021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین Zenmuse Z30، فیلمبرداری هوایی با زوم 30 برابر

دوربین Zenmuse Z30، فیلمبرداری هوایی با زوم 30 برابر

یکی از مشکلات عمومی دوربین‌های اکشن که روی پهپاد‌ها نصب می‌شوند، زوم کم آنهاست و به همین دلیل فیلمبردارانی که با تجهیزات هوایی مانند DJI Mavic یا GoPro Karma عکاسی می‌کنند، مجبورند که برای بزرگتر کردن سوژه در تصاویر، خود پهپاد را به سوژه نزدیک کنند. اما امروز DJI دوربینی را معرفی کرد که به نظر می‌رسد این مشکل را تا حدودی برطرف می‌کند. دوربین Zenmuse Z30 با بزرگنمایی حدود 10 برابر دوربین قبلی این شرکت یعنی Zenmuse Z3 (که حدود 3.5 برابر بزرگنمایی داشت)، می‌تواند با زوم 30 برابر روی سوژه‌ در حال فیلم‌برداری زوم کند. البته نباید انتظار داشته باشید که این دوربین را روی  پهپادهای فانتومی که دارید نصب کنید. زیرا ظاهرا دوربینی با چنین بزرگنمایی، برای استفاده‌های صنعتی و دارای مجوزهای دولتی طراحی شده است.

در واقع دوربین Zenmuse Z30 برای جاهایی طراحی شده است که امکان نزدیک شدن پهپاد به آنها پرخطر یا غیر ممکن است. این دوربین دارای حسگر CMOS 1/2.8  اینچ با رزولوشن 2.13 مگاپیکسل است و دیافراگم آن بین f/1.6 تا f/4.7 متغیر است. این دوربین می‌تواند ویدئو‌های Full HD را با رزولوشن 1080p ضبط کند. ظاهرا کیفیت ضبط این دوربین به حدی است که می‌تواند با کاهش کیفیت بسیار ناچیز، به بزرگنمایی دیجیتال 6 برابر نیز برسد که به این ترتیب، میزان بزرگنمایی تصویر تا 180X افزایش می‌یابد. البته از انجا که اندازه این حسگر خیلی کوچک است، احتمالا این کیفیت تنها برای بازبینی ویدئو مفید است و کیفیت ان برای پخش چندان مناسب نخواهد بود.

شرکت DJI توضیح داده است که نصب دوربین Zenmuse Z30 روی پهپاد‌های Matrice بسیار ساده و سریع انجام می‌شود و دارندگان این پهپاد‌ها مشکلی برای تنظیم کردن این دوربین روی پهپاد‌های‌شان نخواهند داشت. برای زوم کردن با این دوربین نیز کافیست که نقطه مورد نظر در صفحه نمایش را لمس کنید تا دوربین به طور خودکار روی آن قسمت زوم کند.

دوربین Zenmuse Z30دوربین Zenmuse Z30 می‌تواند در ترکیب با Lightbridge 2، از فاصله‌ای حدود 5 کیلومتری کنترل شده و ویدئو‌های HD را به صورت استریم منتقل کند. نکته مهم در مورد چنین زوم زیادی در یک دوربین هوایی، بحث لرزش تصویر است. DJI مدعی شده است که لرزشگیر پرقدرتی که این شرکت همراه دوربین Z30 ارائه کرده است، تصویری بدون لرزش را از دوربین Zenmuse Z30 منتقل می‌کند، که البته تا زمانی که ویدئوهای واقعی از آن را نبینیم نمی‌توانیم درباره آن نظری بدهیم.

دوربین Zenmuse Z30شرکت DJI قیمتی را برای این محصول ارائه نکرده است و بعید است که شرکت نورنگار، این محصول را در ایران به فروش برساند. اما برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت DJI مراجعه کنید.

[porto_content_box]مقایسه دوربین‌های Mavic Pro و Gopro Karma را در وب‌سایت نورنگار بخوانید[/porto_content_box]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *