردار است. اما تنها با دوربین های کراپ سنسور سازگار است. این لنز با حداقل دیافراگم f/4-5.6 و با حداقل فاصله ی فوکوس، 850 میلی‌متر و دارای لرزش گیر و موتور STM است.

 

این لنز دارای قابلیت Movie Servo Auto Focus که برای فیلمبرداری از اجسام متحرک مناسب است. وزن آن تنها 544 گرم است.

 

بهترین لنز سوپر واید : Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM

 

لنز سوپرواید سیگما

 

سیگما بزرگترین تولید کننده مستقل لنز در جهان است. این لنز با فاصله‌ی کانونی 20-10 میلی‌متری، عمق میدان زیادی را برای شما فراهم می‌کند و کمک می‌کند که در عکاسی معماری و منظره‌های وسیع به خوبی عمل کنید. به دلیل وجود موتور HSM در این لنز فوکوس بسیار سریع انجام می‌شود و رنگ‌های تولیدی روشن و زیبا هستند.

 

این لنز را با دوربین های DSLR سونی، کانن، نیکون و پنتاکس می توانید استفاده کنید.

 

مترجم: آرمان دیداران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *