دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

تحول بی‌سابقه عکاسی با لنزهای جدید RF کانن: تجربه‌ای بی‌نظیر و حرفه‌ای در ثبت لحظات!

تحول بی‌سابقه عکاسی با لنزهای جدید RF کانن: تجربه‌ای بی‌نظیر و حرفه‌ای در ثبت لحظات!

لنز RF 24-105mm f/2.8 L IS USM کانن، با عملکرد فوق‌العاده و کیفیت بی‌نظیر، تجربه‌ای شگفت‌انگیز برای عکاسان حرفه‌ای ارائه می‌دهد. این لنز در نوع خود منحصر به فرد نیز می‌باشد، چرا که تنها لنز 24-105mm f/2.8 موجود در بازار است. طبق مصاحبه‌ای که اخیراً در ژاپن انجام شده، مدیران کانن اظهار داشته‌اند که این شرکت قصد دارد با لنزهای RF خود، همچنان به نوآوری و خلق ایده‌های جدید ادامه دهد.

اعضای بخش تصویربرداری کانن در مصاحبه‌ای با وبسایت ژاپنی Tetsudo که توسط Digicame-Info منتشر شده است، به بحث در مورد لنز زوم RF 24-105mm f/2.8، روند توسعه و کاربران هدف آن پرداخته‌اند.

کنگو ایزسوکا، مسئول برنامه‌ریزی لنز جدید، در این مصاحبه می‌گوید: “لنز RF 24-105mm f/2.8 L IS USM با هدف استفاده به صورت ترکیبی برای عکاسی و فیلمبرداری توسعه یافته است.” ایزسوکا در ادامه، به طور خاص به عکاسی می‌پردازد و اشاره می‌کند که بسیاری از عکاسان حرفه‌ای، از جمله عکاسان عروسی و پرتره، برای پوشش فاصله کانونی استاندارد 24-70 میلی‌متر و لنزهای با فاصله کانونی بلندتر، از دو دوربین استفاده می‌کنند. لنز 24-105mm f/2.8 برای رفع این نیازها در یک لنز واحد طراحی شده است: یک لنز واید (عریض) و تله‌فوتو متوسط.”

حلقه دیافراگم اختصاصی

این لنز برای کاربردهای ویدئویی، کنترل‌های مجزایی مانند حلقه‌ دیافراگم اختصاصی دارد و می‌تواند در کنار یک آداپتور زوم برقی اختیاری مورد استفاده قرار گیرد. طراحی این لنز با در نظر گرفتن نیازهای تیم‌های کوچک انجام شده است و به آن‌ها اطمینان می‌دهد که می‌توانند با یک لنز واحد، طیف گسترده‌تری از شرایط عکاسی را مدیریت کنند.

ایزسوکا در این باره می‌گوید: “پس از معرفی لنز، بازخوردهای بسیار مثبتی به خصوص از سوی افراد فعال در حوزه‌ تولید ویدئو دریافت کردیم. سازندگان ویدئو از این لنز به عنوان ‘لنز رویایی’ یاد کرده‌اند.”

حلقه دیافراگم اختصاصی

در رابطه با آداپتور زوم برقی مدل PZ-E2، کانن تاکنون فقط اعلام کرده است که این آداپتور با لنز 24-105mm f/2.8 کار می‌کند. با این حال، ایزسوکا می‌گوید: “در حال حاضر، آداپتور زوم برقی فقط از لنز RF 24-105mm f/2.8 L IS USM Z پشتیبانی می‌کند. ما در نظر داریم در آینده لنزهای سازگار دیگری را نیز به این لیست اضافه کنیم.” این خبر certainly هیجان‌انگیزی برای علاقه‌مندان به عکاسی و فیلمبرداری است.

این مصاحبه همچنین به چگونگی دستیابی کانن به کاری که هیچ شرکت دیگری تا به حال انجام نداده است، می‌پردازد: ساخت یک لنز 24-105mm با حداکثر دیافراگم ثابت f/2.8. لنزهای 24-105mm و 24-120mm f/4 زیادی در بازار موجود هستند و کارایی خوبی دارند، اما بسیاری از عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای به دنبال دیافراگم سریع‌تر هستند.

