دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

کانن از دوربین EOS R1 پرده برداری کرد!

کانن از دوربین EOS R1 پرده برداری کرد!

کانن در 15 مه 2024، به طور رسمی از EOS R1 پرده برداری کرد. این دوربین قرار است در سال جاری عرضه شود. این دوربین برای عکاسان و فیلمسازان حرفه‌ای در طیف وسیعی از زمینه‌ها، از جمله ورزش، خبرنگاری و تولید ویدیو، طراحی شده است.
 جزئیات کمی در مورد EOS R1 منتشر شده است، اما کانن ادعا می‌کند که این دوربین از “سیستم پردازش تصویر جدید” متشکل از پردازنده‌های DIGIC X و DIGIC Accelerator استفاده می‌کند که “حجم عظیمی از داده‌ها را با سرعت بالا پردازش می‌کند و پیشرفت‌های چشمگیری در عملکرد فوکوس خودکار (AF) و سایر عملکردها ارائه می‌دهد.”

یک دوربین پرچمداربرای المپیک تابستانه 2024

EOS R1  همچنین از یک سنسور CMOS جدید بهره می‌برد که انتظار می‌رود وضوح و دامنه دینامیکی بالایی را ارائه دهد. این دوربین با طیف وسیعی از لوازم جانبی EOS R، از جمله لنزها، گریپ‌ها و کارت‌های حافظه سازگار خواهد بود.
با توجه به چرخه‌های توسعه قبلی کانن، عرضه یک دوربین پرچمدار برای عکاسی ورزشی حرفه‌ای همزمان با المپیک تابستانی ۲۰۲۴ چندان دور از انتظار نبود.
هرچند کانن از کلمه “پرچمدار” برای مدل پرسرعت فعلی خود یعنی EOS R3 استفاده نکرده است، این دوربین به طور واضح جایگزین سری DSLR محبوب EOS-1D در راس محصولات کانن خواهد شد.
جزئیات دقیق در میان صحبت‌های تبلیغاتی کمی مبهم است، اما کانن نوید بهبود عملکرد عکاسی و فیلمبرداری نسبت به EOS R3 فعلی را می‌دهد. این دوربین از پردازنده جدید “Digic Accelerator” بهره می‌برد که قابلیت‌هایی فراتر از پردازنده Digic X موجود را ارائه می‌کند.

پردازنده ارتقا یافته

کانن از پیشرفت‌های “بی‌سابقه” در فوکوس خودکار صحبت می‌کند. این دوربین عملکرد “اولویت اکشن” را در الویت قرار می‌دهدکه به این معنی است که نقطه فوکوس خودکار را بر اساس تشخیص سوژه‌هایی که در حرکت هستند، تغییر می‌دهد. این قابلیت می‌تواند ردیابی سوژه‌ها را در صحنه‌های ورزشی شلوغ و پرهرج‌ومرج بهبود بخشد.

پردازنده ارتقا یافته
پرچم‌دار شرکت کانن حالا با یک ارتقای جدید به میدان آمده است.

یک حسگر CMOS جدید

کانن می‌گوید این دوربین بر پایه یک حسگر CMOS جدید ساخته خواهد شد و قادر به پیاده‌سازی سیستم کاهش نویز پیشرفته‌ای است که در حال حاضر نیازمند نرم‌افزارهای کامپیوتری می‌باشد.

قرار گرفتن المان‌های اپتیکی باکیفیت برای تصاویری با وضوح و شارپنس بالا.

جزیات و عرضه

جزئیات دقیق‌تر احتمالا با نزدیک شدن به المپیک پاریس ارائه شود، اما کانن اشاره می‌کند که این دوربین در حال حاضر برای آماده‌سازی برای المپیک در حال آزمایش میدانی است. کانن تاریخ عرضه این دوربین را سال ۲۰۲۴ اعلام کرده است.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط