021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

آیا به حسگر ۲۵ مگاپیکسلی در دوربین‌های سلفی نیاز است؟

آیا به حسگر ۲۵ مگاپیکسلی در دوربین‌های سلفی نیاز است؟

هنگامی که عکس سلفی می‌گیرید، خصوصیات کیفیتی کمی وجود دارند که در دوربین خود به دنبال آن‌ها هستید: شما انتظار دارید که کادر به اندازه‌ی کافی وسیع باشد تا بتوانید ویژگی‌های صحنه و دوست خود (و شاید چیزهای دیگر) را در آن قرار دهید. در حالت ایده آل، این ویژگی را می‌توانید با کم کردن عمق میدان در حالتی که خارج از پس زمینه ایستاده‌اید به دست‌آورید.

 

همچنین دوست دارید که بتوانید در شرایطی که نور کم است نیز بتوانید عکس خوبی به بگیرید زیرا شما معمولاً علاقه دارید که در مهمانی‌ها و کافی‌شاپ‌ها عکس سلفی بگیرید که معمولاً نور در این مکان‌ها کم است.

 

دوربین سلفی با کیفیت

 

چیزی که به طور باورنکردنی نیاز به آن ندارید حسگر با وضوح بالا است زیرا احتمالاً نمی‌خواهید عکس را برش دهید و به طور طبیعی نیاز نیست که بخواهید زوم نمایید تا مثلاً منافذ بینی خود را ببینید! اما این دقیقاً چیزی است که در دوربین گوشی F7 جدید Oppo که دوشنبه معرفی شد قادر به انجام آن هستید!

 

در میان ویژگی‌های گوشی F7 دوربین سلفی 25 مگاپیکسل آن از همه برجسته تر است که این میزان مگاپیکسل٬ 3.5 برابر بیشتر از هر دوربین سلفی دیگری از جمله iPhone X است.

 

یک دوربین با مگاپیکسل بالاتر لزوماً به معنای خوب یا بد بودن آن نیست. مگاپیکسل بیشتر به معنای جزئیات بیشتر در تصویر است. اما مگاپیکسل پایین‌تر به معنای عکس‌های بهتر در نور کم است، بنابراین نکته‌ی کلیدی برقراری یک تعادل در میان آن‌ها است. برای اینکه یک معیار از مگاپیکسلی که یک دوربین واقعاً به آن نیاز دارد به شما بدهیم، توجه شما را به این نکته جلب می‌کنیم که با مگاپیکسل در حدود 8.3 می توان عکس‌هایی با کیفیت 4K گرفت.

 

مگاپیکسلی به بزرگی 25 ممکن است گاهی از اوقات برای عکاس‌های حرفه‌ای مناسب باشد، همچنین این میزان مگاپیکسل برای زمانی مناسب است که بخواهید عکس‌های خود را در اندازه‌های بسیار بزرگ چاپ نمایید. اما برای استفاده‌های معمولی مانند به اشتراک گذاری در اینستاگرام و یا چاپ عکس در منزل، این میزان مگاپیکسل بسیار بیشتر از چیزی است که به آن نیاز دارید.

 

گوشی با دوربین سلفی با کیفیت

 

به نظر می‌رسد قرار دادن 25 مگاپیکسل در یک دوربین سلفی بیشتر شبیه به یک اشتباه باشد. تعداد بالای مگاپیکسل جایگاه خاص خود را دارد، به این معنا که در شرایطی که نور کم است،دوربین Oppo دارای عملکرد ضعیفی خواهد بود. و از آنجایی که شما احتمالاً نمی‌خواهید عکس‌های خود را در اندازه‌ی پُستر چاپ کنید و یا اینکه قصد ندارید بر روی جزئیات پس زمینه ی عکس خود زوم کنید، مگاپیکسل بالا برای سلفی به نوعی هدر دادن منابع است.

 

F7 تعدادی واقعیت افزوده و ویژگی‌های لمسی را نیز ارائه داده‌است، و این افزایش میزان وضوح ممکن است به بالا رفتن کیفیت آن‌ها کمک کند. اما این که در هر مکان بتوان عکس‌های خوبی گرفت، دارای اولویت بالاتری است. بنابراین اگر گوشی iPhone X یا Galaxy S9 دارید که دوربین سلفی آن تنها 7 یا 8 مگاپیکسل است، حقیقتاً چیز خاصی را از دست نداده‌اید.

 

 

این درحالی است که میزان مگاپیکسل بالا در گوشی F7 شاید بیشتر جنبه‌ی نمایشی داشته باشد، اگر نگاهی کامل به این دوربین پُر سر و صدای 2018 بیندازید، متوجه می‌شوید که نسبت تصویر در آن 19:9 است، بنابراین دارای طول بلند، با عرض‌های باریک است. مانیتور این گوشی دارای اندازه‌ی 6.2 اینچ، وضوح نمایش 2280×1080 می‌باشد. گوشی F7 دارای پردازنده‌ی MediaTek’s midrange Helio P60 است و سیستم عامل اندروید Oreo بر روی آن قرار دارد. دوربین عقب آن باریک و دارای حسگر 16 مگاپیکسل می‌باشد.

 

گوشی F7

 

کلیت چیزی که دیده می‌شود به صورت باورنکردنی مشابه با Vivo’s V9 است که هفته‌ی گذشته از آن رونمایی شد و آن نیز دارای یک دوربین سلفی 24 مگاپیکسل است. Vivo و Oppo شرکت‌هایی از یک ریشه هستند، بنابراین به نظر می‌رسد که در طراحی و تنظیم بازار هدف گوشی خود، اساساً مشابه به یکدیگر عمل کرده‌اند.

 

شما می‌توانید F7 را متناسب با نیاز خود از میان یکی از مدل‌های 4GB حافظه‌ی RAM با فضای ذخیره‌سازی 64GB و یا 6GB حافظه‌ی RAM با فضای ذخیره‌سازی 128GB انتخاب نمایید. این مدل‌ها در ماه آینده در هند و با قیمت‌های به ترتیب 340 و 415 دلار به فروش خواهند رسید. این قیمت‌ها در این کشور در حالی بیان شده است که میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند در این کشور حدود 150 دلار است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *