021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

۵ راه برای ثبت عکس‌های تاثیرگذار با تغییر زاویه دوربین

۵ راه برای ثبت عکس‌های تاثیرگذار با تغییر زاویه دوربین

گاهی اوقات می‌توانید با تغییر زاویه دوربین و نقطه دید خود، ترکیب بندی عکس را به صورت چشمگیری تغییر دهید. این راهنمای سریع با استفاده موثر از زاویه دوربین به شما در گرفتن تصاویری زیبا کمک می‌کند. در ادامه می‌توانید 5 تکنیک ساده برای تغییر زاویه دوربین و کسب نتیجه‌ای فوق العاده را مشاهده کنید.

 

جستجو برای زاویه جدید در عکاسی، یک چالش بی‌ پایان است. نمایش دنیا از زاویه دید خودمان معمولا نیرویی است که عکاس را به ادامه کار خود تشویق می‌کند.

 

زوایای غیرطبیعی پایه‌ی عکس‌های تاثیرگذار هستند. ما به شما آموزش می‌دهیم تا از تصاویر معمولی و کلیشه‌ای عبور کرده و با تغییر زاویه دوربین فاکتوری بی‌نظیر به هر عکس اضافه کنید.

 

ایده‌هایی برای زوایای جدید دوربین :

 

مستقیما به سمت بالا عکاسی کنید

 

 

اکثر عکاسان بدون اینکه حتی یک بار به بالا نگاه کنند، از کنار موضوع رد می‌شوند. اما اگر یک بار این کار را انجام دهید، با نتایج فوق‌العاده‌ای در ترکیب بندی مواجه می‌شوید.

 

این روش به خوبی با لنزهای واید قابل اجراست. زمان خود را برای پیدا کردن چشم انداز عالی صرف کنید و اگر الگوی مناسبی پیدا کردید، آن را مرکز کار خود قرار دهید. اگر فقط یک حفره در یک سایبان یا یک جنگل است، از قانون یک‌ سوم‌ها استفاده کنید.

 

 به زمین نزدیک شوید

 

 

اینجا جایی است که صفحات زاویه مایل یا مختلف‌الزاویه به کار می‌آیند. این تصویر توسط یک دوربین نزدیک به زمین ثبت شده است. قاب‌بندی تصویر با استفاده از صفحه جلویی دوربین در حالت مشاهده زنده انجام گرفته است.

 

برای بعضی از تصاویر شاید نیاز باشد کمی پایین‌تر بروید، اما برای تصاویر موفقی مانند این، برخی از موارد جالب پیش زمینه را نیز در تصویر ثبت کنید. در این‌جا، سایه بلند ستون به چشم می‌خورد و این مورد حس حقیقی عمق را به بیننده منتقل می‌کند. برای ترکیب بندی فوق‌العاده سعی کنید از پس‌زمینه‌هایی که باعث حواس‌پرتی بیننده می‌شوند، دوری کنید.

 

دوربین را بچرخانید

 

زاویه دوربین

 

تصویربرداری از بعضی اجسام به موازات خط افق می‌تواند از نظر تکنیکی صحیح باشد، اما ممکن است با فضای بی‌روح بسیار در بالا و پایین موضوع، حس درام را از تصویر بگیرد.

 

با تغییر زاویه دوربین و چرخش آن (یا برش عکس در Photoshop و برنامه‌های مشابه) می‌توانید یک خط مورب قدرتمند در قاب ایجاد کنید که برای ترکیب‌بندی‌های غیرمعمول، فوق‌العاده است و اکثر تصاویر را در نگاه اول تاثیرگذار می‌کند.

 

البته در یک چشم انداز که تراز خط افق برای موفقیت عکس امری حیاتی محسوب می‌شود، این روش مناسب نیست. اما موارد بسیار زیاد دیگری (از پرتره تا ماشین) وجود دارند که چرخش دوربین می‌تواند درامای قابل توجهی به تصویر اضافه کند.

 

استفاده از پتانسیل‌هایی برای اغراق 

 

 

همه ما تصاویر ثبت شده از اماکن معروف را دیده‌ایم. این تصاویر معمولا به عنوان “پیشینه” ثبت می‌شوند و بین آثار عکاسان مختلف فرق زیادی ندارند.

 

چرا به دنبال انجام کاری جدید و ویژه نباشیم؟

 

ترکیب بندی برای ثبت و برجسته کردن یکی از ویژگی‌های شناخته شده مکان فعلی شما، همیشه ارزش تلاش کردن را دارد.

 

در این تصویر ثبت شده از کالج دریایی سلطنتی قدیمی لندن، یک لنز واید برای برجسته کردن دو ساختمان یکسان و تقارن آن‌ها استفاده شده است. با اینکه تلاش برای گرفتن تصاویر با معماری صاف و مستقیم معمولا خوب است، زاویه اغراق آمیز در این مورد، حس تصویر را تقویت می‌کند. این زاویه بسیار تاثیرگذار و یک ابزار قدرتمند در ترکیب بندی است.

 

از ارتفاع بالا عکس بگیرید

 

 

اکثر مردم از ارتفاع سر خود عکس می‌گیرند. با بالا بردن دوربین خود یا پیدا کردن موقعیتی بالاتر، تصاویر خود را برجسته کنید.

 

چه دوربین را بالای سر خود ببرید و به صفحه جلویی اتکا کنید یا اینکه موقعیتی مرتفع برای عکاسی پیدا کنید، می‌توانید از این روش نتایج بسیار جالبی بگیرید.

 

همچنین در این روش، جلوگیری از به هم ریختگی پس زمینه امری آسان است، که برای موفقیت عکس از این زاویه، فاکتور مهمی به حساب می‌آید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *