021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

راهنمای ژست در عکاسی گروهی

راهنمای ژست در عکاسی گروهی

1-هنگامی که تعداد حضار در عکس گروهی زیاد باشند نمی توانید ژست تک تک افراد را کنترل کنید. مادامی که به کلیت ترکیب بندی توجه داشته باشید مشکلی از این بابت نخواهید داشت.بهترین توصیه این است که کل جمع را به عنوان یک سوژه درنظر بگیرید.

البته همه افراد حاضر باید بخوبی در عکس دیده شوند.

2-اغلب در عکسبرداری گروهی از تعداد زیادی از افراد، تنها راه برای قرار دادن همه افراد در کادر عکاسی بصورت تمام قد و ایستاده است. این نوع عکس ها عکس های رسمی و مستند محسوب شده و همانند مورد قبلی باید همه افراد بخوبی دیده شوند.

3-در صورت امکان بدنبال راهی برای عکسبرداری از زاویه بالا باشید. استفاده از بالکن یا رفتن بر روی سقف یک اتومبیل می تواند کاملاً مناسب باشد. تلاش برای عکسبرداری از زاویه بالا بدلیل ایجاد تنوع در عکسبرداری گروهی و دوری از کلیشه های رایج می تواند هیجان انگیز باشد و ارزش امتحان را دارد.

4-گاهی اوقات ایستادن افراد گروه بطور جدا از هم مناسب تر از ” افراد چسبیده به هم” می باشد. ممکن است این روش بهترین ژست برای یک جمع دوستان صمیمی نباشد اما برای تیم های کوچک مثل گروه موسیقی یا همکاران یک پروژه کاملاً مناسب خواهد بود. اگر در بین افراد شخصی عنوان رهبریت را دارد وی را در جلوی کادر قرار دهید.

5-ژست زیر یک روش استاندارد برای عکاسی گروهی از دوستان صمیمی است. این ژست بسیار ساده اما بسیار کاربردی است.

6-در بین ژست های دوستانه این ژست بسیار مفرح است. از افراد بخواهید نزدیک یکدیگر بایستند. سپس سرهای آن ها را به سمت یکدیگر و به سمت دوربین کمی متمایل نمایید.

7-برای این ژست از افراد بخواهید در حالی که بر روی چمن (در فضای باز) یا بر روی زمین (در فضای داخلی) دراز کشیده اند، یک دایره را تشکیل دهند.سپس رو به پایین عکاسی کنید.

8-ژست زیر هم بسیار مفرح و پُر انرژی می باشد. سردسته گروه را انتخاب و او را در جلوی کادر قرار دهید. سپس از دیگر افراد بخواهید یک به یک به جمع اضافه شده و هر کدام از روی شانه دیگری به سمت دوربین نگاه کند.کمی تکیه دادن افراد به نفر جلویی باعث افزایش حس صمیمیت در عکس می شود.

9-این هم نسخه دیگری از ژست قبلی است. باز هم نفر اصلی گروه را در جلو قرار داده و مابقی افراد در پشت سر یکدیگر قرار بگیرند. این ژست را با دیافراگم های گوناگون بگیرید تا بعداً بتوانید در مورد عمق میدان و میزان فوکوس بودن افراد گروه تصمیم بگیرید.

10-ژست زیر بسیار پُر تحرک و مفرح است. از افراد بخواهید پس از دویدن یک مسافت کوتاه به بالا پرش کنند.

11-یکی از بهترین ژست ها در عکاسی گروهی، قرار دادن افراد بصورت ستونی است. مطمئن شوید همه افراد در کادر هستند. سپس با دیافراگم باز و از فاصله نزدیک با فوکوس بر روی چهره نفر اول عکاسی کنید.درست است که چهره افراد بعدی بتدریج از فوکوس خارج خواهد شد اما همگی اذعان می کنند که نتیجه بسیار عالی شده است.

12-اکنون نوبت عکس های خانوادگی است. یکی از متداول ترین روش ها برای عکاسی از اعضای خانواده، نشستن افراد بر روی کاناپه است. اگرچه این روش خیلی خلاقانه نیست اما اجرای آن براحتی امکان پذیر است. برای بهبود این عکس ها، از اعضا بخواهید که کاملاً به یدیگر نزدیک شوند. از قرار دادن کاناپه و سایر لوازم منزل در کادرکرده و کادر را فقط و فقط از افراد خانواده پُر کنید.

[relatedpost post=”105189″]

13-یکی دیگر از ایده های خوب برای عکس های خانوادگی، عکسبرداری در فضای باز و در حالت نشسته است. مکان عکسبرداری می تواند فضای سبز بیرون خانه، یک بوستان یا در کنار ساحل باشد. در نظر داشته باشید برای این نوع عکاسی نباید بصورت ایستاده عکاسی کنید بلکه باید زاویه دید دوربین هم سطح چشمان سوژه ها باشد.

14-این ژست بصورت درازکش می باشد. از افراد بخواهید با استفاده از دستان خود به عنوان تکیه گاه، بالاتنه را کمی بالاتر نگه دارند. سپس از زاویه پایین عکاسی کنید.

15-این ژست در بین اعضای خانواده بسیار پر طرفدار است و می تواند هم در فضای باز و هم درون منزل اجرا شود. تعداد بیشتر فرزندان هم مشکلی ایجاد نمی کند.

16-یک ژست کاملاً راحت با اعضای خانواده هنگام نشستن بر روی کاناپه.

17-برای ثبت یک ژست غیر معمول و خلاقانه، جهت کاناپه را معکوس کنید. به سادگی از سمت پشت کاناپه عکسبرداری کنید و تفاوت را شاهد باشید.

18-این ژست نسخه دیگری از ترکیب بندی فوق ( از پُشت کاناپه) می باشد.

19-یک ژست زیبا برای یک عکس خانوادگی! از فرزندان بخواهید از گردن و پُشت والدین آویزان شوند!

20-اگر می خواهید از اعضای خانواده بصورت ایستاده عکاسی کنید از این ژست استفاده کنید. این ژست را می توانید با هر تعداد اعضای خانواده بکار ببرید.

21-در این حالت از اعضای خانواده در حال قدم زدن عکاسی کنید. برای این حالت از عکاسی پیاپی استفاده کرده و بهترین عکس را از لحاظ وضعیت پاها و ژست افراد انتخاب کنید. فوکوس را هم در کنترل داشته باشید.

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

سخن آخر

عکاسی گروهی بسیار وابسته به خلاقیت است. از ژست های فوق به عنوان راهنما استفاده کرده و ژست های خاص خود را ابداع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *