021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

سهم ۶۲ درصدی کانن از فروش دوربین‌های DSLR

سهم ۶۲ درصدی کانن از فروش دوربین‌های DSLR

در رده بندی دوربین های عکاسی که توسط سازمان بی‌سی‌ان ژاپن در سال 2018 انجام شده است، به طور غیر منتظره‌ای کانن با اختصاص 61.1 درصد از سهم بازار با ۲ درصد کاهش از سهم قبلی خود هنوز هم میان DSLR ها، در رتبه‌ی اول قرار دارد.

 

 

به گزارش مجله عکس نوریاتو، به نقل از بی‌سی‌ان، کانن همچنین در رده‌ی دوربین‌های دیجیتال با لنزهای یکپارچه برترین رتبه را با 27.9 درصد از سهم بازار در مقایسه با نیکون‌ با 25.5 درصد، و کاسیو با 17.2 درصد از سهم بازار، در دست دارد. رده بندی دوربین های عکاسی در بی‌سی‌ان همچنین با بررسی دوربین‌های اکشن، مقام اول را به گو‌پرو، با 67.2 درصد از سهم بازار، داده است. همچنین در دوربین‌های فیلم‌برداری دیجیتال مقام اول را پاناسونیک با 42 درصد سهم کسب کرده است.

 

این ارقام نشان دهده‌ی بازار دوربین‌های ژاپن و حدود 50 درصد از اطلاعات فروش در خارج از ژاپن است. در حالی که معمولا قیمت‌های بازار ژاپن شاخص خوبی در بازار جهانی است، اما ارقام دوربین‌های بدون آینه اغلب در بازارهای آسیایی، جایی که پیشرفت تکنولوژی سریعتر از اروپا و امریکاست، خیلی متفاوت است.

 

رده بندی دوربین های عکاسی

 

در مقایسه با رقم‌های قبلی، رتبه بندی‌ها نشان می‌دهد که فروش دوربین‌های DSLR نیکون رو به رشد است، در حالی که فروش کانن و ریکو هر دو، کاهش یافته است. فروش المپوس، کانن، و سونی، همه در رده‌ی بدون آینه افزایش داشته است، حال آن که کانن و نیکون، هر دو، رشد در بازار دوربین‌های دیجیتال با لنز یکپارچه را نیز تجربه کرده‌اند.

 

کانن با وجود بهبود بازار سونی پس از رکود ناشی از زلزله‌ی سال 2016 Kumamoto، همچنان رشد زیادی در بازار دوربین‌های بدون آینه ژاپن دارد.

 

این زلزله، قطعه‌ی حسگر تصویر سونی را که برای نیکون و المپوس تولید می‌شد، تحت تاثیر قرار داده بود. در اواخر سال مالی 2017، المپوس اظهار کرد که زلزله‌ی 2016 در Kumamoto، تاثیر منفی بر تجارت تصویربرداریش داشته است. همچنین در همان زمان، نیکون اثرات تجارت محصولات تصویربرداری خود را فاش کرد، نتیجه همانطور که قابل پیش‌بینی بود افت کرده بود.

 

به دلیل این که عملیات بازگشت سونی به بازار پس از زلزله ماه‌های زیادی به طول انجامید، کانن همچنان در بخش دوربین‌های بدون آینه نسبت به سونی پیشتاز است.

 

اگرچه در سال 2017، نیکون درتجارت DSLR رشد داشت، و کانن شاهد رشد اندکی بود، شرکت دوم هنوز هم بر نزدیکترین رقیب خود با 61.1 درصد از سهم بازار نسبت به سهم 34.4 درصدی نیکون پیروز است. هیچ کس نمی‌تواند حدس بزند که آیا بزرگترین رقبای کانن در سال 2018 به این مهم دست پیدا می‌کنند یا نه.

 

مترجم: بنفشه صدر نفیسی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *