دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

کانن سه لنز جدید را در 30 اکتبر معرفی می‌کند! رونمایی از سه لنز هیجان‌انگیز سری RF L-Series

اخبار عکاسی
کانن سه لنز جدید را در 30 اکتبر معرفی می‌کند! رونمایی از سه لنز هیجان‌انگیز سری RF L-Series

کانن، غول صنعت عکاسی، در اقدامی غافلگیرکننده اعلام کرده است که در تاریخ 30 اکتبر، سه لنز جدید از سری حرفه‌ای L-   Seriesخود را برای دوربین‌های بدون آینه RF رونمایی خواهد کرد. این لنزهای چندکاره که به عنوان لنزهای هیبریدی شناخته می‌شوند، قرار است استانداردهای جدیدی را در دنیای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای تعریف کنند.

بر اساس تصویر تیزری که شرکت منتشر کرده است، طراحی این لنزهای جدید شباهت زیادی به دو لنز محبوب 24-105mm  f/2.8 Lو 35 mm f/1.4 L دارد که در اوایل سال جاری میلادی معرفی شدند. این شباهت ظاهری، انتظاراتی را مبنی بر عملکرد فوق‌العاده و کیفیت ساخت بالا در این لنزهای جدید ایجاد کرده است.

3 لنز جدید کانن معرفی شد

کانن تنها یک تیزر کوتاه منتشر کرده است و اطلاعات زیادی ارائه نداده است.

این شرکت در یک ایمیل کوتاه می‌گوید: ” کانن، یکی از پیشروهای تکنولوژی تصویربرداری دیجیتال، امروز اعلام کرد که قصد دارد در تاریخ 30 اکتبر 2024، لنزهای جدیدی به سری هیبریدی RF L-series خود اضافه کند. تمامی جزئیات در آن زمان فاش خواهد شد.”

در ادامه معرفی این لنزها می‌توان گفت که لنزهای هیبریدی کانن، مجموعه‌ای از لنزهای اولیه و زوم سری RF L-series هستند که برای عکس‌برداری و فیلمبرداری با عملکرد بالا طراحی شده‌اند. آن‌ها قادر به انجام نقش‌های مختلف و بهره‌برداری از فناوری‌های استفاده شده در لنزهای پخش، سینما و RF موجود کانن هستند تا یک مجموعه مفهومی واقعاً متنوع را تشکیل دهند. آن‌ها با ارائه انعطاف‌پذیری به خلاقان، امکان دستیابی به سطوح جدیدی از هنر و کاربردی بودن در تولید عکس و فیلم را فراهم می‌کنند.

آنچه خواهید خواند ...

دو لنز ثابت و یک لنز زوم جدید

دو لنز ثابت و یک لنز زوم جدید

در تصویر تیزر منتشر شده، سه لنز جدید در کنار دو لنز محبوب سری  L، یعنی 24-105mm f/2.8 L و 35mm f/1.4 L، به نمایش گذاشته شده است. براساس این تصویر، دو لنز جدید از نوع لنزهای ثابت (prime) بوده و لنز سوم یک لنز زوم خواهد بود. نکته جالب توجه این است که ابعاد لنز زوم جدید بسیار شبیه به لنز 24-105mm f/2.8 L  بوده و دو لنز ثابت جدید نیز ابعادی مشابه با لنز 35mm f/1.4 L  دارند. این یکپارچگی در طراحی، به فیلمسازان اجازه می‌دهد تا به راحتی بین لنزها جابجا شوند بدون اینکه نیاز به تنظیم مجدد تجهیزات خود داشته باشند. این ویژگی با ماهیت هیبریدی لنزهای جدید که برای عکاسی و فیلمبرداری طراحی شده‌اند، همخوانی دارد.

لنزهای هیبریدی موجود کانن، از جمله 24-105mm f/2.8 L و 35mm f/1.4 L، به حلقه دیافراگم بدون کلیک مجهز شده‌اند که برای فیلمبرداری بسیار کاربردی است. با این حال، در مدل‌های قبلی دوربین‌های سری R، این حلقه تنها در حالت فیلمبرداری قابل استفاده بود. با معرفی دوربین‌های R1 و R5 Mark II، کانن این محدودیت را برطرف کرد و امکان استفاده از حلقه دیافراگم بدون کلیک را در حالت عکاسی نیز فراهم آورد.

انتظار داریم که تا تاریخ 30 اکتبر کانن اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : petapixel
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط