021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

سفر عکاسی یک روزه به شهر قزوین

سفر عکاسی یک روزه به شهر قزوین

از دیدگاه تاریخی، قزوین از قدیمی‌ترین مناطق شکل‌ گیری جوامع بشری در فلات ایران است. این شهر در ادوار مختلف تاریخ به علت قرار گرفتن در راه جاده ابریشم از آبادانی قابل توجهی برخوردار بود. همچنین این منطقه در سالهای ابتدایی حکومت صفویان مدتی به عنوان پایتخت ایران برگزیده شد. شاید به همین دلیل است که در گوشه کنار و اطراف این شهر می‌توان شاهد مناطق دیدنی بود.

از مکان‌های دیدنی قزوین می‌توان به بناهای تاریخی مانند ساختمان‌هایی با معماری زیبا، آرامگاه حمدالله مستوفی، دروازه‌های این شهر، آب انبارها و مناظر طبیعی این منطقه اشاره کرد.

در ادامه به معرفی بیشتر تعدادی از مناطق خواهیم پرداخت:

1-بازار سعدالسلطنه قزوین: بازار سنتی هر شهر یکی از مهم‌ترین مراکز دیدنی آن شهر است. شهر قزوین نیز ازین قاعده مستثنی نیست. به خصوص اینکه بازار سعدالسلطنه یکی از زیباترین بازارهای سنتی ایران است. بازار قزوین با معماری جالب و قدیمی که دارد، یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی و مناسب عکاسی معماری در شهر قزوین است. شاید برای شما جالب باشد که سابقه بازار در قزوین به یک هزار سال می رسد.

بازار قزوین دارای فضاهای متعدد و معماری بسیار شکوهمند است؛ به گونه‌ای که زیبایی راسته‌ها و سراهای آن، عموم گردشگران را مبهوت می‌سازد.ظاهر کنونی این بازار مربوط به دوره صفویه و پس از آن است و بیشتر بناهای فعلی‌ در دوره قاجار ساخته شده‌اند. این بازار دارای کاروانسراهایی نیز است که بازدید از آن‌ها خارج از لطف نیست.

2-خیابان سپه قزوین: این خیابان نخستین خیابان طراحی شده ایران است که امروزه نام شهدا را بر آن گذاشته‌اند، در دوره صفوی در زمان پایتختی قزوین احداث شد. خیابان سپه را شاه طهماسب صفوی در شمال محله شهرستان قدیم یا حصار شاپور، همزمان با ایجاد جعفرآباد یعنی عمارت و خانه های دو طرف این خیابان و باغ سعادت آباد و عمارت دولتخانه و حرمسرا و باغ های شرقی و غربی عمارات مذکور احداث کرده است.

خیابان سپه شهرقزوین به عنوان نخستین فضای شهری که ماهیتی متفاوت از میدان‌ها و میدانچه‌ها و یا گذرهای ارگانیک فاقد طراحی داشته و بیشتر به عنوان مسیری مستقیم و طراحی شده برای رفت و آمد شباهت داشت، شناخته می‌شود. این محور در دوره صفوی و در دوره پایتختی شهر قزوین از محل سردر عالی قاپو تا موضع تقریبی مقابل مسجد جامع احداث شده است.

3- ایوان سنگی نیاق : اگر به عکسبرداری طبیعت و منظره علاقمندید، ایوان سنگی نیاق را از دست ندهید. در روستای نیاق از توابع قزوین صخره‌ای نسبتاً مرتفع قرار داره که در دل این صخره حفره های بزرگ توسط عوامل طبیعی ایجاد شده‌است.

در داخل بعضی از این حفره‌ها حوضچه‌هایی مستطیلی شکل وجود دارد که توسط ساکنان احتمالی حفر شده‌است. این حوضچه‌ها به هنگام بارندگی از آب باران پر می‌شوند. ساکنان محلی بر این باورند که محمد حنفیه در بالای این ایوان قصری ساخته بوده که امروزه از این قصر به جز تکه‌هایی سفالی چیزی باقی نمانده‌است.

4-دره‌‎‌ی الموت: و اما دره‌ی الموت یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری قزوین و همچنین ایران است. این منطقه دارای جاذبه‌های گردشگری و مذهبی فراوانی است. بناها و قلعه‌های تاریخی مانند: قلعه الموت، قلعه لمبسر ، قلعه شیر کوه و …، ارامگاه‌ها و کاروانسراهای سنگی، مناظر طبیعی فوق‌العاده مانند: آبشارها ، سرچشمه‌ها ، دریاچه اوان و غارهای زیبای این منطقه پر است نماهای جذاب برای ثبت عکس‌های فوق‌العاده که میتوانند علاقمندان زیلدی را به خود جذب کند.

 

همچنین این منطقه دارای فرهنگ غنی و سنت‌های زیبایی مانند جشن تیرماه سیزه (که همان جشن تیرگان ایران باستان است در سیزدهمین روز تیرماه در خانه‌ها با دعوت کسی که او را خوش قدم می‌دانند برگزار می‌شود. شال اندازیاز جمله مراسم این جشن است.) و جشن فندوق (که یکی از مراسم‌های به یاد ماندنی، پرنشاط و زیبایی مردم منطقه است که در واپسین هفته‌ی مرداد ماه در باغ‌های سرسبز بخش رودبار شهرستان برگزار می‌گردد.) است.

به شهر زیبای قزوین سفر کنید، خاطرات و عکس‌های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید تا در اینستاگرام نورنگار منتشر کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *