021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

10 ایده عکاسی بارداری جذاب و جدید؛ چطور ژست بارداری بگیریم؟

10 ایده عکاسی بارداری جذاب و جدید؛ چطور ژست بارداری بگیریم؟

مادران باردار مشتاقانه منتظر به دنیا آمدن نی‌نی کوچولوی خود هستند. این بهترین فرصت است که  از چندین ایده عکاسی بارداری استفاده کنید و این لحظات جادویی را طوری ثبت کنید که زیبایی‌های این دوران، به خوبی منعکس شود.  در این مطلب، 10 ایده عکاسی بارداری جذاب و متنوع را بررسی می‌کنیم که شامل عکاسی در فضای باز، عکاسی با چیدمان‌های خلاقانه در فضای خانه و غیره هستند. ایده‌های عکاسی دوران بارداری به عکاسان کمک می‌کنند تا تصاویر خیره‌کننده‌ای را از دوران بارداری سوژه ثبت کنند که در تمام عمر او، یادآور این لحظات شیرین باشد. اگر می‌خواهید بهترین تصاویر دوران بارداری خود را ثبت کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

بهترین ژست و  ایده عکاسی بارداری

عکاسی بارداری یک روش زیبا برای ثبت هیجان و انتظار دوران حاملگی است. یکی از راه‌های جلب رضایت مشتری در این ژانر از عکاسی، این است که پرسشنامه‌ای طراحی کنید و در اختیار مشتریان خود قرار بدهید. آن‌ها در این پرسشنامه، می‌توانند انتظارات و تصورات خود از عکس‌هایشان را به شما ارائه دهند و شما نیز می‌توانید از این طریق، به ایده عکاسی بارداری مناسب با هر مشتری دست پیدا کنید. در ادامه، با لیستی از انواع بهترین ایده عکاسی بارداری آشنا خواهید شد.

عکس بارداری با-همسر
یکی از دلچسب‌ترین ایده‌ها ثبت این لحظات در کنار همسر و خانواده است.

عکس بارداری با همسر و فرزندان

وقتی صحبت از عکاسی در دوران بارداری می‌شود، یکی از دلچسب‌ترین ایده‌ها ثبت این لحظات در کنار همسر و خانواده است.

کنار هم قرار گرفتن مادر باردار و همسر و فرزندانش، می‌تواند جلوه‌های بصری خیره‌کننده‌ای بسازد که حس عشق، گرما و شادی را منتقل می‌کند.

یکی از ژست‌های ساده و در عین حال مؤثر، این است که مادر باردار، خواهر یا برادر بزرگ‌تر نوزاد متولدنشده را روی برآمدگی شکم خود بغل کند. این ایده بر عشق و محبت بین مادر و تمام فرزندان تأکید می‌کند. یکی دیگر از آپشن‌های جذاب برای ایده عکاسی بارداری، استفاده از حیوانات خانگی خانواده در برخی از این عکس‌هاست. سگ‌ها و گربه‌های بامزه خانگی می‌توانند به عکس جنبه فان بدهند. ست کردن لباس‌های اعضای خانواده یا استفاده از تاج‌های گل یکسان، می‌تواند عشق و محبت بیشتری به تصویر بیفزاید.

در نهایت، ثبت لحظات صمیمی بین پدر و مادر، مانند آغوش محبت آمیز یا گرفتن دست یکدیگر، تصاویری رمانتیک ایجاد می‌کند که عشق و گرمای آن لحظات را برای همیشه ثبت خواهد کرد.

عکس بارداری تکی در خانه

یکی دیگر از 10 ایده عکاسی بارداری در این مطلب، عکس بارداری تکی در خانه است. یکی از راه‌های خلاقانه برای استفاده از این ایده، گرفتن عکس‌های روتین در یک مکان ثابت، از پیشرفت برآمدگی شکم خانم باردار است. برای چنین عکس‌هایی، بهتر است خانم یک لباس ساده مانند شلوار مشکی و پیراهن بارداری سفید بپوشد، دست‌های خود را به صورت ضربدری روی هم قرار دهد و با این ژست، برآمدگی شکم او در دوره‌های مختلف بارداری ثبت شود.

افزودن اکسسوری منحصر به فرد یا گل‌آرایی، می‌تواند جذابیت این عکس‌ها را بیشتر کند. یکی دیگر از راه‌های استفاده از این ایده عکس بارداری، اضافه کردن خواهر یا برادر بزرگ‌تر نوزاد یا حیوان خانگی محبوب خانواده در عکس‌هاست. این باعث می‌شود هیجان دیگر اعضای خانواده برای به دنیا آمدن عضو جدید نیز ثبت شود.

ایده عکاسی بارداری
ژست مادر در حال کتاب خواندن یک ایده عکاسی در دوران بارداری  است.

عکس بارداری عاشقانه به سبک بودوار

عکاسی بارداری عاشقانه به سبک بودوار، می‌تواند زیبایی و احساسات عاشقانه این دوران را به تصویر بکشد. این سبک از عکاسی، فرم زنانگی این دوران را به روشی صمیمی و رمانتیک ثبت می‌کند. در این ایده، از نورپردازی ملایم برای برجسته‌کردن منحنی‌ها و بافت‌های بدن خانم باردار استفاده می‌شود. اضافه شدن همسر یا پارتنر خانم باردار، می‌تواند به این عکس‌ها جلوه‌ای عاشقانه و رمانتیک ببخشد و اتمسفر آن را تقویت کند.

در این‌جا چند ایده ساده و در عین حال خلاقانه، برای استفاده از سبک بودوار آورده شده است:

  • برای نشان دادن برآمدگی شکم، از پارچه‌های شفاف یا لباس زیر استفاده کنید.
  • روی یک کاناپه یا تخت که با پارچه‌های ظریف و زیبا پوشانده شده است، ژست بگیرید.
  • ژست خود را تغییر دهید. مثلاً حالت متفاوتی برای دست‌ها و پاهایتان در نظر بگیرید. عکاس می‌تواند از زوایای مختلفی از این ژست‌ها عکاسی کند.
  • برای افزودن زنانگی به تصویر، از گل‌آرایی استفاده کنید.

با پارتنر خود، ژست‌های عاشقانه متفاوتی بگیرید و از عکاس بخواهید از زوایای متفاوتی از ژست‌های شما عکسبرداری کند.

عکاسی بارداری عاشقانه
با گرفتن عکاسهای عاشقانه در دوران بارداری صمیمیت مادر و پدر را به تصویر بکشد.

عکاسی سیلوئت از دوران بارداری

عکاسی سیلوئت (Silhouette)، روشی ساده و در عین حال خلاقانه برای به تصویر کشیدن زیبایی دوران بارداری است. در این تکنیک از نور و زوایا برای ایجاد تصاویر خیره‌کننده از برآمدگی شکم مادر، در نمای پروفایل استفاده می‌شود. این عکس‌ها در هنگامی که در فضای باز و با پس‌زمینه‌ای از غروب خورشید، یا با پس‌زمینه‌ای رنگارنگ گرفته می‌شوند، چشمگیرتر به نظر می‌رسند.

برای رسیدن به این ژست، از مادر باردار بخواهید که به پهلو بایستد و پاهایش را به صورت ضربدری در کنار یکدیگر قرار دهد. او را طوری در کادر قرار دهید که رو به دوربین و به سمت پس‌زمینه‌ای با نور روشن قرار بگیرد. مثلاً در مقابل غروب خورشید یا آسمانی که رنگین‌کمان در آن نقش بسته است. تصویر به دست آمده، سیلوئت زیبایی از حضور او را به نمایش می‌گذارد و برای سال‌های بعد، یادآور این دوران خواهد بود.

عکاسی سیلوئت
عکاسی سیلوئت (Silhouette)، روشی ساده و در عین حال خلاقانه برای به تصویر کشیدن زیبایی دوران بارداری است.

نقاشی روی شکم

نقاشی روی شکم یک روش خلاقانه و سرگرم‌کننده برای نشان دادن جلوه زیبای برآمدگی در حال رشد شکم، در دوران بارداری است. این ایده عکاسی بارداری همچنین به عکاس فرصت می‌دهد تا عناصر منحصر به فردی را به تصویر خود اضافه نموده و یک اثر خیره‌کننده خلق کند.

عکاسی بارداری در آب

یکی دیگر از 10 ایده عکاسی بارداری موجود در این مطلب، ثبت زیبایی‌های این دوران از طریق عکاسی در آب است. این ایده می‌تواند منجر به خلق تصاویری خیره‌کننده و منحصر به فرد شود. برای استفاده از این ایده، می‌توانید از ژست‌ها و زوایای مختلفی استفاده کنید. مثلاً می‌توانید از مادر بخواهید پاها یا بازوهایش را روی هم بگذارد تا حرکت و بُعد بیشتری به عکس اضافه شود. استفاده از گل‌آرایی یا حیوانات خانگی نیز می‌تواند خلاقیت و زیبایی بیشتری به این عکس‌ها اضافه کند.

چه این عکس‌ها در وان حمام گرفته شود، چه در استخر روباز یک باغ و چه در یک مکان ساحلی، بازی با جلوه‌های نور می‌تواند به شما کمک کند تا به جلوه‌های بصری مورد نیاز خود دست پیدا کنید.

استفاده از بادکنک‌آرایی

یک ایده ساده و در عین حال خلاقانه برای عکاسی در دوران بارداری، اضافه کردن رنگ‌های متنوع و هیجان‌انگیز به عکس از طریق بادکنک‌هاست. با استفاده از این ایده، می‌توانید در داخل یا خارج از منزل، در باغ یا جنگل، با حیوانات خانگی یا دیگر فرزندان، به تنهایی یا با پارتنر، تصاویر جذاب و منحصر به فردی از این دوران ثبت کنید. وقتی صحبت از بادکنک‌ها به میان می‌آید، با آپشن‌های بی‌پایانی روبه‌رو خواهید شد! سعی کنید از رنگ‌هایی در بادکنک‌ها و لباس خانم باردار استفاده کنید که مکمل یکدیگر باشند. همچنین می‌توانید از خانم باردار بخواهید تا ژست‌های متفاوتی بگیرد و از زوایای مختلفی از او عکسبرداری کنید. برای افزودن جلوه‌های بصری، بادکنک‌های هلیومی را در ارتفاعات مختلف نگه دارید یا حتی از یک قوس بادکنکی رنگین‌کمانی به عنوان پس‌زمینه عکس‌های خود استفاده کنید.

بادکنک آرایی برای عکاسی در دوران بارداری
بادکنک‌آرایی و استفده از رنگهای جذاب یک ایده خلاقانه برای عکاسی در دوران بارداری است.

عکاسی بارداری در طبیعت

یک ایده عکاسی بارداری ساده و خلاقانه، الهام گرفتن از طبیعت برای ثبت جلوه‌های بصری جذاب است. با استفاده از طبیعت به عنوان زمینه عکس‌های خود، می‌توانید ژست‌های منحصر به فردی ایجاد کنید که زیبایی دوران بارداری را به نمایش بگذارند. به عنوان مثال، ترکیب عناصری مانند تاج گل و پس‌زمینه یک باغ، می‌تواند روح طبیعت را در عکس‌های شما منعکس کند.

عکاسی بارداری در طبیعت
برای عکاسی بارداری به گندمزار بروید و تصاویر جذابی خلق کنید.

همیشه مجبور نیستید برای عکاسی در طبیعت از منزل خود خارج شوید. استفاده از زوایای متقاطع اشعه نور طبیعی، می‌تواند عکس‌های جذابی درون خانه ایجاد کند. گنجاندن حیوانات خانگی یا دیگر فرزندان خانواده در این عکس‌ها، احساسات زیبا و دل‌انگیز حضور در خانواده را نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید از وسایلی مانند چترهای رنگین‌کمانی و اسباب‌بازی‌های کودک به دنیانیامده، در پس‌زمینه‌های موجود در طبیعت استفاده کنید و به عکس‌های دوران بارداری خود، زیبایی و انرژی مثبت بیافزایید.

عکاسی بارداری در طبیعت
عکاسی بارداری در طبیعت به پیشنهاد عالی برای عکاسی است.

 عکس‌های سیاه و سفید

عکس‌های سیاه و سفید، می‌توانند جلوه‌ای جاودانه و کلاسیک به عکس‌های دوران بارداری شما اضافه کنند. در این ایده عکاسی بارداری، بهتر است از ژست‌هایی استفاده کنید که برآمدگی شکم شما در آن بیشتر مشخص شود. همچنین می‌توانید با استفاده از آکسسوارهای ساده، مانند تاج گل و خرس عروسکی، تصاویر خلاقانه‌تری داشته باشید. استفاده از زوایای متضاد و خطوط متقاطع نیز می‌تواند تأثیر بصری عکاسی سیاه و سفید را افزایش دهد.

اگر به دنبال عکس‌های خاص‌تر در فضای باز هستید، از پس‌زمینه باغ، جنگل یا مزرعه استفاده کنید. استفاده از حیوانات خانگی نیز می‌تواند عکس‌های سیاه و سفید را زنده‌تر کند. در هر حال، هر رویکردی که پیش بگیرید، استفاده از رنگ سیاه و سفید به تصاویر شما عمق و زیبایی خاصی می‌دهد و در عین حال، جزئیات مربوط به بارداری را برجسته‌تر می‌کند.

عکس‌های سیاه و سفید دوران بارداری
عکس‌های سیاه و سفید، می‌توانند جلوه‌ای جاودانه و کلاسیک به عکس‌های دوران بارداری شما اضافه کنند.

استفاده از کفش یا آکسسوار کودک

وقتی صحبت از ایده عکاسی بارداری به میان می‌آید، استفاده از کفش‌ها یا لوازم سیسمونی کودک می‌تواند زیبایی و خلاقیت خاصی به تصاویر شما اضافه کند. ایده‌های ساده‌ای مانند قرار دادن کفش‌های کوچک نوزاد یا هدبند گلدار کودکانه روی شکم مادر، می‌تواند جلوه‌های بصری متفاوتی به این تصاویر اضافه کند. دیگر فرزندان خانواده نیز می‌توانند به این عکس‌ها اضافه شوند.

بایدها و نبایدهای عکس بارداری؛ نکاتی که باید جدی بگیرید

عکاسی در دوران بارداری، بایدها و نبایدهایی دارد که بسیاری از آن‌ها، مربوط به ویژگی‌های خاص این دوران هستند. تعدادی هم به سلایق و علایق افراد بستگی دارند. هر چه که هست، به علت روحیه حساس و طبع ظریف مادران باردار، بهتر است این موارد را جدی بگیرید.

بایدهای عکاسی در دوران بارداری

  • از یک آرایشگر حرفه‌ای کمک بگیرید. مادران باردار، اغلب حس خوبی از برآمدگی شکم خود دریافت نمی‌کنند و وظیفه شما این است که به آن‌ها کمک کنید تا جایی که ممکن است، احساس زیبایی کنند. این کار باعث می‌شود تا بتوانند درخشش دوران بارداری خود را در تصاویر شما به نمایش بگذارند.
  • قبل از عکاسی با مشتری خود صحبت کنید تا به ایده عکاسی بارداری مورد علاقه او برسید. آیا هیجانی و پرانرژی است یا به تصاویر کلاسیک علاقه دارد؟ شما باید تا حد ممکن تصاویر پرانرژی و شادابی بگیرید و محیطی ایجاد کنید که مشتری شما زیبایی‌شناسی شخصی خود را در آن مشاهده کند.
  • از او بخواهید دست‌هایش را روی شکمش قرار دهد تا بر برآمدگی گرد کودک تأکید شود. در عین حال، دیگر خطوط بدن را هم بلندتر نشان دهید.
  • هنگام عکاسی در طبیعت، به جز زمان‌هایی که از مادر باردار عکس می‌گیرید، یک روپوش یا پتو رویش بیندازید. به یاد داشته باشید که سلامت و حریم خصوصی او در هنگام عکاسی، بسیار مهم است.
  • در صورت امکان، طرح‌هایی مشابه از ژست‌هایی که قرار است از مادر باردار بخواهید، به او نشان بدهید تا درک بهتری از دیدگاه شما داشته باشد.
استفاده از اولین تصویر سونوگرافی کودک می‌تواند زیبایی و خلاقیت خاصی به تصاویر شما اضافه کند.

نبایدهای عکاسی در دوران بارداری

  • مادر باردار را هرگز وادار نکنید که 40 ژست متفاوت بگیرد. در عوض، این شما هستید که باید بیشتر حرکت کنید و به دور او بچرخید تا از زوایا و با نورهای متفاوت عکاسی کنید. با عکاسی از روبه‌رو شروع کنید و سپس در خلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت، دور سوژه خود حرکت کنید.
  • کار خود را با فلاش یا رفلکتور شروع نکنید. بهتر است با نور طبیعی شروع کنید، و بیشتر با 640 ISO عکس بگیرید. این کار باعث می‌شود عکس‌هایی بگیرید که درخشش طبیعی مادر باردار در آن‌ها منعکس شود.
  • از او نخواهید که سرش را به عقب برگرداند. جذاب‌ترین ژست برای ایده عکاسی بارداری، نگاه کردن به پایین یا نگاه مستقیم به شماست. از مادر باردار بخواهید سرش را به سمت قفسه سینه خم کند و به شکمش خیره شود. اگر می‌خواهید عکس مستقیم بگیرید، از او بخواهید در حالی که مستقیماً به شما نگاه می‌کند، چانه خود را به سمت بالا حرکت دهد.

سخن پایانی

عکاسی از مادران باردار، حتی برای عکاسان حرفه‌ای نیز چالش‌برانگیز است. چرا که این افراد محدودیت‌های مختلفی دارند و نمی‌توانید هر ژستی را از آن‌ها درخواست کنید. همچنین باید فرآیند عکاسی را در سریع‌ترین حالت ممکن انجام دهید تا سوژه شما احساس خستگی نکند. در این مطلب، با چند ایده عکاسی بارداری آشنا شدید که در آن‌ها از چیدمان صحنه، زاویه، ژست و المان‌های مختلفی استفاده می‌شود. در صورتی که شما هم تجربه‌ای در زمینه عکاسی در دوران بارداری دارید، یا ایده متفاوتی به ذهنتان می‌رسد، می‌توانید آن‌ها را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منابع : pregnancy-photoshoot

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *