دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

راهنمای خرید بهترین رم ریدر برای انتقال سریع‌تر فایل‌ها + معرفی 5 مدل

راهنمای انتخاب
راهنمای خرید بهترین رم ریدر برای انتقال سریع‌تر فایل‌ها + معرفی 5 مدل

نکات مهم قبل از خرید رم ریدر

با توجه به اهمیت و کاربردی که رم ریدرها دارند، برای خرید بهترین رم ریدر باید به برخی موارد مهم توجه کرد. مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

انتخاب نوع مناسب رم ریدر

برای انتخاب بهترین رم ریدرها باید به نوع استفاده از این دستگاه‌ها توجه کرد. در حالت معمول اکثر افراد بیش از یک دستگاه دارند که از مموری کارت در آن‌ها استفاده شده است. به این ترتیب هر یک از این دستگاه‌ها نیز مموری کارت متفاوتی دارند.

در نتیجه اولین چیزی که در خرید و انتخاب بهترین رم ریدر باید به آن توجه کرد، تعداد و نوع مموری کارت‌هایی است که از آن‌ها استفاده می‌کنید. در صورت داشتن چندین دستگاه با چندین مموری کارت متفاوت، خرید یک رم ریدر چندگانه که از فرمت‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند، گزینه کاربردی‌تری خواهد بود.

این دستگاه‌ها معمولا دارای یک یا چند اسلات برای پذیرش مموری کارت‌هایی با اندازه‌های مختلف هستند. البته باز هم بهتر است در زمان خرید، تمام فرمت‌های مورد نیاز را در نظر گرفت و رم ریدر انتخابی را بر اساس این فرمت‌ها خریداری کرد.

نکته دیگری که باید برای انتخاب بهترین رم ریدر در نظر داشت، توجه به نوع آن است. انتخاب یک مدل رومیزی برای کارهای تخصصی‌تر و شلوغ‌تر گزینه بهتری است.

کیفیت ساخت محصول را نیز مد نظر قرار دهید. خرید یک رم ریدر باکیفیت بالا برای محافظت از مموری کارت و داده‌های ذخیره شده در آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

پشتیبانی رم ریدر از سیستم و مموری کارت‌

نکته دیگر این که در زمان خرید بهترین رم ریدرها باید حتما به این موضوع توجه کرد که آیا دستگاه مورد نظر از رم‌های مورد استفاده شما پشتیبانی می‌کنند یا خیر؟

علاوه بر این باید این رم ریدرها با سیستم مورد استفاده نیز سازگار باشند. برای مثال ممکن است برخی از رم ریدرها نتوانند مموری کارت‌هایی با ظرفیت بالاتر از یک گیگابایت را بخوانند.

هر چه دستگاه خریداری شده ویژگی‌های منعطف‌تری داشته باشد و با دستگاه‌های بیشتری سازگاری پیدا کند، قطعا گزینه‌ایده‌آل‌تر و بهتری برای خرید است. به این ترتیب می‌توان حتی در صورت تعویض دستگاه‌ها یا خرید یک دستگاه جدید نیز از رم ریدر قبلی استفاده کرد و نیازی به خرید یک رم ریدر جدید نخواهید داشت.

سرعت بالای رم ریدر

در کنار دو مورد مهم که در بالا به آن اشاره شد، برای خرید بهترین رم ریدر باید یک معیار دیگر را هم در نظر گرفت. این ویژگی خصوصا با حرفه‌ای‌تر شدن کارها بیشتر باید مد نظر قرار بگیرد و آن، سرعت رم ریدر در انتقال داده‌ها، خصوصا داده‌های تصویری و ویدئویی، است.

بهترین گزینه‌ها سرعت بسیار بالایی دارند و می‌توانند موجب صرفه‌جویی در وقت و انتقال راحت‌تر داده‌ها شوند. از طرفی نیز ایمنی انتقال تصاویر در استفاده از یک رم ریدر مناسب بالاتر است.

معرفی بهترین رم ریدرها برای خرید در سال 2022

حالا که به نکات مهم برای خرید این دستگاه‌های پرکاربرد پرداختیم، نوبت آن رسیده تا لیستی از بهترین رم ریدرهای موجود را نیز بشناسیم. در انتخاب این لیست سعی شده تا باکیفیت‌ترین دستگاه‌ها مد نظر قرار بگیرند. از طرفی نیز به فرمت‌های مختلف کارت‌های حافظه و زمینه‌های استفاده متفاوت از این دستگاه‌ها برای انتخاب بهترین نمونه‌ها توجه شده است.

معیارهایی مانند سرعت انتقال داده‌ها، سازگاری با فرمت‌ها و دستگاه‌های مختلف، کیفیت ساخت و سایر موارد تاثیرگذار و مهم در انتخاب این رم ریدرها لحاظ شده است. اگر قصد خرید رم ریدر دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به این لیست نگاهی بیاندازید.

رم ریدر The ProGrade Digital CFExpress Type B and SD Card Reader

یکی از بهترین رم ریدرهای پیشنهادی برای عکاسان حرفه‌ای که به صورت هم‌زمان از SD کارت و فرمت‌های CF Express کارت استفاده می‌کنند، رم ریدر The ProGrade است.

این رم ریدر می‌تواند با اکثر دوربین‌های مدرن بدون آینه و دوربین‌های DSLR سازگاری داشته باشد و از آن برای انتقال سریع فایل‌های تصویری و ویدئویی استفاده کرد. خصوصا در مواردی که از مموری کارت‌های سریع استفاده می‌شود، سرعت انتقال نیز بیشتر خواهد شد.

این مدل با گارانتی 2 ساله ارائه شده که همین موضوع اعتبار زیادی را به کیفیت ساخت این رم ریدر بخشیده است.

این محصول به عنوان یکی از بهترین رم ریدرها از کارت‌های حافظه UHS-II SD، UHS-I، SDHC، SDXC و CFExpress Type B پشتیبانی می‌کند. با این حال از معایب این مدل می‌توان به قیمت نسبتا بالای آن اشاره کرد.

علاوه‌بر آن، این رم ریدر از فرمت کارت‌های XQD که در برخی از دوربین‌های کانن از آن استفاده می‌شود، پشتیبانی نمی‌کند و اتصال از طریق درگاه USB 3.2 در برخی مواقع می‌تواند سرعت انتقال را کاهش دهد.

ویژگی‌ها

  • سازگار با انواع دوربین
  • برند دیجیتال
  • سرعت انتقال: 1.25 گیگابایت بر ثانیه
  • سریع‌ترین رم ریدر برای انتقال فایل‌های ویدیویی
  • پشتیبانی از انواع کارت حافظه

رم ریدر SanDisk ImageMate Pro Multi-Card Reader

اگر شما از جمله کاربرانی هستید که مموری کارت‌هایی با تنوع بسیار بالا دارید که هر یک فرمت متفاوتی نیز دارند، بهترین رم ریدر انتخابی برای شما گزینه‌ای است که تطبیق‌پذیری بسیار بالایی داشته باشد.

خبر خوب اینکه رم ریدر SanDisk ImageMate Pro Multi-Card Reader یک محصول همه جانبه و عالی است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. همین مشخصه به تنهایی می‌تواند این مدل را به یکی از بهترین رم ریدرها برای خرید تبدیل کند. از این مدل می‌توان به صورت رومیزی و روی دسکتاپ استفاده کرد. سرعت خواندن، نوشتن و انتقال داده‌های این رم ریدر بسیار بالاست و کارایی خوبی دارد.

این مدل، از مموری کارت‌های UHS-II، UHS-I، SDXC، SDHC، CompactFlash و microSDXC پشتیبانی می‌کند. نوع اتصال این دستگاه از نوع USB –A است.

این محصول در مقایسه با سایر نمونه‌های مشابه و با توجه به کارایی که ارائه می‌دهد، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. با این حال این محصول برای استفاده از موبایل ایده آل نیست.

فروشگاه نورنگار، نمایندگی سن دیسک-Sandisk را دارد و می‌توانید با خیال راحت، این مدل و دیگر محصولات اصل و باکیفیت سن‌دیسک را از آن خریداری کنید.

ویژگی‌ها

  • قابلیت خواندن انواع کارت‌های حافظه
  • برند سان دیسک
  • امکان حمل آسان
  • مجهز به USB3
  • سرعت انتقال تا 500 مگابایت بر ثانیه
  • امکان انتقال بسیار سریع و آسان اطلاعات

رم ریدر ProGrade Digital Thunderbolt 3 CFExpress and XQD Card Reader

اگر به دنبال سریع‌ترین دستگاه هستید، بهترین گزینه پیشنهادی همین رم ریدر مدل ProGrade Digital Thunderbolt 3 CFExpress and XQD Card Reader است.

این مدل می‌تواند تا میزان 5 گیگابایت بر ثانیه سرعت انتقال داده را ارائه دهد و از این حیث تا چهار برابر سریع‌تر از مدل‌های USB 3.2 Gen 2 است.

در صورتی که سیستم شما از پورت‌های USB TYPE C پشتیبانی می‌کند، این رم ریدر ابزاری ضروری و بسیار کاربردی برای شما خواهد بود. با این حال باید در نظر داشته باشید همان طور که از نام این رم ریدر نیز می‌توان متوجه شد، این محصول به یک پورت Thunderbolt 3 نیاز دارد.

این مدل نیز با ضمانت نامه 2 ساله ارائه می‌شود و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد.

نکته مهم در خصوص این مدل این است که می‌تواند از کارت‌های حافظه CFExpress Type B و XQD پشتیبانی کند. با این حال این مدل یکی از بهترین رم ریدرهایی است که برای خرید آن باید قیمت بالایی را پرداخت کرد. این مدل قابلیت اتصال USB را نیز ندارد.

ویژگی‌ها

  • سرعت انتقال داده‌ها تا 5 گیگابایت بر ثانیه
  • برند دیجیتال
  • پشتیبانی از کارت‌های حافظه CFExpress Type B و XQD

رم ریدر Kingston Work Dock

رم ریدر Kingston Work Dock یکی از بهترین رم ریدرهای رومیزی است که یک جریان کار سریع و راحت و بدون آشفتگی را فراهم می‌کند. اگر در زمان کار از این که مجبور به استفاده از آداپتورها یا کابل‌های مختلف باشید خسته شده‌اید، این رم ریدر می‌تواند مشکل را برطرف کند.

این دستگاه یک ایستگاه داک ماژولار USB-C است که می‌تواند چندین اتصال USB-C و USB-A و تعداد زیادی مموری کارت را به صورت هم‌زمان در خود جای داده و از آن‌ها پشتیبانی کند.

این محصولی حرفه‌ای خصوصا برای پروژه‌ها و کارهای بزرگ و حرفه‌ای تیمی، مانند کار با گروهی از عکاسان و فیلمبرداران می‌تواند مفید باشد.

Kingston Work Dock می‌تواند از مموری کارت‌های Micro SD و SD پشتیبانی کند. سرعت انتقال این مدل از نوع USB 3.2 Gen 2 بوده و نوع اتصال آن نیز از نوع USB Type A و USB Type C است.

نقاط مثبت این مدل، سرعت بالای خواندن و نوشتن این رم ریدر است و این که می‌تواند به صورت هم‌زمان از هشت مموری کارت پشتیبانی کند. با این حال این مدل برای کار کردن خود به منبع برق نیاز دارد و از نظر قیمتی نیز گران است.

ویژگی‌ها

  • پشتیبانی از مموری کارت‌های Micro SD وSD
  • برند کینگستون
  • پشتیبانی همزمان از 8 کارت حافظه
  • سرعت بالای انتقال اطلاعات بین کارت حافظه و کامپیوتر

رم ریدر Kingston Nucleum USB Type C Hub

برای خبرنگاران، عکاسان و افرادی که زیاد سفر می‌کنند، داشتن بهترین رم ریدر به معنای داشتن دستگاهی با قابلیت حمل راحت و وزنی بسیار سبک است.

با حذف بسیاری از پورت‌ها توسط سیستم‌های مک بوک پرو و تنها قابلیت اتصال از طریق Thunderbolt (USB-C)، گزینه‌های خرید رم ریدر محدود می‌شوند. این جایی است که خرید و داشتن رم ریدر Kingston Nucleum USB Type C Hub مطرح می‌شود.

این رم ریدر دارای هفت پورت است و با کارت‌های SDHC، SDXC SD و Micro SD سازگار است. سرعت انتقال این مدل از نوع USB 3.1 Gen 1 بوده و نوع اتصال نیز USB Type C است.

مزیت‌های این رم ریدر، قابلیت حمل آسان و کاربری چند منظوره آن است. کیفیت ساخت بالا، بدنه فلزی و دوام بسیار بالا، این مدل را به یکی از بهترین رم ریدرهای موجود برای خرید تبدیل کرده است. با این حال البته ممکن است سرعت انتقال فایل‌ها در این مدل به اندازه سایر گزینه‌های معرفی شده در لیست نباشد.

ویژگی‌ها

  • وزن بسیار سبک
  • برند کینگستون
  • قابل حمل
  • مناسب برای سفر و خبرنگاران
  • سازگار با با کارت‌های SDHC، SDXC SD و Micro SD
  • پشتیبانی همزمان از 7 کارت حافظه
  • بدنه فلزی و طراحی ساخت مناسب

جشنواره عکس نورنگار

حرف آخر

در اینجا به تمام اطلاعاتی که برای خرید و انتخاب بهترین رم ریدرها نیاز داشتید پرداختیم. با این حال در نظر داشته باشید که قبل از این که تصمیم بگیرید کدام رم ریدر برای شما بهترین است، ابتدا نوع مموری کارت مورد استفاده را مد نظر قرار دهید.

بعد از این مورد می‌توان به مواردی مانند سرعت انتقال داده‌های مورد نظر، سازگاری اتصال با دستگاه‌های موجود، کیفیت ساخت و قابل حمل بودن آن توجه کرد. با در نظر گرفتن تمام این معیارها می‌توان مطمئن شد که بهترین رم ریدر را متناسب با بودجه‌ای که دارید خریداری خواهید کرد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر شما هم مدلی برای اضافه شدن به این لیست می‌شناسید برای ما در بخش نظرات بنویسید.

نویسنده : الهه سرباز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *