دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

پیوستن کداک به ارزهای دیجیتال

اخبار عکاسی
پیوستن کداک به ارزهای دیجیتال

کداک، ارز دیجیتالی با محوریت عکس و با نام kaodakcoin و بستر kodakone را راه اندازی کرد.

 

به گزارش مجله عکس نوریاتو، در میان تمام خبرهای بزرگ و کوچک CES 2018، کداک شوک آور ترین خبر هفته را اعلام کرد:

 

کداک با همکاری WENN Digital ارز دیجیتال شده خود را با محوریت عکس به نام Kodakcoin در بستری با فناوری blockchain به نام Kodakone  منتشر می‌کند.

 

این بستر و ارز رمزگذاری شده برای کنترل راحت تر حقوق تصویر (Image rights) توسط عکاسان و آژانس ها طراحی شده است.

 

بستر Kodakone همانند Binded و یا همان Blokai کار می‌کند:

 

درواقع از طریق تکنولوژی بلاک‌چین یک دفتر کلی رمزگذاری شده و دیجیتالی برای حقوق تصویر درست می‌کند تا عکاسان به سادگی و در امنیت کامل کار های جدید و قدیمی خود را ثبت کنند. تفاوتی که بین این دو وجود دارد آن است که کداک به جای کپی کردن، ارز دیجیتال رمزگذاری شده و سیستم بلاک‌چین مخصوص خودش را درست کرده است.

 

عکاسان پس از ثبت کردن تصاویر خود می‌توانند از طریق Kodakone مجوز بگیرند وسپس این بستر برای پیدا کردن تخلف و استفاده غیر مجاز از عکس های ثبت شده جست و جوی خود را در وبسایت ها شروع می‌کند.

 

ارز دیجیتال Kodakcoin برای به وجود آوردن فضای اقتصادی جدید برای عکاسان طراحی شده است. هزینه عکس هایی که تحت مجوز Kodakone هستند با Kodakcoin پرداخت می‌شوند، و Wenn  و کداک هر دو تضمین می‌کنند که این روش پرداخت مورد رضایت همه قرار می‌گیرد. درواقع Kodakcoin ارز دیجیتالی برای عکاسان به همراه مدیریت حقوقی دیجیتال است.

 

در حال حاضر اگر به وبسایت Kodakcoin مراجعه کنید با تصویر زیر رو به رو خواهید شد، که البته تا فردا بیشتر در وبسایت نخواهد بود.

 

ارز دیجیتال کداک

 

جف کلارک مدیر اجرایی کداک می گوید:

 

“برای بیشتر افرادی که در صنعت تکنولوژی فعالیت می‌کنند بلاک‌چین و ارز دیجیتال کلمات جذابی هستند اما برای عکاسانی که سال ها تلاش کرده اند تا از کارهایشان و نحوه استفاده از آنها دفاع کنند این کلمات، کلیدی برای حل مشکلاتی هستند که به نظر غیرقابل حل می آمدند. کداک همیشه در جست و جوی نهادینه کردن دموکراسی در صنعت عکاسی و عادلانه کردن مجوز های هنرمندان بوده است. این تکنولوژی ها راه هایی نو و ساده را پیش پای عکاسان می‌گذارد تا به این اهداف دست پیدا کنند.”

 

البته تمام این ها بستگی به اجرای Kodcoin دارد. تاریخ اولین عرضه Kodakcoin 31 ژانویه اعلام شده است که مختص سرمایه گزاران دارای مجوز مانند آمریکا،انگلیس، کانادا و چند کشور دیگر است.

 

در حال حاضر برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد Kodakone و Kodakcoin تنها می‌توانید به وبسایت اصلی کداک مراجعه کنید و یا پس از بیست و چهار ساعت سری به وبسایت رسمی Kodakcoin بزنید.

نویسنده : یاسین زرین کام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *