دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

کانن از دوربین جدید خود EOS R5 Mark II رونمایی کرد؛ مدعی بهترین دوربین هیبریدی کانن!

کانن از دوربین جدید خود EOS R5 Mark II رونمایی کرد؛ مدعی بهترین دوربین هیبریدی کانن!

دوربین جدید کانن EOS R5 Mark II با ارتقای قابل توجه نسبت به نسل قبلی خود، به عنوان مدعی بهترین دوربین هیبریدی کانن معرفی شد.

در حالی که طرفداران کانن از معرفی دوربین پرچمدار EOS R1 مطلع بودند، این شرکت با معرفی EOS R5 Mark II، جانشین مورد انتظار دوربین بدون آینه محبوب R5 با رزولوشن بالا، غافلگیری خوشایندی را رقم زد.

مدت‌ها انتظار برای جانشین دوربین قدرتمند

دوربین محبوب R5 در سال ۲۰۲۰ به همراه اولین R6 معرفی شد، بنابراین زمان زیادی برای معرفی R5 Mark II صرف شده است. در حالی که R6 بیش از یک و نیم سال پیش جانشین فوق‌العاده خود یعنی R6 Mark II را دریافت کرد، تنها دوربین فول‌فریم با رزولوشن بالای کانن در انتظار به‌روزرسانی بود. اما حالا دیگر این انتظار به پایان رسیده است، دوربین EOS R5 Mark II با وعده پیشرفت‌های قابل توجه در تمامی زمینه‌ها از راه رسیده است.

این دوربین هیبریدی برای علاقه‌مندان، عکاسان حرفه‌ای و تولیدکنندگان محتوا طراحی شده است و از یک حسگر فول‌فریم stacked (چیدمان روی هم) 45 مگاپیکسلی با نور پس‌زمینه جدید که توسط کانن توسعه یافته و پردازنده DIGIC X (همراه با پردازنده کمکی DIGIC Accelerator مشابه با R1) بهره می‌برد.

همچنین مانند R1، دوربین R5 II نیز از فناوری هوش مصنوعی (AI) پیشرفته برای ارتقاء کیفیت تصویر (upscaling)، کاهش نویز (denoising) و بهبود عملکرد فوکوس خودکار بهره می‌برد. این قابلیت ارتقاء کیفیت تصویر، فایل‌های ۴۵ مگاپیکسلی را تا ۱۷۹ مگاپیکسل افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید که این فناوری متفاوت از تکنولوژی Pixel-Shift است و بر اساس هوش مصنوعی عمل می‌کند. لازم به ذکر است که این قابلیت فقط برای فایل‌های JPEG قابل استفاده است.

حسگر دوربین

حسگر دوربین r5

حسگر چینش‌شده (Stacked Sensor) دوربین R5 II نوید سرعت خوانش بسیار سریع‌تر و کاهش لرزش شاتر مکانیکی (Rolling Shutter) نسبت به نسل قبلی خود را می‌دهد. سرعت بالاتر، در واقع، یکی از ویژگی‌های کلیدی R5 II به شمار می‌رود. سیستم فوکوس خودکار این دوربین سریع‌تر و دقیق‌تر شده است و R5 II می‌تواند با استفاده از شاتر الکترونیکی بهبودیافته خود، تا ۳۰ فریم بر ثانیه (تصاویر خام با رزولوشن کامل و فوکوس خودکار) عکاسی کند.

جشنواره عکس نورنگار

منظره‌یاب

منظره‌یاب دوربین

دوربین R5 II همچنین از منظره‌یاب الکترونیکی 5.76 میلیون نقطه‌ای R3 با پوشش 100 درصدی و بزرگنمایی 0.76 برابر بهره می‌برد که امکان استفاده از حالت فوکوس خودکار کنترل چشمی کانن را در R5 II فراهم می‌کند. این بدان معناست که عکاسان می‌توانند هنگام عکاسی از طریق منظره‌یاب الکترونیکی، با استفاده از چشمان خود ناحیه فوکوس خودکار را کنترل کنند. اساساً، R5  II یک سیستم فوکوس خودکار بسیار بهتر و یک روش کنترل جدید و مفید برای آن، به خصوص هنگام ردیابی سوژه در حال حرکت را وعده می‌دهد. ضمناً، منظره‌یاب الکترونیکی همچنین هنگام استفاده از شاتر الکترونیکی، عکاسی بدون خاموشی را تضمین می‌کند.

نمایشگر سلفی

در رابطه با نمایشگر لمسی پشتی، R5 II دارای یک صفحه‌نمایش لمسی چرخشی و کج‌شونده 3.2 اینچی با تقریباً 2.1 میلیون نقطه است. این صفحه‌نمایش بزرگ را می‌توان به پهلو چرخاند و کج کرد، بنابراین در حین ضبط ویدیو می‌توان از آن به عنوان نمایشگر سلفی استفاده کرد.

لرزشگیر داخل بدنه دوربین

دوربین Canon EOS R5 Mark II از همان سیستم لرزشگیر داخل بدنه 5 محوره موجود در R5 اصلی بهره می‌برد که تثبیت تصویر ایده‌آلی را ارائه می‌دهد. این سیستم با لرزشگیر لنزهای RF سازگار که به صورت داخلی لرزش را جبران می‌کنند، به طور هماهنگ عمل می‌کند. محدوده عملکرد لرزشگیر در جهت چرخش (محور Roll) اکنون تقریباً دو برابر مدل EOS R3 است.

لرزشگیر داخلی بدنه

هنگام استفاده از لنز سازگار، سنسور CMOS دوربین لرزش را در لبه‌های تصویر و حتی در مرکز آن به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، الگوریتم لرزشگیر به‌روزرسانی شده است و طراحی مکانیکی جدید اکنون امکان تصحیح لرزش هماهنگ تا 8.5 توقف در مرکز و 7.5 توقف در لبه‌های تصویر را فراهم می‌کند.

ارتقا سطح فیلمبرداری

ارتقا سطح فیلمبرداری
دوربین EOS R5 II به یک پورت HDMI تمام اندازه مجهز شده که از طریق آن می‌توانید ویدیوهای خام را به صورت مستقیم استریم کنید.

دوربین R5 Mark II دارای صفحه‌نمایش شکل موج (waveform display) برای نمایش سطوح سیگنال ویدیویی، چراغ راهنما (tally lamp) برای نمایش وضعیت ضبط، قابلیت فیلم‌برداری DCI 8K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، امکان ضبط با فرمت RAW و HDR، فیلم‌برداری4k  با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و موارد دیگر است. R5 Mark II دارای یک درگاه HDMI فول سایز برای ضبط و خروجی تصویر روی دستگاه‌های جانبی، جک‌های مجزا برای میکروفون و هدفون است.

گریپ خنک کننده
گریپ جانبی CF-R20RP، علاوه بر خنک کردن دوربین با فن، یک پورت اترنت هم به آن اضافه می‌کند، اما دکمه‌های دوربین را روی خودش ندارد.

همچنین با یک گریپ عمودی اختیاری جدید که دارای فن خنک‌کننده داخلی است، کار می‌کند. این گریپ خنک‌کننده نه تنها به افزایش زمان ضبط کمک می‌کند، بلکه R5 Mark II از باتری LP-E6P کانن استفاده می‌کند که نوید طول عمر باتری بهتر نسبت به R5 اصلی را می‌دهد.

جشنواره عکس نورنگار

قیمت و زمان عرضه

کانن EOS R5 Mark II در ماه آگوست عرضه خواهد شد. بدنه این دوربین به تنهایی ۴,۲۹۹ دلار قیمت دارد، در حالی که کیت R5 Mark II همراه با لنز Canon RF 24-105mm f/4 L IS USM، ۵,۳۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.

علاوه بر این، کانن سه گریپ اختیاری برای R5 II معرفی کرده است. BG-R20 (با قیمت ۵۶۰ دلار) یک گریپ عمودی معمولی است، در حالی که BG-R20EP (با قیمت ۷۵۰ دلار) شامل یک درگاه اترنت برای اتصال سریع با سیم می‌شود.

آخرین گزینه، CF-R20EP (با قیمت ۶۰۰ دلار) علاوه بر درگاه اترنت، دارای یک فن خنک کننده است، اما باتری اضافی ارائه نمی‌دهد – این مدل برخلاف دو مدل “BG” یک “گریپ باتری” محسوب نمی شود. همچنین این گریپ خنک کننده دارای کنترل‌های عمودی نیست و فقط برای خنک نگه داشتن دوربین و امکان ضبط ویدیو برای مدت طولانی‌تر کاربرد دارد.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : petapixel dpreview
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
خرید اقساطی نورنگار
راهنمای خرید اقساطی از نورنگار؛ شرایط و مزایا
15 ساعت پیش - زمان مطالعه : 11 دقیقه
فراخوان جشنواره ملی عکس نیکوکاری منتشر شد
تمدید جشنواره ملی عکس نیکوکاری
4 هفته پیش - زمان مطالعه : 2 دقیقه
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
2 ماه پیش - زمان مطالعه : 2 دقیقه