ساختار اپتیکی ویژه

شنجی ایواموتو، از بخش اپتیک کانن، در مورد مزایای مانت RF می‌گوید: “این مانت از قطر بزرگی برخوردار است و به ما امکان می‌دهد لنز را در فاصله‌ نزدیک‌تری به حسگر تصویر (فاصله‌ فوکوس پشتی کوتاه) قرار دهیم. با بهره‌گیری کامل از این ویژگی‌ها، در طراحی اپتیکی این محصول، آزادی عمل بیشتری در اختیار داشتیم و توانستیم به مشخصات قابل توجهی در این ابعاد دست پیدا کنیم.”

ساختار اپتیکی ویژه

ایواموتو در ادامه به مزایای طراحی دوربین‌های بدون آینه برای تجربه‌ کاربری اشاره می‌کند: در دوربین‌های DSLR، عکاسان از منظره‌یاب اپتیکی استفاده می‌کنند که ممکن است تحت تأثیر اعوجاج لنز قرار گیرد. اما در سیستم دوربین‌های بدون آینه، تصویر منظره‌یاب الکترونیکی است و از حسگر تصویر به دست می‌آید. این فید تصویر می‌تواند از طریق نرم‌افزار پردازش و اصلاح شود. به گفته‌ی ایواموتو، اصلاحات اعوجاج دیجیتال که به استفاده‌ لذت‌بخش از لنز کمک می‌کند، در واقع امکان ساخت چنین لنزی را نیز فراهم می‌آورد.

مینورو اوچیاما، مهندس الکترونیک کانن، می‌گوید: “مانت RF امکان برقراری ارتباط پر سرعت و با حجم بالا را فراهم می‌کند. من معتقدم که اصلاح اعوجاج لنز تنها با لنزهای RF و در سیستم دوربین‌های بدون آینه امکان‌پذیر بوده است.”

جشنواره عکس نورنگار

کانن در فکر توسعه لنزهای بیشتر

کانن در ادامه می‌گوید که ساخت لنز 24-120 میلی‌متری f/2.8 را نیز بررسی کرده است. با وجود اینکه تیم کانن معتقد بود ساخت چنین لنزی امکان‌پذیر است، اما این لنز به طور قابل توجهی بزرگ‌تر و سنگین‌تر می‌شد. لنز فعلی 24-105mm f/2.8 نیز به اندازه‌ کافی حجیم و سنگین است؛ بنابراین کانن برای حفظ تعادل کلی، در نهایت تصمیم گرفت فاصله‌ کانونی تله‌فوتو را به 105 میلی‌متر محدود کند.

کانن در فکر توسعه لنزهای بیشتر

کنگو ایزسوکا، در ادامه‌ مصاحبه، به گونه‌ای صحبت می‌کند که می‌تواند زمینه‌ حدس و گمان در مورد لنزهای منحصر به فرد آینده را فراهم کند.

ایزسوکا می‌گوید: هنوز لنزهای زیادی وجود دارند که به دنیا معرفی نشده‌اند. نمی‌توانم جزئیات را فاش کنم، اما لنزهایی با مشخصات پایه و لنزهایی با مشخصاتی که تا به حال دیده نشده و کسی تصورشان را نمی‌کند، وجود دارند. ما قصد داریم این لنزها را به طور متعادل توسعه دهیم.

این صحبت‌ها باعث می‌شود تا طرفداران کانن فضای زیادی برای تصور لنزهای خارق‌العاده‌ای داشته باشند. پیش از معرفی لنز RF 24-105mm f/2.8، حتی این لنز هم غیرممکن به نظر می‌رسید؛ بنابراین، چه کسی می‌داند کانن در پشت درهای بسته روی چه لنزهایی کار می‌کند؟

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : petapixel
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
خرید اقساطی نورنگار
راهنمای خرید اقساطی از نورنگار؛ شرایط و مزایا
15 ساعت پیش - زمان مطالعه : 11 دقیقه
فراخوان جشنواره ملی عکس نیکوکاری منتشر شد
تمدید جشنواره ملی عکس نیکوکاری
4 هفته پیش - زمان مطالعه : 2 دقیقه
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
2 ماه پیش - زمان مطالعه : 2 دقیقه