دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

لنز 50mm f/1.8 پرایم 7Artisans، انتخابی مقرون به صرفه برای دوربین‌های نیکون Z

لنز 50mm f/1.8 پرایم 7Artisans، انتخابی مقرون به صرفه برای دوربین‌های نیکون Z

50 f/1.8 میلی‌متر پرایم 7Artisans، گزینه‌ای ایده‌آل برای عکاسان نیکون Z است که به دنبال یک لنز پرایم با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند. این لنز با دیافراگم f/1.8، عملکردی عالی در نور کم دارد و برای عکاسی پرتره، عکاسی خیابانی و سایر ژانرهایی که به عمق میدان کم نیاز دارند، ایده‌آل است.

لنز پرایم فول‌فریم با قیمت مناسب

کم‌تر از یک ماه پیش، لنز 50mm f/1.8 برای دوربین‌های سونی با مانت E معرفی شد و برای مدت کوتاهی، تنها لنز فوکوس خودکار این شرکت بود. از برخی جهات، عرضه‌ این لنز، نشان‌دهنده‌ تغییر رویکرد 7Artisans بود؛ شرکتی که تا پیش از این، تنها لنزهای پرایم با فوکوس دستی تولید می‌کرد. با این حال، هدف این شرکت یعنی عرضه‌ لنزهای باکیفیت و با قیمت مناسب، همچنان ثابت باقی مانده است. لنز 50mm f/1.8 تنها با قیمت ۲۲۸ دلار عرضه می‌شود که برای یک لنز پرایم فول‌فریم با قابلیت فوکوس خودکار، بسیار به‌صرفه محسوب می‌شود.

 کمبود لنز 50 mm برای نیکون مانت Z

در حالی که برای دوربین‌های فول‌فریم سونی با مانت E، لنزهای 50 میلی‌متری زیادی وجود دارد، اما برای دوربین‌های فول‌فریم نیکون با مانت Z، گزینه‌های کمتری پیش روی عکاسان قرارگرفته است. تنها لنزهای 50 میلی‌متری نیکون برای مانت Z، مدل‌های Nikkor Z 50mm f/1.8 S و Nikkor Z 50mm f/1.2 S هستند. لنز f/1.8 قیمتی حدودا زیر 630 دلار دارد، در حالی که لنز f/1.2 بسیار گران‌تر بوده و قیمتی معادل 2100 دلار دارد.

ویژگی‌های کلیدی

  • دیافراگم f/1.8 سریع: این دیافراگم، امکان عکاسی در نور کم و ایجاد بوکه‌ نرم و لطیف را فراهم می‌کند.
  • طراحی جمع و جور و سبک: این لنز با وزن 230 گرم، به راحتی قابل حمل و نقل است و برای عکاسی در سفر و یا عکاسی روزمره ایده‌آل است.
  • ساختار اپتیکی با کیفیت بالا: این لنز از 12 المان در 10 گروه ساخته شده است و تصاویری شارپ و واضح با حداقل اعوجاج و پراکندگی نور ارائه می‌دهد.
  • فوکوس دستی صاف و روان: حلقه‌ فوکوس این لنز، فوکوس دستی دقیق و لذت‌بخشی را برای شما فراهم می‌کند.
  • قیمت مقرون به صرفه: این لنز با قیمتی به مراتب پایین‌تر از لنزهای پرایم 50mm f/1.8 برندهای دیگر، گزینه‌ای ایده‌آل برای عکاسان با بودجه محدود است.

طراحی انعطاف پذیر

لنز 7Artisans از ۱۱ عدسی در ۹ گروه تشکیل شده است که شامل دو عنصر با ضریب شکست بالا، یک عنصر با پراکندگی پایین ED و دو قطعه شیشه غیرکروی می‌باشد. این شرکت وعده‌ کیفیت بالای تصویر و کنترل خوبی روی انحرافات رنگی را به کاربران داده است. این لنز در درجه‌ اول برای عکاسی پرتره طراحی شده است، اما برای عکاسی خیابانی و طبیعت بی‌جان نیز بسیار مناسب است. دیافراگم f/1.8 آن، پس‌زمینه‌های نرم و عملکرد خوبی در نور کم را تضمین می‌کند.

از آنجایی که نسخه‌ جدید با مانت Z، مشابه لنز با مانت E است که ماه گذشته عرضه شد، عکاسان می‌توانند برای بررسی عملکرد لنز، به نقد و بررسی‌های نسخه‌ مانت E مراجعه کنند. به عنوان مثال، داستین ابوت، لنز با مانت E را بررسی کرده است و نتیجه گرفته که عکاسان به سختی می‌توانند با قیمتی مشابه، به کیفیت تصویر بهتری دست پیدا کنند. ابوت همچنین در بررسی ویدیویی و خود، نمونه عکس‌های زیادی را به اشتراک گذاشته است.

سایر لنزهای 50mm  برای مانت Nikon Z

در حال حاضر، لنزهای 50 mm دیگری نیز برای مانت Nikon Z در دسترس هستند، از جمله :

 Nikkor Z 50mm f/1.8 این لنز که توسط کمپانی نیکون تولید شده است، قیمتی حدودا زیر 630 دلار دارد.

Nikkor Z 50mm f/1.2 S این لنز بسیار گران‌تر بوده و قیمتی معادل 2100 دلار دارد.

Viltrox 50mm f/1.8 این لنز از شرکت Viltrox، قیمتی معادل 359 دلار دارد و از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار است.

 Yongnuo YN 50mm f/1.8 S DF DSMاین لنز از شرکت Yongnuo، قیمتی معادل 359 دلار دارد و از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار است.

Meike 50mm f/1.8 AF این لنز از شرکت Meike، قیمتی معادل 159 دلار دارد و از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، لنز 7Artisans 50mm f/1.8 به طور قابل توجهی ارزان‌تر از لنزهای Nikkor Z 50mm f/1.8 S و Viltrox 50mm f/1.8 است، و قیمتی نزدیک به لنز Yongnuo YN 50mm f/1.8 S DF DSM و کمی بیشتر از لنز Meike 50mm f/1.8 AF دارد.

نمونه تصاویر این لنز را در پایین مشاهده کنید.

گالری تصویر لنز جدید شرکت آرتیسان گالری تصاویر لنز 50 نیکون گالری عکس لنز 50 نیکون گالری تصویر‌های لنز 50 نیکون
arrow
arrow

قیمت و دسترسی

هم اکنون لنز 7Artisans 50mm f/1.8 برای مانت‌های E و Z با قیمت ۲۲۸ دلار در دسترس است. با این حال، تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۵ مه ۲۰۲۴)، کاربران می‌توانند با استفاده از کد “10%OFF7Ar50f1.8” در فروشگاه Pergear، ۱۰ درصد تخفیف بگیرند و این لنز را با قیمتی کمی بیش از ۲۰۵ دلار خریداری نمایند.

مسعود افشانی

نویسنده : مسعود افشانی

منابع : petapixe
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط