021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

چگونه با دوربین نیکون D3400 بهترین عکس را بگیریم؟

چگونه با دوربین نیکون D3400 بهترین عکس را بگیریم؟

به کمک self-timer  در دوربین عکاسی نیکون D3400 می‌توانید عکس‌ سلفی بگیرید یا حتی خودتان نیز در عکس‌های گروهی حضور داشته باشید. برای این کار مقدار دیافراگم را روی f/5.6 یا کمتر قرار دهید و سرعت شاتر را بالا ببرید. به‌این‌ترتیب با دوربین عکاسی آماتور نیکون D3400 می‌توانید عمق میدان مناسبی ایجاد کرده و همه را شارپ ثبت کنید.

پیشنهاد ما :    پنج راه برای استفاده بهتر از دیافراگم

همچنین اگر شما در حال عکاسی از یک صحنه‌ با سوژه‌های متحرک هستید، عکاسی با سرعت شاتر بالا به شما کمک می‌کند کوچک‌ترین حرکات را ثبت کنید و به عبارتی عمل Freeze را انجام دهید. برای این کار سرعت شاتر در دوربین عکاسی نیکون D3400 باید یک دویستم ثانیه یا حتی سریع‌تر باشد.

 

برای این کار به منو بروید و self-timer را روی ده یا بیست ثانیه تنظیم کنید. دکمه‌ی مود رهاسازی را فشار دهید، سلف تایمر را انتخاب کنید، دکمه‌ی شاتر را فشار دهید و برای ثبت پرتره‌ی خود آماده شوید. دوربین عکاسی نیکون D3400 با صدای بیپ کوچکی به شما زمان مناسب برای ثبت عکس را اطلاع می‌دهد.

 

ثبت عکس بدون فلاش در یک محیط داخلی با دوربین عکاسی نیکون D3400

 

دوربین عکاسی آماتور نیکون D3400

 

برای ثبت چنین عکسی در دوربین عکاسی نیکون D3400 به Mode Dial رفته و مستقیم به بخش Auto Flash Off بروید. برای اینکه نتیجه‌ی بهتری بگیرید، حتماً چک کنید که فلاش غیرفعال باشد و از نوردهی در مودهای PSAM که قبلاً درباره‌اش توضیح دادیم، استفاده کنید.

 

وگرنه فلاش ناگهانی پاپ آپ کرده و فعال می‌شود. بنابراین دوربین دچار اشتباه شده و نوردهی اشتباهی صورت می‌گیرد. در Shooting Menu، کنترل حساسیت ISO‌خودکار را غیرفعال کرده و میزان آن را با فشردن دکمه‌ی Info به صورت دستی تنظیم کنید.

پیشنهاد ما :   اصول اولیه نوردهی دوربین

اگر رنگ‌ها در عکس شما عجیب‌وغریب به نظر رسید، ( چون معمولاً لامپ‌های موجود در یک اتاق از نور تنگستن هستند) به منو بروید و در بخش Setup  و Flicker Reduction وضعیت نور را از فلوئور سنت به روی اتوماتیک تغییر دهید تا لرزش و اهتزاز نور‌ها را غیرفعال کنید.

 

بهترین تنظیمات برای عکاسی از منظره یا چشم‌انداز شهری با دوربین عکاسی نیکون D3400؟

 

فروش دوربین عکاسی نیکون D3400

 

Mode Dial را در دوربین عکاسی آماتور نیکون D3400 روی تقدم دیافراگم یا A قرار دهید و سپس یک مقدار دیافراگم کم ( که عددش بزرگ باشد) انتخاب کنید. مثلاً f/5.6  یا بیشتر. هر چه این مقدار بیشتر باید عمق میدان زیاد‌تر خواهد بود و شارپنس لبه به لبه در تصاویر ایجاد می‌شود.

 

لنز خود را در بازترین و واید‌ترین حالت زوم کنید. ( حداقل به میزانی آن را واید کنید تا به ترکیب‌بندی مورد نظر برسید.) همیشه سرعت شاتر را در حالتی قرار دهید که با وجود لرزش دست احتمالی تصاویر تار نشوند. یا دوربین را روی سه‌پایه بگذارید. برای عکاسی چشم‌انداز شهری باید عمق میدان کم باشد تا بتوانید روی برخی از ساختمان‌ها و برج‌های خاص فوکوس کنید و پس‌زمینه و اطراف آن‌ها را کمی تارتر جلوه دهید.

 

فریز کردن حرکات

 

Mode Dial را روی تقدم دیافراگم تنظیم کنید. بسته به سرعت حرکت سوژه، سرعت شاتر را از یک دویستم ثانیه به بالا تنظیم کنید. دکمه‌ی مود رهاسازی را فشار دهید و عکس‌برداری پیاپی یا Continuous Shooting را انتخاب کنید. سپس از طریق دکمه‌ی Info‌ به منو دسترسی یافته و به مود AF-C یا  فوکوس پیاپی بروید. دکمه‌ی شاتر را تا نیمه فشار دهید تا فوکوس پیاپی شروع به کار کرده و حرکت سوژه را پیش‌بینی کند.

 

سپس دکمه‌ی شاتر را تا آخر فشار داده و شروع به عکاسی کنید. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید کوچک‌ترین حرکات سوژه را ثبت کرده و آن‌ها را شارپ جلوه دهید.

 

نحوه‌ی فیلم‌برداری

 

Mode Dial را روی S‌ یا تقدم شاتر قرار دهید. Lv‌یا Live view را فشار دهید تا تصویر بلافاصله در مانیتور نمایش داده شود. دکمه‌ی Info را فشار داده و یک سایز و کیفیت مخصوص فیلم‌برداری برگزینید. برای کیفیت Full HD، 1920 یا 1080 را انتخاب کنید. فریم 24 مگاپیکسل ( 24 فریم بر ثانیه) برای فیلم‌برداری مناسب می‌باشد.

 

نحوه‌ی ویرایش عکس‌های ثبت شده با دوربین D3400 در کامپیوتر

 

دوربین عکاسی نیکون D3400 گزینه‌های بی‌نظیر Retouch‌ای در دسترس کاربران قرار داده که به کمک آن‌ها می‌توانید تصاویر را در خود دوربین ویرایش کنید. اگر با فرمتRaw‌عکاسی می‌کنید، منوی Retouch پروسه‌های مخصوص Raw برای شما در نظر گرفته تا بتوانید تنظیمات مورد نظر خودتان را بدون استفاده از نرم‌افزار‌های پیچیده در کامپیوتر، روی فایل‌ها اجرا کنید.

 

اگر قصد دارید افکت خاصی به عکس‌ها بیفزایید و تصاویر خلاقانه‌ای ثبت کنید، منوی Retouch را چک کرده و افکت‌های مخصوص را برای عکس‌ها به کار ببرید. البته از عکس‌ها یک کپی بگیرید تا نسخه‌ی ارجینال آن‌ها دست نخورده باقی بماند.

 

نحوه‌ی انتقال عکس‌ها از دوربین نیکون D3400 به تلفن همراه هوشمند

 

دوربین عکاسی نیکون D3400

 

با اینکه دوربین نیکون D3400 به وای فای مجهز نیست،‌ ولی شما برای انتقال عکس‌ها از دوربین به موبایل می‌توانید از بلوتوث یا SnapBridge رایگان استفاده کنید. این پروسه‌ها واقعا ساده است و همچنین این برنامه‌ها حاوی یک آموزش رایگان برای کاربران تازه‌کار می‌باشد که به کمک آن‌ها به پاسخ سؤال‌هایتان می‌رسید. البته این آموزش‌ها نحوه‌ی اصولی و ابتدایی کار با این برنامه‌ها را آموزش می‌دهند.

 

برای استفاده از این عملکرد، ابتدا اپلیکیشن SnapBridge را در اندروید یا iOS دانلود کنید. سپس به Menu، سپس Setup و Connect to smart device بروید و دوربین D3400 را انتخاب کنید. از اینجا می‌توانید گزینه‌های زیادی را انتخاب کنید که شامل دانلود تمام عکس‌ها در موبایل حین عکاسی می‌باشد.

 

البته می‌توانید آن را روی حالتی تنظیم کنید که بعد از اتمام کار و عکاسی عکس‌ها در تلفن شما دانلود و منتقل شوند. البته به یاد داشته باشید با این برنامه‌ نمی‌توانید فیلم‌ها یا فایل‌های Raw را به تلفن خود منتقل کنید ولی می‌توانید یک فایل کامل JPEG یا ورژن‌های کم‌حجم‌تر و دو مگاپیکسلی انتقال دهید.

 

Nikon D3400

 

امیدواریم که به کمک این مقاله نحوه‌ی کار با دوربین D3400 ‌نیکون را به خوبی یاد گرفته باشید و بتوانید با استفاده از آن عکس‌های بی‌نظیری ثبت کنید. در صورتی که می‌خواهید به صورت تخصصی آموزش عکاسی را دنبال کنید، حتما باید به دنبال بهترین آموزشگاه عکاسی باشید تا بتوانید از هزینه و زمان خود به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید. ما در آکادمی نورنگار از برترین استاد‌های متخصص که سوابق بسیار درخشانی در این زمینه دارند و آثار بزرگی را خلق کرده‌اند، دعوت کردیم تا دوره‌های تخصصی آموزش عکاسی، آموزش فیلمبرداری ، آموزش نورپردازی ، ادیت، تدوین، کسب وکار و سایر هنرهای تجسمی مانند نگارگری را برای هنرجویان و علاقمندان برگزار کنند. در پایان دوره نیز به شما گواهینامه ی معتبری اهدا می‌شود که از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است.

ببینید: ویدئو معرفی این محصول توسط کارشناس نورنگار را اینجا ببینید.

4 دیدگاه

  • آتنا رمضانی گفت:

    سلام توی قسمتی که گفتید میشه با تایمر عکس گرفت، بعد از تنظیم کردن سلف تایمر روی ده یا بیست ثانیه گفتید دکمه “مود رهاسازی” رو فشار بدیم
    منظور کدوم دکمه هست؟

  • علی گفت:

    سلام وقت بخیر من دوربین d3400 دارم الان بلوتوث غبر فعال شده و پیغام الان عدم دسترسی به این امکان در تنظیمات فعلی دوربین نیست میده و بلوتوث فعال نمیشه برای ارسال ولی قبلا کار میکرد چطوری میتونم دوباره روشنش کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • مهلا شریفان (کارشناس فروش) گفت:

      سلام وقت بخیر
      گاهی کم بودن شارژ باتری در غیر فعال بودن بلوتوث تاثیر میگذارد
      گاهی ممکن است دوربین ایراد نرم افزاری داشته باشد
      تماس بابخش فنی ما داخلی 104

    • کوثر موسوی گفت:

      سلام منم این مشکل روشن نشدن بلوتوث دوربین رو داشتم روی گوشی خودتون در نرم افزار اسنپ بریج دوربین انتخابی رو با استفاده از گزینه forget camera از حالت انتخاب خارج کنید و دوباره فرایند اتصال دوربین و نرم افزار رو از اول انجام بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *