021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

14 عکاس الهام‌بخش بزرگ از گذشته تا به امروز

14 عکاس الهام‌بخش بزرگ از گذشته تا به امروز

از آنها یاد بگیرید و تحت تاثیر قرار بگیرید اما بهتر است که تلاش شما برای تبدیل شدن به یک عکاس منحصر بفرد باشد و زاویه دید خود را خلق کنید. این عکاسان الهام‌بخش داستان‌هایی جذاب تعریف می‌کنند، و همچنین داستان‌هایی درباره اینکه چطور به مقام امروز خود رسیدند. از داستان آن‌ها را یادبگیرید و حتما به نکات جالب و کارآمدی الهام گرفتن، برخواهید خورد.

 

این یک لیست از بهترین عکاسان تاریخ نیست، اگرچه بسیاری از آنان می‌توانند در این لیست حضور داشته باشند. عکاسان این لیست برخی شناخته شده و بعضی از آنها نیز نسبتا ناشناس هستند اما تمامی آن‌ها از طریقی برای من عکاسان الهام‌بخش بودند.

 

اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که ترکیبی از تمامی عکاسان در تمامی سبک‌های عکاسی گردآوری شده‌است. من باور دارم که می‌توان از همه ژانرهای عکاسی و حتی فرم‌های دیگر هنر مانند نقاشی، الهام گرفت.

 

برای هر عکاسان الهام‌بخش ، توضیحی کوتاه درمورد دلیل علاقه من به آنها و همچنین بیوگرافی (یا وبسایت) آنها ذکر شده است. من به همه شما پیشنهاد میکنم که لینک‌ها را باز کرده، یک موسیقی خوب گوش کنید و زمانی را برای درک آثار آنها بگذارید.

 

این لیست دارای هیچ ترتیب خاصی نیست:

 

1-Maria Svarbova

 

استاد عکاسی با Hasselblad و عکاسان الهام‌بخش هنری از اسلواکی. یکی از پروژه‌های او به نام “In The Swimming Pools” بسیار جذاب و تاثیرگذار است.  توصیف او کار آسانی نیست، شما می‌توانید آثار او را مشاهده و در اینستاگرام دنبال کنید.  Maria Svarbova، متولد سال 1988است.

 

او در حال حاضر در اسلواکی زندگی می‌کند. با وجود اینکه رشته تحصیلی او، باستان‌شناسی و ترمیم آثار است، هنر موردعلاقه او، عکاسی می‌باشد. از سال 2010 تا به امروز، آگاهی و استعداد عکاسی ماریا، در تمامی جهان، مورد تحسین قرار گرفته است و سبکی جدید در بیان مفهوم‌ها ثبت کرده‌است.

 

برنده چندین جایزه معتبر، برگزاری نمایشگاه‌های فردی و گروهی ، او را به یکی از پیشگامان معاصر تبدیل کرده است که نظر گاردین و رسانه‌های دیگر در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. آثار او به صورت مداوم جزو پربیننده‌ترین‌ها در شبکه‌های اجتماعی است.

 

می‌توانید آثار او را در اینجا مشاهده کنید.

 

James Nachtwey-2

 

در ابتدای شروع کارم، او اولین عکاسی بود که هنر و خبرنگاری را در کار خود، ترکیب کرده بود. روش او برای توضیح یک داستان و ایجاد اثری هنری، همه و همه در یک عکس و در سخت‌ترین شرایط، هنوز هم برای من، بسیار تاثیرگذار است.

یک روزنامه‌نگار و عکاس جنگ آمریکایی. او پنج بار مدال طلای رابرت کاپودریافت کرده و دوبار برنده جایزه World Press Photo  شده‌است. در سال 2003، Nachtwey  در یک حمله با نارنجک هنگام کار کردن در بغداد، آسیب دید و کاملا بهبود یافت. فیلمی نیز در مورد او ساخته شده‌است که برای آشنایی بیشتر با او می‌توانید ببینید.

 

می‌توانید آثار او را در اینجا مشاهد کنید.

 

Ami Vitale-3

 

Vitale یک عکاس پروژه‌ای برای نشنال جئوگرافیک است، او در هر زمینه‌ای، کمی کار کرده است اما چیزی که بیشتر از همه، مرا به سمت کارهای او جذب می‌کند، داستان‌های او درباره حیوانات است. من عاشق حیوانات هستم و علاقه او به حیوانات، در داستان‌های متقاعد کننده و خلاقانه‌اش، کاملا محسوس هستند.

 

Ami Vitale (متولد سال 1971) یک عکاسان الهام‌بخش خبری و مستندساز آمریکایی در مونتانا است. اخیرا درمورد چهره وحشی پانداها و آرامش شکننده در سریلانکا برای نشنال جئوگرافیک خبرنگاری کرده‌است. او سفیر Nikon نیز هست.

 

می‌توانید آثار او را در اینجا مشاهد کنید.

 

Sebastião Salgado-4

 

پروژه‌ها و کتاب‌های او بی‌نظیر هستند. او استاد پروژه‌های بسیار طولانی مدت و سیاه و سفید متمرکز بر مشکلات اجتماعی و محیطی است. Sebastiao Salgao،( متولد 8 فوریه 1994) یک عکاسان الهام‌بخش مستند اجتماعی و عکاس خبری اهل برزیل است. او برای پروژه‌های عکاسی خود، به بیش از 120 کشور سفر کرده‌است.

 

اکثر این پروژه‌ها در کتاب و نشریات بسیار زیادی پوشش داده شده‌است و نمایشگاه‌های کارهایش در تمامی جهان برگزار شده‌است.

 

بیشتر بخوانید: چه عکس‌هایی را باید سیاه و سفید بگیریم؟

می‌توانید آثار او را در اینجا مشاهد کنید.

 

5-Magnum Agency

 

بله این نام یک عکاس نیست اما من برای این مورد استثنا قائل شدم. معتبر‌ترین مستندها و مجموعه‌های داستانی در تاریخ یک تیم بی‌نظیر عکاسی دارند، شما می‌توانید ساعت‌ها در وبسایت آنها جستجو کنید و تحت تاثیر قرار بگیرید. Magnum Photos یک شرکت عکاسی بین‌المللی ، با دفترهای در نیویورک، پاریس، لندن و توکیو می‌باشد.

 

  طبق گفته‌های بنیانگذار آن، Henri Catrie-Bresson، “Magnum انجمنی از افکار، معیارهای انسانی، حس کنجکاوی برای درک اتفاقات جهان، احترام به آن و علاقه به نقل تصویری آن است.”

 

می‌توانید آثار او را در اینجا مشاهد کنید.

 

6-Benjamin Lowy

 

من سال‌ها پیش در نیویورک با بن آشنا شدم، او آدم بسیار خوبی است و به نظر من، آثار او دست کم گرفته شده‌است. ما تقریبا همزمان آغاز به کار کردیم و من همیشه کار او را تحسین می‌کردم. یکی از نکات بخصوصی که مرا جذب آثار او می‌کند، تطبیق‌پذیری آنهاست و او همیشه تلاش می‌کند تا خودش را دوباره تولید کند.

 

نه اینکه او توجه افراد بسیاری را به خود جلب نکرد، او مهمان یک برنامه روزانه با John Stewart بود، اما این تنها بدین دلیل بود که او برای یک پروژه در پشت صحنه به آنجا رفته بود و پس از اینکه کمی با او صحبت کردند، متوجه شدند که او عکاسی بی‌نظیر است و او را به برنامه دعوت کردند.

 

او جنگ‌های خاورمیانه را پوشش داده‌است، برای مجله ESPN عکاسی کرده‌ و حالا به نظر می‌رسد تحت تاثیر عکاسی از کوسه‌ها قرار گرفته است و او تمامی این کارها را به بهترین نحو انجام می‌دهد. Benjamin Lowy (متولد 1979) یک عکاس خبری آمریکایی است. او به عکس‌هایش در مناطق جنگی مشهور و همچنین یکی از اولین متقاضیان و طرفداران عکاسی با موبایل است

 

می‌توانید آثار او را در اینجا مشاهد کنید.

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

7-Greg Constantine

 

شاید Salgado استاد پروژه‌های طولانی سیاه و سفید باشد اما Greg، استاد پروژه‌هایی به طول زندگی است. Greg یکی از دوستان عزیز من است و من عاشق علاقه و تعهد او نسبت به کارش هستم. اگر شما اثر او به نام “Nowhere People” را ندیده‌اید، برای شگفتی آماده باشید. کار او با اتمام عکاسی یک پروژه تمام نمی‌شود، او به سراسر جهان سفر می‌کند، سخنرانی می‌کند، درس می‌دهد و آگاهی جهانیان را در رابطه با بحران پناهندگی افزایش می‌دهد.

 

Greg Constantine، یک عکاس مستند است که آثار او، قالبا پروژه‌هایی درمورد حقوق بشر، ناعدالتی و نابرابری است.  بعد از سالها کار در زمینه موسیقی، او در سال 2002 شغل خود را تغییر داد و کار کردن روی پروژه‌های مستند طولانی مدت را آغاز کرد.

 

 در سال 2005، به آسیا سفر کرد و پروژه طولانی مدت خود، به نام Nowhere People را آغاز کرد که مشکلات جوامع بی‌خانمان در سراسر جهان را دربر دارد.  Constantine ده سال اخیر را به ثبت جوامع بی‌خانمان مشغول بوده‌است، از بنگلادش، میانمار، نپال، مالزی، سریلانکا، کنیا، ساحل عاج، جمهوری دومینیکن تا اوکراین، صربستان، ایتالیا، هلند، عراق، کویت و لبنان.


می‌توانید آثار او را در اینجا مشاهد کنید.

 

8-Robert Frank

 

انتخاب او بدیهی است اما به این دلیل که او یکی از تاثیرگذارترین عکاسان قرن بیستم است. کتاب او، The Americans، یک مورد ضروری برای هر مجموعه از کتاب‌های عکاسی و شاید بهترین نمونه کتاب عکاسی خیابانی‌ موجود است. من از آثار او، اهمیت لایه‌ها و ویرایش را یاد گرفتم.

 

Robert Frank (متولد 9 نوامبر 1924) یک عکاس و مستندساز آمریکایی سوئیسی است. قابل ‌توجه‌ترین کار او، کتاب او یعنی The Americans، است که در سال 1958 منتشر شد و به دلیل دید خارجی و جدید او نسبت به جامعه آمریکایی، توسط افراد زیادی، با Tocqueville عصر جدید مقایسه شده است.

 

 منتقد، Sean O’Hagan، در سال 2014 در Guardians نوشت که “The Americans، طبیعت عکاسی، طرز بیان و چیزهایی که بیان می‌کرد را تغییر داد.

 

 این کتاب، شاید یکی از بهترین‌ کتاب‌های قرن بیستم باشد.” Frank بعدا وارد عرصه فیلم و ویدیو شد و از عکسبرداری، برای کارهای خود استفاده می‌کرد. بیوگرافی او در American Witness نیز به اندازه آثارش شگفت‌انگیز است.


می‌توانید آثار او را در اینجا مشاهد کنید.

 

9-Alex Webb

 

او شاید تاثیرگذارترین عکاسان الهام‌بخش برای من در ترکیب‌بندی و رنگ‌بندی باشد. من عاشق لایه‌بندی او و طرز انتخاب قاب در صحنه‌هایش با تصویربردای متضاد از نور و سایه هستم. Suffering of Light یکی از کتاب‌های موردعلاقه من است.

 

Alex Webb (متولد 5 مه 1952) یک عکاسان الهام‌بخش، مشهور به ثبت تصاویر زنده با رنگ‌های پیچیده است. او از سال 1979، یکی از اعضای Magnum Photos بوده است.

می‌‎توانید آثار او را در اینجا مشاهد کنید.

 

10-Paula Bronstein

 

Paula تقریبا هر جایزه‌ای که یک عکاسان الهام‌بخش خبرنگار می‌تواند دریافت کند را در طی دوران کاری خود، دریافت کرده‌است. من در جنوب شرقی آسیا، در کنار او کار کردم و رفتار، علاقه و کار او، بی‌همتاست. Paula Bronstein، یک عکاس خبری که در سال 1982 در پراویدنس در رود آیلند، پا به این عرصه گذاشت. او حالا در بانکوک برای Getty Images کار می‌کند.

 

Bronstein یکی از فینالیست‌های جایزه پولیتزر سال 2011 برای خبر فوری بود. کتاب او با نام “Afghanistan Between Hope and Fear”، در سال 2016 توسط Texas Press به انتشار رسید.

می‌توانید آثار او را در اینجا مشاهد کنید.

 

11-George Steinmetz

 

اخیرا به عکاسی هوایی علاقه‌مند شدم و هیچکس اینکار را بهتر از George Steinmetz انجام نمی‌دهد. تنها چیزی که آثار او را منحصر بفرد می‌کند، از بالا عکس گرفتن نیست، او عکس‌های هوایی را با استفاده از پهپاد ثبت می‌کند و تصاویر او همیشه اهدافی بزرگ برای انتقال داستان‌های محیطی و پوشش دادن مشکلات سیاره ما دارند که اینکار قالبا برای نشنال جئوگرافیک انجام می‌شود. George Steinmetz (متولد سال 1957)، یک عکاس آمریکایی است. او در سال 1979، با مدرک ژئوفیزیک از دانشگاه Stanford فارق‌التحصیل شد.

 

او شغل عکاسی خود را بعد از 28 ماه پیاده روی دره آفریقا در بیست سالگی‌اش آغاز کرد. کار فعلی او بر عکاسی از صحراهای جهان با کنترل کردن یک هواپیمای موتوری متمرکز است. این هواپیما ، به او اجازه می‌دهد تصاویری بی‌نظیر را از جهان پیرامون خود ثبت کند.

می‌توانید آثار او را در اینجا مشاهد کنید.

 

12-Dan Winters

 

کتاب او به نام Road to Seeing، بهترین کتاب ترکیبی نمونه کار و بیوگرافی در تمام زندگی من است. پرتره‌های او از افراد مشهور برای مجله نیویورک تایمز، مشهور هستند و نه تنها به این دلیل که از افراد مشهور گرفته شده‌اند.

 

این امر بدین دلیل است که Winter در تنظیم تجهیزات و عکاسی خود، بسیار محتاط و ماهر است. او یک هنرمند به تمام معنا و صنعت‌گر است و پرتره‌های او، بسیار حساب شده و منحصربفرد هستند. او در شهرستان ونتورا، کالیفرنیا در تاریخ 21 اکتبر سال 1962 زاده شد. او ابتدا عضو یک کلوپ هنری کوچک به نام 4-H بود که در آن زمان، یادگیری عکاسی و پروسه اتاق تاریک را آغاز کرد.

 

 در سال 1979، هنوز دانش‌آموز بود که کار خود را در صنعت جلوه‌های ویژه، به صورت تمام وقت آغاز کرد. او مسیر خود را با تحصیل در رشته‌ی عکاسی در دانشگاه Moorpark در کالیفرنیا ادامه داد. بعد از دریافت یک مدرک هنری از آن دانشگاه، به برنامه تحقیقات مستند در دانشگاه Ludwig Maximilian در شهر مونیخ در آلمان وارد شد و تمرکز او بر عکاسی خبری بود.

 

می‌توانید آثار او را در اینجا مشاهد کنید.

 

13-Vivian Maier

 

او یکی از بهترین‌ها در عکاسان خیابانی و حتی ژانر ویژه پرتره‌های خیابانی است. او زندگی حرفه‌ای خود را صرف عکاسی از خیابان‌های لس آنجلس، شیکاگو و نیویورک کرد. او بعد از مرگ مشهور شد و از زمان مرگش، کارهای او در سراسر جهان منتشر و به نمایش گذاشته شده است.

Vivian Maier (1 فوریه 1962 – 21 آوریل 2009) یک عکاسان الهام‌بخش خیابانی آمریکایی بود. Maier تقریبا چهل سال به پرستاری کودکان مشغول بود و اکثر عمرش را در ساحل شمالی شیکاگو به سر می‌برد و در اوقات فراغت خود، عکاسی را دنبال می‌کرد.

 

 او در طول زندگی‌اش، بیش از 150000 عکس ، قالبا از مردم و معماری شیکاگو، نیویورک و لس‌آنجلس عکسبرداری کرد، اما او در سراسر جهان نیز سفر و عکاسی می‌کرد.

 

میتوانید آثار او را در اینجا مشاهد کنید.

 

14-Hiroji Kubota

 

یکی از عکاسان مگنوم، که بهترین طرز توصیف او، نقل قولی‌است در آثار او و از زبان خودش. “من عاشق چیزهای زیبا هستم، و دوست دارم تصاویری خلق کنم که روح مردم را ترمیم کند. من گرفتن تصاویر را، مانند امری زیبا و شخصی می‌بینم.”

 

Hijori Kubota (Kubota Hijori، متولد 2 آگوست سال 1939)، یک عکاسان الهام‌بخش ژاپنی و عضوی از Magnum Photos می‌باشد که تخصص او در عکاسی از شرق دور است.

 

متولد کاندا (توکیو)، در دانشگاه Waseda در رشته علم سیاست تحصیل میکرد و در سال 1962، فارق التحصیل شد. در سال 1961، او با عکاسان Magnum یعنی، Rene Burri، Elliott Erwitt و Burt Glinn ملاقات کرد، سپس به تحصیل در رشته‌های روزنامه‌نگاری و سیاست‌های بین‌المللی در دانشگاه شیکاگو مشغول شد و در سال 1965، به عنوان یک عکاس آزاد، دستیار Erwitt و Cornell Capa شد.

 

می‌توانید آثار او را در اینجا مشاهد کنید.

 

 

با تشکر ویژه از تمامی عکاسان لیست که الهام‌بخش من هستند.

 

نویسنده مطلب: JUSTIN MOTT

 

از اینکه این مقاله را مطالعه کردید از شما متشکرم. اگر سوالی در این مورد دارید یا می‌خواهید مطلب موردعلاقه خود را اضافه کنید، لطفا نام هنرمند مربوطه را در قسمت نظرها برای ما ارسال کنید و در صورت امکان، در یک یا دو جمله توضیح دهید که هنرمند مربوطه، چرا عکاسان الهام‌بخش شماست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه