دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

غول 400 مگاپیسکلی هاسلبلاد!

اخبار عکاسی
غول 400 مگاپیسکلی هاسلبلاد!

دوربین هاسلبلاد H6D-400c multi-shot با قابلیت ثبت تصاویر 400 مگاپیسکلی معرفی شد.

 

به گزارش مجله عکس نوریاتو، شرکت سوئدی تولید کننده دوربین های قطع متوسط “هاسلبلاد”، نسل بعدی بدنه های مولتی شات خود را معرفی کرد. هاسلبلاد، هیولایی ساخته است که خروجی آن تصویر 400 مگاپیکسلی است.

 

به دنبال ارتقای دوربین H6D-100c، هاسلبلاد از تکونولوژی جابجایی در سنسور برای ترکیب 6 تصویر بر روی هم و رسیدن به رزولوشن 17400*23200 پیکسل در دوربین MS H6D-400c استفاده کرده است. اگر شما با این دوربین عکاسی کنید، کیفیت عکس شما 300ppi می شود.

 

تصویر نهایی از 6 شات یک فایل 16 بیتی TIFF است که حجم فایل آن 2.3 گیگابایت است.

 

 

بازار هدف این دوربین هاسلبلاد، دیجیتال سازی آثار هنری و دیگر صنایعی است که نیاز به کیفیت فوق العاده و رنگ های دقیق دارند.

 

در دوربین هاسلبلاد H6D-400c MS اطلاعات رنگ توسط جابجایی حسگر به اندازه یک پیکسل در هر زمان در یک شبکه چهاربخشی جمع آوری می شود. این فرآیند به این صورت است که 4 تصویر را با فیلترهای هم پوشان سبز، قرمز، آبی ، سبز در هر پیکسل ضبط می کند و سپس حسگر به وضعیت عادی قبل از جابه جایی برگردانده می شود.

 

درGIF زیر تمام مراحل از ابتدا نشان داده شده است.

 

دوربین مدیوم فرمت

 

دوربین جدید هسلبلاد

 

این سیستم شبیه آن چیزی است که توسط شرکت‌هایی مانند Olympus و Panasonic استفاده می‌شود، به جز این که این تولید کنندگان از سیستم حسگر شناور پنج محوره استفاده می کنند تا حسگر را در موقعیت مورد نظر اداره کنند. در سیستم هاسلبلاد از یک بلوک فلزی تراش خورده دارای شیار استفاده می‌شود که حسگر در امتداد این شیار حرکت می کند.

 

این سیستم یکپارچه حرکت حسگر را به صورت کاملا دقیق و موازی تضمین می کند.

 

برای استفاده از عکس های چندگانه باید دوربین را به کامپیوتر متصل نمود. در صورت عدم استفاده از حالت عکس-چندگانه، دوربین مانند مدل قبل این دوربین یعنی H6D-100C عمل می‌کند، بنابراین می‌توان آن را به صورت معمولی نیز استفاده کرد.

 

دوربین هاسلبلاد H6D-400C در ماه مارس عرضه می‌شود، ولی پیش سفارش آن از هم اکنون پذیرفته می‌شود. قیمت این دوربین 47،995 دلار بدون مالیات بر ارزش افزوده می‌باشد. اگر توان پرداخت این هزینه را ندارید، می‌توانید مستقیما از شرکت هاسلبلاد با پرداخت 480 پوند در روز، با تخفیف‌های موجود برای قراردادهای بلند مدت،آن را اجاره کنید.

 

مترجم: آرمان دیداران

 

نویسنده : یاسین زرین کام

2 دیدگاه

  • پرند گفت:

    چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم
    ❤️❤️❤️

    • نورنگار - آ.ف گفت:

      سلام می تونید عضو خبرنامه ما بشید تا از آخرید اخبار و تخفیف ها با خبر بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *