دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

عرضه دوربین‌های فول‌فریم بدون‌آینه کانن و نیکون تا سال آینده

اخبار عکاسی
عرضه دوربین‌های فول‌فریم بدون‌آینه کانن و نیکون تا سال آینده

در اوایل این ماه در نمایشگاه بین‌المللی و جامع دوربین‌های عکاسی CP+، خبرنگاران Dpreview با چندین مدیر اجرایی شرکت های تولید کننده دوربین‌های عکاسی جلساتی طولانی برای مصاحبه در مورد این صنعت برگزار کرده‌اند. نتیجه آن اطلاعاتی است که در مورد آینده ی دوربین ها و لنزها منتشر شده است. یکی از این افراد، مدیر ارشد گروه بازرگانی تصویرسازی دیجیتال شرکت سونی آقای کنجی تاناکا بود که پیش بینی جالبی داشتند. طبق گفته او در CP+ سال بعد کانن و نیکون دوربین های فول فریم بدون آینه خود را ارائه خواهند کرد.

 

Dpreview هنوز بر روی نهایی کردن این مصاحبه کار می کند ولی می خواهیم یک خلاصه کلی از این مصاحبه را با شما به اشتراک بگذاریم:

 

یکی از دلایلی که شرکت هایی مانند سیگما و تامرون لنزهای مخصوص FE سونی را تولید می کنند این است که به این آینده نگاه می کنند که دوربین های فول فریم بدون آینده در بازار رواج خواهند داشت. چقدر طول می کشد تا این اتفاق بیفتد؟

 

این فقط نظر شخصی من است، من فکر می کنم که احتمالا در CP+ سال آینده شما شاهد دوربین های فول فریم کانن و نیکون خواهید بود. من فکر می کنم تا آن زمان آن ها در این بازار شرکت خواهند کرد.

 

در این سال ها شایعاتی در مورد ساخته شدن دوربین های فول فریم کانن و نیکون شنیده ایم اما هنوز هیچ تایید رسمی برای این شایعات ارائه نشده است. بهترین نکته ای که تاکنون می دانیم شایعات مبهمی درمورد نیکون و تاییدی از تصمیم کانن برای ادامه فروش دوربین های DSLR و سرمایه گذاری بر روی ساخت دوربین های بدون آینه است.

 

واضح است که آقای  کنجی تاناکا از طرف کانن و نیکون صحبت نمی کند. او حتی تاکید می کند که این تنها نظر شخصی او است اما او دارای درک بالایی از بازار دوربین است. به عبارت دیگر، ما نظر شخصی او را بسیار جدی در نظر می گیریم.

 

آخرین شایعه ی جالبی که در مورد دوربین فول فریم بدون آینه ی کانن وجود دارد این است که نسخه ی اولیه ی آن ساخته شده است و همچنین بسیاری امیدوار هستند که در CP+ سال آینده نیکون نیز دوربین بدون آینه ی خود را به نمایش بگذارد. بنابراین همین طور که در ادامه سال 2018 نمایشگاه های Photokina، Photo Plus Expo و CP+ سال بعد را در پیش رو داریم ممکن است که این شایعات در نهایت به واقعیت تبدیل شوند.

 

نویسنده : یاسین زرین کام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *