021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

آیا شناسایی اثرانگشت به دنیای دوربین‌های جدید راه پیدا می‌کند؟

آیا شناسایی اثرانگشت به دنیای دوربین‌های جدید راه پیدا می‌کند؟

بازکردن قفل گوشیهای هوشمند و یا کامپیوترها توسط اثرانگشت چند سالی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، حال به نظر می‌رسد که دوربین‌های دیجیتال هم فاصله‌ی چندانی برای بهره‌مندی از تکنولوژی تشخیص اثرانگشت  ندارند.

 

دوربین کانن

 

به گزارش مجله عکس نوریاتو، آخرین حقِ ثبتِ اختراع کانن نشان می‌دهد که چگونه این غول دوربین‌سازی ژاپنی می‌خواهد از سنسور تشخیص اثرانگشت در بدنه و لنزهای خود، برای محافظت بیشتر عکس‌ها و البته کم کردن وسوسه‌ی دزدی ابزار شما توسط سارقان، استفاده کند.

 

این ثبت حق اختراع(US Patent Application 20180012061) اولین بار توسط سایت Northlight Images به عنوان امکانی فراتر از یک برنامه‌ی امنیتی مورد توجه قرار گرفت. سنسور اثرانگشت می‌تواند مانند هر دکمه‌ی کاربردی دیگری در دوربین، قابلیتِ شخصی‌سازی داشته‌باشد. برای مثال این اجازه را بدهد که انگشت‌های متفاوت به صورت مجزا مسئول کنترل اتوفوکوس، لرزشگیر و یا دیگر موارد باشند.

 

شما می‌توانید به راحتی دکمه‌های سفارشی متفاوتی را با قرار دادن انگشت‌هایتان داشته باشید.

 

لنز کانن

 

از منظر امنیتی، تشخیص اثرانگشت می‌تواند برای قفل کردن ابزارهایتان، یا حتی برای استفاده‌ی تنها اشخاصی که در دوربین ثبت‌شده‌اند مورد استفاده قرار بگیرد.

 

اگر خودِ شما،همسرتان و یا کودک هنرمندتان خواستند از دوربین DSLR شما استفاده کنند، دوربین فورا به کمک تشخیص اثرانگشت استفاده کننده را تشخیص می‌دهد و در تنظیمات پیش‌فرض برای هر فرد قرار می‌گیرد.

 

این ایده‌ی استاندارد یا حتی منسوخ‌شده‌ی دنیای گوشی‌های هوشمند،اگر در دوربین‌ها مورد استفاده قرار گیرد ایده‌ی آینده نگرانه‌ای خواهد بود. امیدواریم که این حق ثبت‌اختراع به زودی راه خود را به محصولات کانن باز کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *