021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

آسیب‌های مالی که عکاسان با آن روبه‌رو هستند

آسیب‌های مالی که عکاسان با آن روبه‌رو هستند

آسیب به دارایی

 

عکاسانی که در یک محل چه مسکونی و چه تجاری فعالیت می‌کنند، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مالی عکاسی که می‌توانند متحمل شوند آسیب زدن به محلی است که در آنجا کار می‌کنند. در یکی از صفحات مجازی، عکاسی تعریف کرده بود که به هنگام عکاسی از یک کارخانه، اشتباه دستیارش منجر به چند میلیون تومان ضرر شده بود که خوشبختانه بیمه خسارات، آن عکاس او را نجات داده و تمام خسارات واردشده به او جبران شد.

 

در حقیقت همه عکاسان باید چنین حوادثی را در نظر بگیرند و دوراندیشی کنند و حتماً تحت پوشش بیمه‌هایی قرار گیرند که از آن‌ها در مقابل حوادث ناگهانی حمایت می‌کند. یکی از مواردی که عکاسان باید در نظر داشته باشند چالش‌های مالی عکاسی صنعتی از سوژه‌های گرانقیمت است. تابلو‌های نقاشی قدیمی، فرش‌های دستباف، لوازم زینتی مانند گلدان و مجسمه و غیره، همه می‌توانند جزو لوازمی باشند که به دلیل ناآشنایی خود عکاسان یا دستیاران آنها، می‌تواند در معرض آسیب قرار بگیرند. علاوه بر این حادثه، بدشانسی‌های ناگوار دیگری در آن صفحه مجازی شرح داده‌شده بود که افتادن یک کاسه 120 ساله از دست یک عکاس و شکستن آن، سقوط پرده‌ها، افتادن یک شمع روی یک فرش سفید و ریختن مایع داغ و قرمزرنگ بر روی آن و اتفاقات ناگوار دیگر جزءِ این مواردی بود که به ما ثابت می‌کند ضرورت احتیاط و بیمه شدن چقدر از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

k,vk'hv

 

مطلب مرتبط: خطراتی که عکاسان را تهدید می‌کند!

 

رویدادهای عکاسی

 

مراقب بودن و حواس‌جمع بودن در املاک خصوصی که قرار است در آن عکاسی شود بدون شک بسیار مهم است. اما باید در نظر گرفت که جلوگیری از وقوع اتفاق‌های ناخواسته هم کار بسیار سختی است. برای مثال به یادم می‌آورم که یک‌بار با کوله‌پشتی بزرگی که پر از وسایل و تجهیزات عکاسی‌ام بود با دو گلدان تزئینی برخورد کرد که خوشبختانه در آخرین لحظه توانستم هردو آن‌ها را بگیرم و نگذارم زمین بیفتند و بشکنند.

 

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید این است که همیشه کیف تجهیزاتتان را از زیر پا و محل تردد افراد دور کنید و در جایی امن بگذارید تا پای کسی بخصوص خودتان به آن‌ها گیر نکند و باعث اتفاق خاصی نشود. مورد دیگر این است که حتماً حواستان باشد تمام سیم‌ها را از روی زمین و مخصوصاً از جلوی پا و تردد بردارید و مراقب باشید پای کسی به سیم‌های تجهیزات نورپردازی و … گیر نکند و منجر به ‌اتفاق و یا حادثه‌ای نشود. این مورد خصوصا درباره فلاش‌های استودیویی در محیطی که عکاسی می‌کنید، خیلی مرسوم است و امکان پیش‌آمد آن زیاد است.

 

چه خود تجهیزات نورپردازی و چه دوربین‌ها و لنز‌ها، می‌توانند در این موارد آسیب ببینند و هزینه‌ای بسیار بیشتر از درآمد یک سفارش عکاسی را روی دستتان بگذارند.

 

مطالعه بیشتر: چگونه با فلاش استودیویی عکاسی کنیم؟

 

خطرات کوادکوپترهای دوربین‌دار

 

همه ما باید از خطرات آسیب‌های کوادکپترهای دوربین‌دار آگاه باشیم. بااینکه خود این موضوع نیازمند بررسی دقیق‌تر و توضیح بیشتر در یک مقاله جداگانه و مجزا است اما ما در اینجا به‌طور خلاصه در مورد خطرات این تجهیزات اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. اگر در استفاده از کوادکوپترها اطلاعات و تخصص کافی ندارید ممکن است این کار، یعنی کنترل بدون تجربه آن، منجر به خسارت واردکردن به جایی که در حال کار هستید شود. پس در وهله اول سعی کنید در استفاده از آن‌ها تجربه کافی را داشته باشید تا آسیبی به محلی که قرار است در آن کارکنید وارد نکنید و در وهله دوم نیز اگر موقعیت شما درجایی است که نیاز به اخذ مجوز از دولت دارید حتماً به این موضوع توجه کنید و مجوزهای لازم را برای کار قانونی بگیرید چراکه در برخی موارد و در موقعیت‌های حساس این کار جرم و یا حتی جاسوسی به شمار می‌آید و شامل پیگرد و مجازات قانونی می‌شود.

 

ضمن اینکه معمولا این ابزارها شامل گارانتی نمی‌شوند و آسیب‌هایی که به آن وارد می‌شود را باید خودتان جبران کنید. به این ترتیب گاهی اوقات یادگیری کار با هلی‌شات یا همان کواد‌کوپتر‌ها برایتان چند میلیون تومان آب می‌خورد.

 

اما خطرناک‌ترین آسیبی که ممکن است هنگام کار با این تجهیزات پیش بیاید، آسیب برخورد آنها با افراد است. کوادکوپتر‌ها، یکی از ابزارهای پراستفاده در عکاسی عروسی و اسپرت هستند و خیلی از اوپراتور‌های این تجهیزات سعی می‌کنند با نزدیک و دور کردن آنها به عروس و داماد، صحنه‌های جذابی را فیلمبرداری کنند. عدم کنترل کافی یا نامساعد بودن آب و هوا، می‌تواند منجر به سقوط هلی‌شات روی افراد حاضر در صحنه شود. توجه داشته باشید که پره‌های در حال چرخش هلی‌شات‌ها می‌تواند بی‌نهایت خطرناک بوده و آسیب‌های جسمی جدی به افراد وارد کند. بدیهی است که مسئولیت هر نوع اتفاق از این دست بر عهده عکاسی است که مدیریت این پروژه را برعهده دارد و به همین دلیل باید روی این مسئله بسیار حساس باشید.

 

k,vk'hv

 

مطالعه بیشتر: مقایسه چهار پهپاد مهم و ارزان قیمت DJI

 

رعایت ادب و احترام به فرهنگ‌ها و تفکرات مشتریان

 

شهرت یک عکاس می‌تواند به دلیل توجه نکردن به مسائل مهم و حساس و همچنین رفتارهای ناشایست، یک‌شبه از بین برود. یکی از عکاسان برایمان تعریف کرده بود که به دلیل مرتکب شدن دستیارش به هتک حرمت فرهنگی و درگیری با یکی از مشتریان، خسارت زیادی را متحمل شده بود. یا همین چند روز پیش خبری در وب‌سایت‌های عکاسی منتشر شد که یک عکاس در آمریکا با نوشیدن مشروبات الکی در یک مهمانی عروسی، مرتکب رفتارهای ناشایستی شده و این کار نهایتا به دستگیری او توسط پلیس ایالتی منجر شده است. طبیعتا در مورد چنین اتفاقاتی بعضاً کمبود آداب معاشرت و توجه و احترام به مشتری و تفکرات و عقایدش می‌تواند منجر به متضرر شدن عکاس شود و باید به این موضوع توجه ویژه و خاصی شود. بهرحال یک درگیری و کشیده شدن پای مدیر عکاسی به اداره پلیس و صفحات مجازی، می‌تواند اعتبار چندین ساله او را از بین ببرد و خسارات جبران نشدنی به اعتبار وی بزند.

 

درآمد بی‌ثبات عکاسان فریلنس

 

متأسفانه چالش‌های مالی عکاسی که اکثر عکاسان فریلنس با آن روبه‌رو هستند عدم ثبات درآمدشان است. بدین معنا که ممکن است روزی یک پروژه خیلی عالی به آن‌ها پیشنهاد شود و از آن پروژه درآمد بسیار خوبی عایدشان شود و برعکس ممکن است حتی تا یک ماه پولی گیرشان نیاید. پس درنتیجه عکاس‌های فریلنس باید از این قضیه کاملاً آگاهی داشته باشند و مخارجشان را طوری تنظیم کنند که در آینده با مشکل مواجه نشوند. برای مثال قبول کردن وام و یا اقساطی که باید ماه‌به‌ماه و به‌طور مرتب و منظم پولی برای آن پرداخت شود مناسب چنین درآمد بی‌ثباتی نیست و کار عاقلانه‌ای محسوب نمی‌شود.

 

سلامت جسمی

 

مسائل متعددی می‌تواند سلامت جسمی عکاسان را به مخاطره بیندازد. یکی از رایج‌ترین آن‌ها نشستن مداوم و طولانی‌مدت در یک نقطه است. قطعاً همه ما ساعات زیادی را صرف ویرایش عکس‌هایمان کرده‌ایم و به‌خوبی می‌دانیم عکسی که طی یک یا چند ثانیه گرفته می‌شود نیاز به دقایق زیادی زحمت و ویرایش دارد تا تبدیل به یک عکس بی‌نظیر شود. به همین دلیل مجموع این دقایق و زحمات روی هر عکسی جمعاً ساعت‌ها کار و نشستن پیاپی روی صندلی می‌شود که می‌تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد. برای اینکه از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید، استراحت کوتاه و منظم ما‌بین ساعات کاری‌تان می‌تواند روش مناسبی باشد. بدین ترتیب که می‌توانید به ازای هر یک ساعت کار 10 الی 15 دقیقه استراحت کنید و از جایتان بلند شده و نرمش مختصری بکنید و یا حتی قدمی در اتاق و یا محیط اطراف کارتان بزنید و دوباره به فعالیتتان ادامه بدهید.

 

یادتان باشد نشستن طولانی‌مدت و پشت سرهم می‌تواند برای سلامتتان مضر باشد. حتی اگر در گران‌ترین و بهترین و راحت‌ترین صندلی دنیا هم بنشینید بازهم باید این موضوع مهم یعنی استراحت مابین کارتان را جدی بگیرید و آن را رعایت کنید.

 

علاوه بر مواردی که گفته شد مسائل دیگری نیز می‌توانند سلامت یک عکاس را به خطر بیندازند. برای مثال بلند کردن تجهیزات سنگین عکاسی و یا قرار گرفتن گردن در حالت بد به‌طور درازمدت برای گرفتن عکس‌های دلخواه و موردنظر، زانو زدن و قرار گرفتن زانو روی زمین و سطحی ناهموار برای گرفتن عکس، مخصوصاً برای کسانی که آرتروز یا درد زانو دراند و موارد بسیاری از این قبیل که تأثیر بسیار بدی روی سلامت بدن دارند. مشکلاتی که می‌توان به اسپاسم عضلانی کمر، درد در ناحیه کف پا، سندرم تونل مچ دست اشاره کرد.

 

یکی دیگر از آسیب‌هایی که ممکن است به یک عکاس برسد کم شدن آب بدن او در حین عکاسی است. زمانی که شما برای عکاسی راهی محلی می‌شوید معمولاً تجهیزات زیادی با خودتان حمل می‌کنید و آن‌ها را با خودتان به این‌وروآن‌ور می‌کشید. خیلی خوب است که در چنین مواردی چنین سؤالاتی از خودتان بپرسید: آیا بدنم کم‌آب ‌شده است؟ آیا بهتر نیست برای دقیقه‌ای بنشینم و نفسی تازه کم؟

 

k,vk'hv

 

سوءتفاهمات رایج

 

سال قبل هنگامی‌که داشتم تجهیزاتم را در فرودگاه حمل می‌کردم. در قسمت بازرسی وسایل به دلیل اینکه تجهیزاتم مشکوک به نظر می‌رسید توقیف و تفتیش شدم. چراکه فلاش عکاسی‌ام شبیه به دسته تپانچه اسلحه به نظر می‌رسید و توجه مأمورین جست‌وجوی فرودگاه را به ‌شدت به خود جلب کرده بود. خوشبختانه من در همان ساک فلاش دیگری داشتم که سریع قابل‌ نصب بود و نشان می‌داد که من با خودم سلاح حمل نکرده‌ام. و این آخرین باری شد که توبه کردم با خودم چنین چیزی را به فرودگاه بیاورم. من و همکارم شرط کوچکی باهم بسته بودیم که ممکن است حتی سر این قضیه توقیف هم بشوم و بعد ازآن کلی به خاطر این قضیه خندیدم.

 

اما باید در نظر داشت که همیشه هم موقعیت انقدر خنده‌دار و بی‌دردسر نیست و ممکن است رفتارهای غیرمنتظره‌ای با شما در پی اشتباه گرفتن تجهیزات عکاسی‌تان با سلاح شود.

 

بارها اتفاق افتاده است عکاسان به دلیل شباهات تجهیزاتشان به اسلحه توسط افرادی که هیچ سررشته‌ای از عکاسی ندارند مشکوک به حمل سلاح شده‌اند. چرا که نه ‌تنها ما ساک‌های بزرگی با خود حمل می‌کنیم بلکه شکل ساک‌هایمان نیز اکثراً شبیه به کیف سلاح است. خصوصا زمانی که برای عکاسی از مناطق دورافتاده و روستایی می‌روید باید این موضوع را جدی بگیرید.

 

مهم نیست که چقدر کار شما مهم است و چقدر تجهیزاتتان در بالا بردن کیفیت کارتان اهمیت دارد. مهم این است که بدانید حتی در مواردی پیش‌آمده است که عکاسی به دلیل اشتباه گرفته شدن تجهیزاتش با سلاح و بی‌توجهی و جدی نگرفتن این موضوع به او شلیک شده است. پس می‌توان چنین نتیجه گیری کرد که باید قضیه را کاملاً جدی گرفت.

 

امیدواریم که این مقاله برایتان مفید و مؤثر واقع شده باشد و اطلاعات موردنیازتان را در اختیارتان قرار داده باشد. تمام تلاش ما این است که شما در این حرفه کمتر مورد چالش‌های مالی عکاسی قرار بگیرید و در یک فضای امن و آسوده به کارتان ادامه بدهید. لطفاً نظرات و یا تجارب شخصی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مترجم : امیر یاری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه