دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین برنامه های ادیت فیلم در کامپیوتر و موبایل

راهنمای انتخاب
بهترین برنامه های ادیت فیلم در کامپیوتر و موبایل

بهترین برنامه های ادیت فیلم برای موبایل

اپلیکیشن‌های موبایل به دلیل کاربری ساده‌ای که دارند، معمولاً اولین انتخاب افراد برای ادیت فیلم هستند. به همین خاطر ابتدا با بهترین برنامه های ادیت فیلم برای موبایل، شروع کنیم.

برنامه اینشات

InShot Video Editor یک برنامه رایگان، ساده با طراحی زیبا و کاربردی است که نه‌تنها به شما امکان ویرایش ویدئو را می‌دهد، بلکه امکان ادیت عکس و کلاژ را هم برای شما فراهم می‌کند.

برنامه اینشات

یکی دیگر از مواردی که موجب افزایش محبوبیت این برنامه شده است، ارائه قالب‌های متنوع در سایزهای مختلف است؛ در نتیجه از برنامه InShot می‌توانید برای تولید محتوای ویدئویی در انواع شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. تنها عیب این برنامه درج واترمارک بر روی ویدئوهاست که البته در صورت خرید اشتراک، این مشکل را هم نخواهید داشت.

برنامه VLLO

VLLO یکی از بهترین برنامه های ادیت فیلم است که می‌توانید به کمک آن سریعاً کلیپ‌ها را با هم ادغام کنید یا یک فیلتر جذاب به ویدئوهای خود اضافه کنید. دانلود و نصب این برنامه هم رایگان است و کار با آن نیاز به آموزش خاصی ندارد. البته اگر علاقه‌ای به مشاهده انواع تبلیغات در حین کار با برنامه ندارید، باید یکی از طرح‌های اشتراک VLLP را خریداری کنید.

برنامه VLLO

برنامه KineMaster

ترکیب چند ویدئو با هم، نوشتن متن بر روی آنها، استفاده از فیلترهای رنگی، امکان تنظیم رنگ و روشنایی تنها بخشی از امکانات این اپلیکیشن فوق‌العاده ادیت فیلم در گوشی است. برای آشنایی با تمام قابلیت‌های این برنامه، می‌توانید به کانال یوتیوب KineMaster مراجعه کرده و از فیلم‌های آموزشی رایگان استفاده کنید.

برنامه KineMaster

برنامه وی ان

برنامه VN هم برای سیستم عامل اندرویدی و هم برای محصولات اپل قابل نصب و استفاده است. برخلاف برخی از برنامه‌ها که دارای نسخه رایگان و پولی هستند، VN فقط یک نسخه رایگان دارد. گرچه هیچ واترمارکی روی ویدئوهای درج نمی‌شود، اما برای استفاده از آن باید حتماً یک حساب کاربری ایجاد کنید.

برنامه وی ان

برخورداری از 50 فیلتر، امکان تنظیم دستی نور و کنتراست و دمای رنگ از مزایای این برنامه است. همچنین VN به شما امکان بزرگ‌نمایی، کوچک کردن، درج متن روی ویدئو و افزودن موسیقی را هم خواهد داد.

برنامه CapCut

برنامه CapCut یکی دیگر از بهترین برنامه های ادیت فیلم و بسیار پرطرف‌دار بوده که برش کلیپ‌ها و چسباندن آنها به هم، افزودن موسیقی و متن به فیلم از امکانات اصلی آن است. داشتن صدها فیلتر و یک گالری موزیک از دیگر مزایای استفاده از این برنامه است.

لازم به ذکر است که این برنامه دارای رابط کاربری ساده و رنگ روشن بوده که کاربرپسند است. هیچ دکمه یا منو با آیکون بزرگ در این برنامه نمایش داده نمی‌شود و به‌جای چنین تنظیمات و منوی پیچیده، فقط یک رابط تمیز با گزینه‌های محدود و مشخص در اختیار شماست تا ادیت فیلم در گوشی را بدون دردسر انجام دهید.

برنامه الایت موشن

از Alight Motion به‌عنوان یکی از اولین برنامه های گرافیک حرکتی یاد می‌شود، یعنی علاوه بر ادیت فیلم در گوشی، برای ساخت موشن‌گرافی هم می‌توانید از آن استفاده کنید. استفاده از امکانات این برنامه برای شما هزینه‌ای ندارد؛ البته برای حذف واتر مارک و دسترسی به برخی ابزارها می‌توانید اشتراک نسخه پریمیوم آن را بخرید.

برنامه الایت موشن

استفاده از فیلترهای متعدد، ایجاد لایه‌های متعدد و امکان ذخیره کردن آنها، ذخیره به‌صورت فایل MP4 یا GIF، دسترسی به تنظیمات حرفه‌ای نور و … از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه است.

کد تخفیف نورنگار

بهترین برنامه های ادیت فیلم در کامپیوتر

شاید تا نام بهترین برنامه های ادیت فیلم در کامپیوتر را بشنوید بلافاصله افترافکت و پریمیر را به یاد بیاورید، اما تعداد زیادی برنامه با امکانات بیشتر هم وجود دارد که برخی از برترین‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

ادوبی پریمیر

این برنامه یکی از پرطرف‌دارترین و بهترین برنامه های ادیت فیلم در کامپیوتر است که از زمان رونمایی، نسخه‌های متعددی از آن عرضه شده و امکانات ویژه آن موردتوجه ویرایشگران و تدوینگرهای حرفه‌ای فیلم قرار گرفته است.

ادوبی پریمیر

امکان ذخیره فیلم در فرمت‌های مختلف، برش و به هم چسباندن فیلم‌ها، امکان درج لوگو و هر نوع متنی روی ویدئوها، امکان ویرایش صدای روی فیلم یا افزودن آهنگ روی آن از مهم‌ترین امکانات آن به شمار می‌رود. گرچه منو پیچیده‌ای دارد ولی با دیدن چند ویدئو آموزشی کار با آن را یاد خواهید گرفت.

اگر از ابزارهای قدیمی ادیت فیلم در کامپیوتر خسته شده‌اید، حتماً این برنامه را امتحان کنید. سرعت بالای Cyberlink Powerdirector  در ادیت فیلم کاملاً محسوس است. تبدیل فیلم دوبعدی به سه‌بعدی و ساخت اسلایدشو و کلیپ از جمله قابلیت‌های این برنامه است.

Cyberlink Powerdirector

با استفاده از بخش Layer  این برنامه، می‌توانید متن متحرک و استیکر را به ویدئوهای خود اضافه کنید. امکان تغییر فونت و فیلتر، همچنین افزودن زیرنویس به فیلم هم باعث شده تا این نرم‌افزار به‌عنوان یکی از بهترین برنامه های ادیت فیلم در کامپیوتر شناخته شود.

Magix Movie Edit Pro

ساخت و ادیت فیلم‌های جذاب هرگز به این سادگی نبوده که امروزه به کمک ابزارهایی چون Movie Edit Pro ممکن شده است. این برنامه کارآمد امکان برش فیلم‌ها، استفاده از 1500 جلوه بصری و … را برای شما فراهم کرده است.

Magix Movie Edit Pro

هم در این برنامه با استفاده از حالت Storyboard ممکن شده است. ویرایش ویدئو فریم به فریم، 3 بعدی کردن تصاویر دوبعدی، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف تصویری و ساختن کلیپ با عکس از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار قدرتمند به شمار می‌روند. با کمک منوی MAGIX Soundtrack Maker  آن می‌توانید موسیقی پس‌زمینه به کلیپ‌های خود اضافه کنید.

Vegas Pro 19

برنامه VEGAS Pro یکی از بهترین برنامه های ادیت فیلم در کامپیوتر است که تمام ابزارهای موردنیاز برای ویرایش حرفه‌ای ویدئو با تصحیح رنگ پیشرفته HDR  و حتی ادیت موسیقی در اختیار شما قرار می‌دهد. با این برنامه می‌توانید موسیقی و فیلم را به‌صورت هم‌زمان ویرایش کنید و با تصاویری که در اختیار دارید یک اسلایدشو جذاب بسازید.

Vegas Pro 19

در نسخه 19  این نرم‌افزار ویژگی‌های مختلفی در دسترس است تا کار برای شما راحت‌تر باشد؛ مانند فضای ذخیره‌سازی ابری، دسترسی به گالری تصاویر و محتواهای آموزشی که البته دسترسی به آنها از طریق خرید اشتراک امکان‌پذیر است.

Filmora

Filmora  یکی از بهترین برنامه های ادیت فیلم است که از تمام فرمت‌های ویدئویی مدرن و همچنین خروجی ویدئو HD و 4K  پشتیبانی می‌کند. گرچه Filmora یک نرم‌افزار حرفه‌ای ویرایش ویدئو نیست، اما اکثر فیلم‌برداران مبتدی ​​که به دنبال ادیت فیلم در کامپیوتر با سرعت بالا هستند، از آن استفاده می‌کنند.

از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به امکان اضافه‌کردن موسیقی و متن به فیلم، کاهش و افزایش سرعت فیلم، برش و ادغام آن و امکان اشتراک‌گذاری فیلم در شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب اشاره کرد. البته روی ویدئوهای شما واترمارک این برنامه درج می‌شود که برای حذف آن باید اشتراک بخرید.

Movavi Movie Editor Plus

ادیت فیلم گاهی به ابزارها و قابلیت‌های پیشرفته زیادی نیاز دارد و این برنامه نیازهای شما را برآورده می‌کند، درعین‌حال دارای رابط کاربری ساده و روانی است که کار با آن سخت نیست. البته به‌اندازه برنامه‌هایی که معرفی کردیم، سرعت پردازش بالایی ندارد. امکان اضافه‌کردن تیتر و نوشته به فیلم، برش یا ادغام آنها، اضافه‌کردن موسیقی به فیلم از مهم‌ترین مشخصات این برنامه است.

Movavi Movie Editor Plus

Corel VideoStudio

با این برنامه و امکاناتی چون ابزارهای بصری متنوع، جلوه‌ها و فیلترهای خلاقانه و … می‌توانید، بهترین لحظات و تجربیات زندگی خود را به فیلم‌های منحصر‌به‌فرد تبدیل کنید. در کنار امکانات معمولی برنامه های ادیت فیلم در کامپیوتر چون برش، تغییر اندازه و چرخش فیلم، می‌توانید از استیکرها، فیلترها، افکت‌های مختلفی که در دسترس شماست هم استفاده کنید.

Corel VideoStudio

تصحیح و تقویت رنگ در فیلم از مهم‌ترین امکانات ادیت فیلم از مهم‌ترین ویژگی‌های Corel VideoStudio است. برای ساخت استاپ‌موشن و موشن‌گرافی هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

Camtasia

این برنامه فقط یک اسکرین ریکوردر نیست و بلکه یکی از بهترین برنامه های ادیت فیلم در کامپیوتر هم هست. سرعت بالا در ادیت و خروجی گرفتن، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف و رابط کاربری ساده مهم‌ترین خصوصیات این برنامه هستند.

Camtasia

با استفاده از آن می‌توانید فیلم‌های خود را برش داده، به آنها متن اضافه کنید و همچنین از امکانات معمول دیگری چون افکت و فیلترهای تصویری هم استفاده کنید. در پایان کار ادیت و بعد از خروجی گرفتن، می‌توانید فیلم خود با کمک گزینه اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

Final Cut Pro

نرم‌افزار Final Cut Pro یکی از برنامه های تخصصی ادیت فیلم برای مک‌او‌اس است که اپل آن را معرفی کرده است. شاید جالب باشد بدانید که بسیاری از تدوینگران حرفه‌ای این برنامه را بیشتر سایر رقبایی چون پریمیر برای ساخت موزیک ویدئو می‌پسندند، چون رابط کاربری ساده‌ای دارد و از پیچیدگی پریمیر در آن خبری نیست.

Final Cut Pro

در کنار امکانات معمولی چون برش و ادغام فیلم، سرعت بالای خروجی گرفتن این برنامه، امکان ساخت موشن‌گرافی، امکان تنظیم رنگ پیشرفته، پشتیبانی از HDR و ProRes RAW این نرم‌افزار را به یکی از بهترین برنامه های ادیت فیلم در کامپیوتر تبدیل کرده است.

VSDC Video Editor

این برنامه مجموعه‌ای کامل از ابزارهای رایگان برای برش، ادغام فایل‌های ویدئویی، جلوه‌های بصری و صوتی برای فیلم‌های شماست. این برنامه از همه فرمت‌های رایج صوتی و تصویری هم پشتیبانی می‌کند.

VSDC Video Editor

برنامه VSDC Video Editor برای افراد حرفه‌ای هم کاربردی است و خیلی راحت می‌شود از فیلترهای مختلف و امکان تصحیح نور و رنگ در آن استفاده کرد.

iMovie

اگر به دنبال یک نرم‌افزار رایگان برای سیستم مک خود هستید،iMovie  یکی از بهترین برنامه های ادیت فیلم است. شاید جالب باشد بدانید که بسیاری از تدوینگران سینمای هالیوود هم از آن استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار هم‌زمان از چند دستگاه پشتیبانی خواهد کرد؛ درنتیجه هم‌زمان در آی‌پد، گوشی آیفون یا کامپیوتر خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

iMovie

تعداد زیادی قالب و فیلتر در این برنامه وجود دارد که در هنگام ادیت فیلم در کامپیوتر می‌توانید برای ایجاد جلوه‌های بصری خلاقانه از آنها استفاده کنید. همچنین افکت‌های صوتی و موسیقی را هم می‌توانید به ویدئو خود اضافه کنید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب به معرفی بهترین برنامه های ادیت فیلم در کامپیوتر و موبایل پرداختیم. مسلماً امکاناتی که برنامه های کامپیوتری در اختیار شما قرار می‌دهند، به‌اندازه امکانات اپلیکیشن‌های تلفن همراه، متنوع نیستند؛ بنابراین انتخاب بهترین برنامه برای کامپیوتر یا موبایل، به نیاز شما بستگی دارد. شما از کدام برنامه برای ویرایش فیلم استفاده می‌کنید؟

 

 

 

نویسنده : نگار پورجواد

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *