021-7356

چگونه به عنوان یک عکاس پیشرفت کنیم؟

چگونه به عنوان یک عکاس پیشرفت کنیم؟

برای آموزش دادن حتما نیاز به مدرک لیسانس ندارید و نیازی نیست یک پروفسور هنر باشید. البته این یکی از راه‌های موجود است. آموزش عکاسی می‌توانید به سادگی تشکیل یک دورهمی با دوستان کنجکاوتان باشد که همیشه برای یادگرفتن کنترل‌های دوربین مزاحم شما می‌شوند. در ادامه پنج دلیل خوب برای آموزش عکاسی به شما ارائه می‌دهیم.

 

بیشتر بخوانید: اشتباهاتی که عکاسان برای تجاری‌سازی نامشان انجام می‌دهند

 

1) آموزش یکی از رضایت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید با هنر خودتان انجام دهید.

 

هیچ چیزی به زیبایی دیدن هیجان شخصی نیست که به تازگی یکی از قابلیت‌های یک دوربین را یاد گرفته است. این لحظات در بین افراد مبتدی متداول‌تر است ولی مخصوص آن‌ها نیست. پس از اینکه به یک هنرجو یا علاقه‌مند به عکاسی کمک کردید کنترل‌های دوربین را یاد بگیرد، می‌توانید او را با چالش‌های بیشتری مانند تکنیک‌های Panning، نوردهی طولانی مدت و یا دنیای بی‌پایانی از تکنیک‌های ویرایش عکس روبرو کنید.

 

یکی از رضایت‌بخش‌ترین جنبه‌های تاریخچه آموزش من این بود که کار یکی از هنرجویانم پس از یک دوره فشره دوماهه شروع به شکوفا شدن کرد. او قبل از شروع دوره استعداد عکاسی داشت ولی نیاز بود که مهارت‌های تکنیکی خودش را هم بهبود ببخشد. برای اینکه آموزش‌های من را کامل یاد بگیرد نیاز به زمان و تمرین داشت ولی الان هربار که کارهای او را می‌بینم با پیشرفتی که کرده‌است زمین‌گیر می‌شوم. این یک حس فوق‌العاده است. هر هنرجو خوبی پیشرفت‌هایی می‌کند که فراتر از درس‌هایی است که به خوبی یادگرفته ‌است.

 

این بدین دلیل است که این هنرجوها در حال تبدیل به معلم‌های نسل بعدی هستند. اینکه امکان دارد هنرجو از شما بهتر شود یکی از دلایلی است که باید به خودتان افتخار کنید.

 

2) شبکه‌های ارتباطی جدیدی می‌سازید

 

ممکن است فکر کنید کسی که تازه شروع به یادگیری کرده است شما را به دیگران متصل کند و یا هیچ رابطه حرفه‌ای با ارزشی ندارد. در واقع این طرز فکر بخشی از نگرش “کمبود” می‌باشد که دوری کردن از آن به نفع همه است. من علاوه بر اینکه مستقیما هنرجو می‌گیرم، هنرجویانم نیز من را به افرادی وصل می‌کنند که تبدیل به رابطه‌های مهم کاری می‌شوند.

 

به جای اینکه نگران این باشید که درحال آموزش دادن به رقیب خودتان هستید، در نظر داشته باشید کسی که تازه با این هنر آشنا شده است به هیچ وجه نمی‌تواند کارهایی را انجام دهد که شما با سخت‌کوشی و استعدادهای خودتان انجام می‌دهید. به این دلیل هنرجویان علاقه دارند این‌گونه کارهای سخت را به شما ارجاع دهند. در صورتی که فکر می‌کنید یک تازه‌کار می‌تواند به راحتی جای شما را بگیرد بهتر است به بخشی که در آن عکاسی می‌کنید دوباره فکر کنید. آیا مشتریان شما برای کارهای شما ارزش قائلند؟

 

آیا برای مشتریان خودتان تمام کارهای لازم را انجام می‌دهید و آیا یک تازه کار نمی‌تواند این کارها را بهتر از شما انجام دهد؟

 

مطالعه بیشتر: عکاسان چگونه می‌توانند از اینستاگرام بهره ببرند؟

 

3) آموزش شما را حرفه‌ای نشان می‌دهد

 

چه از طریق یوتیوب دانش خودتان را در اختیار دیگران قرار می‌دهید یا از طریق یک وبلاگ این کار را انجام می‌دهید و یا در حال آموزش به یکی از همسایه‌های خودتان به صورت رو در رو هستید، تشکرها و احترامی که به خاطر افزایش مهارت‌های عکاسی دیگران دریافت می‌کند باعث بهبود رزومه حرفه‌ای شما می‌شود. یک ضرب‌المثل بدبینانه قدیمی در مورد استعداد وجود دارد که می‌گوید:” کسانی که توانایی دارند کار می‌کنند و کسانی که توانایی ندارند آموزش می‌دهند.” در بهترین حالت این ضرب‌المثل نیمه‌درست است. مطمئنا برخی افراد حرفه‌ای هستند که در پست‌های اجرایی و مدیریت کسب‌وکار از دیگران بهتر هستند در حالی که بقیه در حالی که بقیه معلم به دنیا آمده‌اند. ولی معلم‌هایی هستند که یک کسب‌وکار موفق دارند و عشق آن‌ها به این هنر باعث می‌شود بخواهند آن‌را با دیگران درمیان بگذارند.

 

کارگاه‌ها و آموزش‌های رو در رو علاوه بر تائید حرفه‌ای بودن شما به عنوان مکمل درآمد نیز در نظر گرفته شود. از این رو کار کردن به عنوان یک عکاس حرفه‌ای و آموزش هنرجویان دو هدف جدا از هم نیستند و می‌توانند به عنوان مکمل یکدیگر باشند. نگذارید که این ضرب‌المثل قدیمی شما را مجبور کند که از بین “کارکردن” و “آموزش” یکی را انتخاب کنید. می‎‌توانید هر دوی این‌ها را به صورت سودآور انجام دهید و در صورتی که بتوانید هر دو روش را بروید می‌توانید به درآمد بسیار زیادی برسید.

 

آموزش عکاسی

 

4) به درک تازه‌ای از عکاسی می‌رسید

 

نتیجه‌ای که برگشتن به اصول اولیه عکاسی می‌تواند بر روی مهارت‌های شما بگذارد شگفت‌انگیز است. این بدین دلیل است که اصول اولیه مدام درحال جابجایی و دگرگونی است. تجهیزات پیچیده‌تر شده‌اند، تکنیک‌ها سخت‌تر شده اند و منظره سال 2018 تفاوت خیلی زیادی با مناظر سال 2008 دارند.

 

پس از سال‌ها عکاسی یک عکاس به تنظیمات، کلیدها و درجه‌های روی دوربین عادت می‌کند. تجهیزات و تکنیک‌های شما تبدیل به دومین روحی می‌شود که به شما اهدا شده است. درصورتی که برای آموزش عکاسی دادن برنامه‌ریزی کنید، ممکن است به حقه‌هایی برخورد کنید که هرگز یاد نگرفته‌اید و یا ممکن است نکته‌هایی را به ‌یاد بیاورید که سال‌هاست فراموش کرده‌اید. با وجود سابقه‌ای که دارید نیاز نیست هنرجویانتان بدانند چه اطلاعاتی برای شما جدید است. در حقیقت آن‌ها هیچ اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند. هنگامی که شما آموخته‌های خودتان را تازه‌سازی می‌کنید و تمام تلاشتان را می‌کنید تا اطلاعات هنرجویان خودتان را به روز نگه دارید، همه چیز ارزشمندی را یاد می‌گیرند. این یک موقعیت برد-برد است.

 

در صورتی که دوره‌های آموزش عکاسی شما از کیفیت کافی برخوردار باشند، از کارهای تمام شده هنرجو‌های خودتان هم انتقاد می‌کنید. اینکه بتوانید نکات مثبت یا منفی یک عکس را بیان کنید کمک بسیار زیادی به عکاسی، انتخاب لوکیشن و ویرایش عکس‌های شما می‌کند. از طریق انتقادهای حرفه‌ای شما تبدیل به یک عکاس حرفه‌ای‌تر می‌شوید.

 

گفتن جمله “این عکس فوق‌العاده است” آسان است ولی چیزی که مهم است، این است بتوانید بگوئید چه چیزهایی باعث شده است این عکس فوق‌العاده باشد یا نباشد.

 

مطلب مرتبط:پیشرفت در کسب وکارتان با سه قدم

 

5) آموزش مهارت‌های ارتباطی شما را بهبود می‌بخشد.

 

این کار علاوه بر ارتباط کلامی باعث بهبود ارتباط نوشتاری شما نیز می‌شود. هنگامی که خودتان را به عنوان برند خودتان معرفی می‌کنید، باید مطمئن شوید که علاوه بر مهارت‌های نوشتاری قوی، بتوانید ایده‌های خودتان را به صورت خلاصه و واضح به مشتری‌های خودتان انتقال دهید.

 

اکثر مشتری‌های تبلیغاتی سرشان شلوغ است و وقت ندارند ایمیل‌های بلند و یا ایمیل‌هایی که ساختار مناسبی ندارند را بخوانند. در صورتی که بتوانید با استفاده از برقراری ارتباط موثر زمان کمتری از مشتری بگیرید، هم به خودتان کمک کرده‌اید هم به مشتری.

 

از اینکه وقت خودتان را برای درنظر گرفتن این ایده‌ها و تاثیر احتمالی آن بر روی خودتان در اختیار ما گذاشتید ممنونیم. آیا تاکنون تجربه مثبتی از آموزش عکاسی داشته‎‌اید که بخواهید با ما در میان بگذارید؟ یا هنوز متقاعد نشده‌اید که آموزش عکاسی کار خوبی است؟ در هر صورت تجربه خودتان را در کامنت‌ها در اختیار ما بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه