021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

آیا کامپیوتر Microsoft Surface Studio بهتر از همتای اپل خود است

آیا کامپیوتر Microsoft Surface Studio بهتر از همتای اپل خود است

جدیدترین کامپیوتر مایکروسافت با نام Microsoft Surface Studio معرفی شد و خیلی از رسانه‌ها معتقدند این کامپیوتر پرقدرت رومیزی، حرفی برای اپل باقی نگذاشته است. شاید باور نکنید که تنها چند روز پس از معرفی این کامپیوتر Microsoft Surface Studio جدید، برخی از مشتریان ما به دنبال تهیه این سوپر کامپیوتر با نورنگار تماس می‌گرفتند تا ببینند آیا این کالای جدید را موجود داریم یا خیر. اگرچه از طرفی کاملا قابل درک به نظر می رسد که در مورد ویژگی های فناوری های اطراف خود آگاه بوده و در مقابل تغییرات آن نیز حساس باشیم، اما تقاضا در برابر فناوری ها، به طور دائمی در حال تغییر است و علاوه بر این، درخواست برای تغییر از سوی مشتریان نیز به شدت در حال رشد است. در واقع می‌توان در مورد این موضوع یک روز کامل صحبت کرد!


نکته مهم این است که رسانه‌ها هیچ چیزی را بیشتر از سرتیترهای جذاب دوست ندارند، مثل سرتیترهایی که مثلا ادعا می‌کنند شرکت Apple تضعیف شده است و نمی تواند همانند مایکروسافت نوآور باشد و بازنده این رقابت خواهد بود. به نظر می‌رسد اینها تا حدودی نظرات ژورنالیستی باشند، ولی به هر حال برای افرادی که واقعا به روزنامه نگاری حرفه ای علاقه‌مند هستند، جذاب است.
اما اگر دمدمی مزاجی را در احساسات خود کنار بگذاریم و به صورت منطقی شروع به تفکر کنیم، به خوبی به ماهیت واقعی ناامیدی از آنچه که چرخه بهینه سازی و تحقیق و اختراع می نامیم، پی خواهیم برد. در حقیقت، تنها چیزی است که فاقد ابتکار و نوآوری است همان انتظارات ما است که تقریبا ثابت باقی مانده است!
مطمئنا کامپیوتر Microsoft Surface Studio با ابزار ورودی گردان خود، دستگاهی تجملی و پر زرق و برق به نظر می آید. اما این ابزار در مقایسه با سایر انتخاب هایی که در حال حاضر موجود بوده یا در آینده در دسترس خواهند بود، واقعا تا چه حد کاربردی است؟ گذر زمان در آینده پاسخ سوال ما را خواهد داد. اما هم چنان که این ابزار زیبا، جذاب و شیک به نظر می آید، اگر از دیگر جهات به آن نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که این ابزار ورودی گردان، بیشتر شبیه وسیله ای برای جلب توجه خریداران است تا وسیله ای مفید.

کامپیوتر Microsoft Surface Studio
 مسلما می تواند کاملا جذاب باشد، ولی مطمئن نیستم که ابزار گردان جدید کامپیوتر Microsoft Surface Studio از دیگر وسایل ورودی که پیش از این استفاده می شد، بهتر باشد. حتی پیش از این، برای افرادی که بیشتر به کنترل های گردان علاقمند هستند، انتخاب های کاملا سفارشی و کاربردی ای مانند Palette نیز وجود داشته است.

پیشینه ای کوتاه و عمومی

شرکت Apple در طول فعالیت خود، به صورت مشخص فناوری های مختلف را به بازار معرفی نکرده است، بلکه در حالی که فناوری های انقلابی این شرکت، پیش تر وارد بازار شده بودند، به خاطر افزودن ویژگی های مناسب برای کاربران، محبوب شده است.
Mac کاملا با نخستین کامپیوتر شخصی رومیزی متفاوت بود. iPhone نیز کاملا با اولین تلفن هوشمند فاصله داشت. آیپد نیز با نخستین تبلت تولید شده فرق هایی اساسی داشت. اما هنر Apple آن بود که همه این محصولات را به سبکی تولید کرد که در زمان معرفی خود حس خوبی را در کاربران و محیط فناورانه ای که در آن متولد شده بودند، ایجاد می کرد.
با گذر زمان و تغییرات ویژگی ها در خط تولید محصولات این شرکت، همین موضوع پی در پی تکرار شد. هم چنان که فناوری درگاه های اطلاعاتی مانند USB و Thunderbolt بهبود پیدا می کرد و به بلوغ خود می رسید، فناوری نیز مجبور گردید خود را با این تغییرات هماهنگ سازد. در بعضی از این موارد، Apple برای به دست آوردن بازار مناسب مدتی صبر کرد (مانند زمان معرفی فناوری USB 3.0). در موارد دیگر مانند تعبیه نکردن DVD درایو در لپ‌تاپ‌های باریک خود یا عدم ارائه جک هدفون در iPhone 7، شرکت Apple جسورانه اقدام به حرکت در جهت مخالف فناوری های موجود در بازار کرده و از تکنولوژی های مدرن تری در تولیدات خود بهره گرفت.

کامپیوتر Microsoft Surface Studio
مهم نیست که چطور به آن نگاه می کنید، لپ تاپ های جدید Apple شیک، قدرتمند و رایانه هایی رشک برانگیز هستند. برای استفاده از اینها نیاز به تغییرات اساسی در آنچه که پیش از این انجام می دادید نخواهید داشت. تنها نیاز دارید که چند کابل مختلف را به آن وصل کنید و تمام.

همیشه این تغییرات جدید به آسانی قابل هضم نیستند. اما Apple سابقه خوبی برای معرفی فناوری های دوست داشتنی ای دارد که دنیای تنبل تکنولوژی را تا حدودی به سمت جلو سوق می‌دهند. بسیاری از بزرگترین طرفداران Apple، این شرکت را برای حذف کردن DVD درایو از روی لپ تاپ Retina MacBook Pro ملامت کردند. ولی اگر الان به گذشته بنگریم، متوجه خواهیم شد که Apple این تصمیم را در بهترین زمان ممکن گرفته بود. از زمانی که Netflix و Amazon و iTunes نقش بسیار موثری در بازار رسانه ای ایفا کرده اند، عملا کاربران احتیاج زیادی به DVD درایو احساس نمی کنند. نرم افزارها به صورت گسترده در سمتی پیش می روند که تنها به صورت آنلاین عرضه شوند ( البته نرم افزارهایی که نیاز به خرید اشتراک دارند نیز هنوز هم در گوشه و کنار عرضه می‌شوند)، و DVD درایو نیز کاملا منسوخ شده است. ممکن است ما این پیش بینی را نمی کردیم ولی Apple به آن رسیده بود. پس برای همین است که بد نیست به آنچه که Apple در حال حاضر انجام می دهد نیز اعتماد کنیم.

کمبود خلاقیت

در سال های اخیر با این پرسش خسته کننده زیاد مواجه شده ایم: “آیا Apple بدون استیو جابز می تواند نوآوری ای تولید کند؟”. متاسفانه در حالی که همه سعی دارند به پرسش قبلی جواب منفی بدهند، نوآوری برای این شرکت دشوارتر شده است. اما منظور ما از نوآوری چیست؟ ممکن است برخی افراد نوآوری درست مانند فضایی که برای iPhone در هنگام معرفی خود به وجود آمد را در ایجاد یک طبقه بندی جدید در محصولات یا به صورت کلی، نوع کاملا جدیدی از ابزارآلات الکترونیکی بدانند.
دوباره تنها مشکلی که با مورد بالا وجود دارد این است که در واقع iPhone یک وسیله کاملا جدید نبود. iPhone بهترین تجسم خارجی از دستگاهی بود که برای مدت ها از آن استفاده می کردیم. ممکن است کمی سخت گیری به نظر برسد که ابزاری که باعث ایجاد انقلاب در صنعت تلفن های هوشمند شده است و به طور کاملا موثری زندگی ما را تغییر داده است را بی اهمیت بدانیم. اما حقیقت همین است که گفته شد. این که ما چطور از تلفن‌های‌مان استفاده می کنیم را Apple اختراع نکرد! اما نحوه استفاده از تلفن به جای صدها ابزار دیگر، برای نخستین بار توسط اپل تعریف شد. پس چرا هنوز ما به دنبال یافتن چیز جدید و تا حدودی متفاوت هستیم که به آن نیاز خاصی نخواهیم داشت؟
iPad مثال بسیار خوبی برای این مورد است. هر شخصی به دنبال محصولات جدید است، و شرکت Apple این نیاز را به شکل iPad به آنها ارائه داد. و هنوز هم، هر شخصی ادعا می کند که iPad ابزاری ضروری نیست. و اگر افرادی باشند که iPad را دوست داشته باشند، احتمالا می گویند که رایانه های قابل حمل دیگر ضروری نخواهد بود!
در واقعیت، همه موارد گفته شده بدون آنکه بخواهیم اعتراضی به آنها کنیم، به تنهایی مشکلی نخواهند داشت. مسلما همه اشخاص به یک ابزار مشخص نیاز ندارند و ممکن است دستگاه های دیگری را ترجیح دهند. iPhone به عنوان ابزاری همه کاره با قابلیت های زیاد طراحی شده است. پس ا ان پس بهتر است تصمیم قطعی خود را بگیرید تا تنها آنچه را که نیاز دارید خریداری کنید و بقیه دوران زندگیتان را با درگیر شدن به اینکه چه دستگاه های جدیدی ممکن است تولید شوند و چه زمانی به بازار خواهند آمد هدر ندهید.

لپ تاپ جدید MacBook Pro و کارآیی این سیستم

البته، نیاز است که فناوری همواره به سوی جلو حرکت کند. و منصفانه خواهد بود که انتظار به روز رسانی های منظم را در حین پیشرفت فناوری داشته باشیم. مدت زمان زیادی از معرفی لپ تاپ های جدید از سوی شرکت Apple سپری شده است، ولی حقیقت این است که شرکت Intel نیز مدت زمان زیادی را برای معرفی پردازشگرهای جدید خود صرف کرده است که ارزش یک به روز رسانی در لپ تاپ های شرکت Apple را داشته باشد.
هنوز اگر توقفی داشته باشیم تا نگاهی به آنچه که واقعا شرکت Apple در این رایانه های جدید به کار گرفته است بیندازیم، نمی توانیم تعجب خود را پنهان کنیم. این لپ تاپ های جدید نازک تر و در عین حال به سبُکی MacBook Air هستند، و از لحاظ کارآیی در سطح بسیار مناسبی قرار دارند، به طوری که آنقدر خوب هستند که بتوانید به وسیله آنها ویدئوهای 4K را ویرایش کرده ویدئو‌های با کیفیت 5K را اجرا کنند و اطلاعات را با سرعتی بیشتر از 3 گیگابایت در هر ثانیه ( بیشتر از 6 برابر نرخ سرعت اکثر بهترین هاردهای SSD امروزی) منتقل کنند.

کامپیوتر Microsoft Surface Studio
عمر باتری در این رایانه ها بدون تغییر نسبت به گذشته باقی مانده است و MacBook Pro به 4 پورت فوق العاده سریع و عالی Thunderbolt 3 مجهز شده است، که می توانند از پس هر دستگاهی که به آن متصل شود، با قابلیت انعطاف و بسط پذیری بیشتر برآید. این پورت ها برتری مشخصی در برابر سایر پورت ها دارند. اگر تمایل دارید به بررسی سرعت پردازشگر و دیگر مشخصات این لپ تاپ بپردازید، به این نکته توجه کنید که الزاما اعداد همه چیز برای برتری یک دستگاه نخواهد بود. به عنوان مثال مقایسه بین iPhone و Galaxy نشان می دهد که چطور یکپارچه سازی عالی سخت افزار و نرم افزار، می تواند دستگاهی با ویژگی های حرفه ای بسیار برتر را در برابر دستگاهی با مشخصات پایین تر مغلوب سازد.
با این وجود هشدارهایی نیز در ارتباط با این دستگاه جدید Apple وجود دارد. شما برای اتصال اکثر ابزارهای خود به آن به یک یا دو مبدل نیاز خواهید داشت. بر روی آن شیار کارت حافظه sd وجود ندارد. همچنین خروجی اختصاصی پورت HDMI نیز برای آن در نظر گرفته نشده است. اما آیا ما می توانیم در مورد میزان سودمندی این ویژگی ها تنها برای این لحظه مطمئن باشیم؟
هیچ کدام از اینها چیز جدیدی نیستند. پورت ها در طول ده سال گذشته به سرعت تغییر کرده و پیشرفت داشته اند. ما در گذشته برای ارتباط و کار با کلیه نجهیزات ثانوی و پیرامونی نیاز به کابل های رابط داشتیم. چه تفاوتی میان استفاده از چندین کابل مختلف با کابلی که در اختیار داریم هست؟ به زودی، دستگاه های اطراف ما از پورت های یکسان برای ارتباط استفاده خواهند کرد.
الزاما کارت حافظه SD آن گونه که ما فکر می کنیم، ابزار ذخیره سازی محبوبی در همه جا نخواهد بود. سازمانی که استاندارد Compact Flash را مدیریت می کند، پشتیبانی خود را در حمایت از فرمت XQD به همراه فرمت تازه اعلام شده CFexpress که آن نیز با XQD سازگار می باشد، اعلام نموده است. برای افراد حرفه ای مانند بسیاری از ما، نیاز به سرعت انتقال سریعتر اطلاعات به خوبی حس می شود، دوربین های ما از فناوری های متنوعی پشتیبانی می کنند (از CFAST تا CF، SD و XQD). بسیاری از ما از کارت خوان های اختصاصی و جداگانه ای استفاده می کنیم، بسیاری از دوربین های موجود در بازار دارای فناوری انتقال بی سیم تصاویر هستند، که در حال حاضر به ویژگی ای عادی در اکثر محصولات تبدیل شده است. این موجود نبودن درگاه کارت حافظه SD در MacBook Pro جدید، به منزله گفتن این نکته از سوی شرکت Apple است که “مهم نیست، به هر حال ممکن است در آینده نیازی به این حافظه ها نباشد”.

[porto_content_box]
آشنایی با CFast، فرمت جدید ذخیره اطلاعات

[/porto_content_box]
و درباره پورت خروجی HDMI، آیا واقعا نیازی به آن دارید؟ من می توانستم مدت ها پیش از این از دست این پورت خلاص شوم. به ویژه با وجود فناوری جدیدی که مدت ها است از آن استفاده می کنم. سرنوشت Thunderbolt 3 و راهی که برای فناوری های آینده هموار می سازد، از تمامی این پورت ها روشن تر است. اکنون هر کسی می تواند نهایت گسترش پذیری و قابلیت انعطاف را با آن تجربه کند. دیگر زمان آن گذشته است که افراد برای اتصال دستگاه های ورودی و خروجی خود نیازمند پورت ویژه ای باشند. الان هر کسی می تواند تنها با در اختیار داشتن یک مبدل خاص، اقدام به اتصال ابزارهای خود به پورت Thunderbolt 3 نمایند.

سیب ها و پرتقال ها

به شرکت مایکروسافت و ابزاری که محصول جدید Apple را تحت تاثر خود قرار داده است باز گردیم. به سادگی می توان گفت، بزرگترین نوآوری شرکت مایکروسافت این حقیقت است که این شرکت رایانه جدیدی را ساخته است و به طور معمول نیز به تولید آن ادامه خواهد داد. کار بزرگ و عزم جدی تیم مایکروسافت، طراحی و پیاده سازی یک نمایشگر با اندازه ای منطبق بر واقعیت بیرونی است. به عبارت دیگر فونت 12 نقطه ای که بر روی صفحه کامپیوتر Microsoft Surface Studio به نمایش در می آید، درست هم اندازه زمانی است که بر روی یک صفحه کاغذ چاپ شده باشد. این دستگاه جدید، رایانه ای رومیزی با صفحه لمسی بزرگ به همراه ابزار ورودی جدیدی است، که تنها طراحان حرفه ای می توانند از مزایای آن به طور کامل بهره مند شوند.

کامپیوتر Microsoft Surface Studio
کامپیوتر Microsoft Surface Studio زیبا است، ولی نمی توان آن را یک برگ برنده در مقابل دیگر رایانه های موجود دانست. شرکت Hewlett-Packard نخستین بار در سال 2007 رایانه لمسی TouchSmart را معرفی کرده بود و البته طبیعی است که کامپیوتر Microsoft Surface Studio از آن بهتر باشد.

در ضمن، مقایسه بین محصول جدید این دو رقیب نیز قابل بحث است، چرا که به نظر می آید بسیاری از ما این واقعیت را فراموش کرده ایم که هدف اصلی شرکت مایکروسافت ارائه رایانه های رومیزی حرفه ای برای طراحان است، حال آن که هدف اصلی شرکت Apple تولید نوت بوک های قابل حمل برای همه اشخاصی است که به دنبال ابزاری قدرتمند برای انجام کارهای رایانه ای خود هستند. این دو محصول تولید شده کاملا در دسته بندی های متفاوتی قرار می گیرند.
به طور طبیعی، طرفداران رایانه های رومیزی به دنبال این هستند که شرکت Apple دوباره iMac جدیدی تولید کند و البته این انتظار صحیح نیز به نظر می رسد. در iMac نیز در طول این مدت زمان زیادی که از تولید آخرین مدل آن می گذرد، به روز رسانی معناداری مشاهده نشده است. نمی خواهیم دوباره درباره فقدان به روز رسانی در Mac Pro صحبت کنیم، اما با پردازشگر جدیدی که شرکت Intel معرفی کرده است، عرضه نمونه های جدیدتری از iMac نیز باعث تعجب نخواهد بود.
احتمال دارد در ماه های آینده رقابت بین مایکروسافت و Apple در این زمینه بیشتر نیز بشود. مسلما MacBook Pro شرکت Apple نیز در بین کاربران بسیار محبوب خواهد شد، چرا که باید آن را بهترین رایانه قابل حمل در میان سایر نمونه های موجود در بازار دانست. در ضمن، برای علاقمندان رایانه های رومیزی، مایکروسافت کار خود در مورد تولید رایانه های رقابتی برای کاربران حرفه ای را به خوبی انجام می دهد. تنها نیازهای شما مشخص می کند که کدام یک را خریداری کنید.

در مطالب گذشته در سایت نورنگار مقالاتی در ارتباط با اپل و iPhone 7 برای دوستان عزیز قرار داده شده است. با نورنگار همراه باشید.

[porto_content_box]

دوربین گوشی Google Pixel بهترین دوربین موبایل، حتی بهتر از iPhone 7.

۹ دلیل برای اینکه چرا باید دوربین iPhone 7 را جدی بگیریم.

[/porto_content_box]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *