021-7356

سفر سه روزه‌ی یک عکاس به  بایکال یخ‌زده، عمیق‌ترین و قدیمی‌ترین دریاچه‌ی جهان

سفر سه روزه‌ی یک عکاس به  بایکال یخ‌زده، عمیق‌ترین و قدیمی‌ترین دریاچه‌ی جهان

عکاس روسی، کریستینا ماکیوا، به مدت سه روز برای عکاسی از دریاچه‌ی یخ زده‌ی بایکال، به سیبری سفر کرد و عکس‌هایی بی‌نظیر از این دریاچه‌ی زیبا ثبت کرد.

کریستینا گفته است ” این شفاف‌ترین و عمیق‌ترین دریاچه‌ای بود که تا به حال دیدم. وقتی اماده‌ی سفر به بایکال می‌شدم حتی فکرش را هم نمی‌کردم که این دریاچه انقدر باشکوه، عمیق، زیبا و رویایی باشد. من و هم‌سفر‌هایم از دیدن شکوه و زیبایی‌‌های این دریاچه واقعا از خودبی‌خود شده بودیم. بایکال آن‌قدر زیبا است که حتی نمی‌توانستم چشمم را از آن بردارم، حتی یک لحظه‌ هم در طول سفر سه روزه‌ام نخوابیده و پلک روی هم نگذاشتم تا مبادا لحظه‌ای را از دست بدهم. “

“ضخامت و قطر یخ روی دریاچه به ۱.۵ تا ۲ متر می‌رسید. این یخ قطور می‌تواند وسایل نقلیه را تا وزن ۱۵ تنی روی خودش تحمل کند و نشکند. اما خب، اتوموبیل‌هایی را هم دیدم که باعث شکستگی یخ شده، فرو رفته و غرق شده بودند. در بخش‌های متفاوت یخ روی دریاچه، الگو‌ها و اشکال زیبا و متنوعی به چشم می‌خورد. این اشکال به خاطر یخ بستن تدریجی و لایه‌ لایه آب دریاچه به وجود آمده است. به نظر من سطح یخی روی دریاچه‌ی بایکال شفاف‌ترین سطح روی کره‌ی زمین است!”

“بعضی از قسمت‌های یخ مثل آینه صیغلی و شفاف شده بود. من از تمام بازتاب‌های نوری خارق‌العاده از سطح دریاچه عکس گرفتم. خیلی از توریست‌ها با اسکیت، دوچرخه یا سورتمه روی سطح یخ‌زده‌ی بایکال چرخ می‌زدند. تعدادی نیز کیلومتر‌ها از اسکله دور شده، برای خود چادری زده و خوابیده بودند.”

“یخ سطحی همواره ترک می‌خورد. زمانی که  دمای هوا واقعا کم می‌شد ، بخش‌هایی از آن  به خاطر انقباض ترک خورده و به کوه یخ تبدیل می‌شد. طول ترک‌ها به ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر می‌رسید و عمق ترک‌ها نیز به حدود ۲ تا ۳ متر می‌رسید. هرسال یخ‌ها ترک می‌خورند و تقریبا این ترک‌ها هر سال فقط از یک‌جا ایجاد می‌شوند. صدای ترک‌خوردن‌ها آنقدر بلند بود که انگار کسی با اسلحه، تیر شلیک می‌کرد. هرچند به لطف همین پدیده ماهی‌های موجود در دریاچه زنده مانده بودند. زیرا به کمک آن‌ها، هوا به درون آب دریاچه نفوذ کرده و آن را اکسیژن دار می‌کند. به این ترتیب شرایط نفس کشیدن ماهی را فراهم می‌شد. یخ‌های روی دریاچه‌ی بایکال،‌ پر از اشکال عجیب و غریب است که بهترین سوژه برای محققان و دانشمندان می‌باشد تا روی چیستی آن‌ها وقت گذاشته و تحقیق کنند.

کریستینا، حین نگاه کردن به عکس‌هایی که گرفته بود گفت” نظر من را بخواهید، می‌گویم بایکال زیباترین جای جهان است.”

عکاسی از دریاچه‌ی یخ زده‌ی بایکال

عکاسی از دریاچه‌ی یخ زده‌ی بایکال

عکاسی از دریاچه‌ی یخ زده‌ی بایکال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه