تاپ بنر فروش ویژه تابستون

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

کانن دوربین جدید سینمایی مجهز به حسگر جدید 6K  فول فریم خود را معرفی کرد!

اخبار عکاسی
کانن دوربین جدید سینمایی مجهز به حسگر جدید 6K  فول فریم خود را معرفی کرد!

کانن با معرفی دوربین سینمایی جدید EOS C400، پشتیبانی خود از مانت RF را برای کاربردهای سینمایی به طور قابل توجهی تقویت کرده است.

دوربین فول‌فریم با ضبط 6K

با معرفی دوربین سینمایی فول فریم 6K جدید یعنی C400، شرکت کانن تنها سومین دوربین سینمایی با مانت RF خود را به جمع مدل‌های EOS R5C که در سال ۲۰۲۲ عرضه شد و EOS C70 که در سال ۲۰۲۰ منتشر گردید، اضافه کرد. با این حال، بر خلاف آن دو دوربین، EOS C400 از طراحی سنتی‌تر و جعبه‌ای شکل دوربین‌های سینمایی بهره می‌برد که برای توسعه سیستم و نصب تجهیزات جانبی مناسب است.

دوربین فول‌فریم با ضبط 6K
دوربین Canon EOS C400 از حسگر تصویر 6K فول‌فریم کاملاً جدیدی بهره می‌برد. این حسگر از طراحی نور پس‌زمینه (BSI) و چینش انباشته و همچنین ایزوی سه‌گانه (Triple ISO) استفاده می‌کند.

ویژگی‌ها و جایگاه کانن EOS C400

از نظر ویژگی‌ها و بازار هدف، دوربین کانن EOS C400 بین مدل‌های C300 Mark II و C500 Mark II قرار می‌گیرد. این دوربین تقریباً 10 درصد کوچکتر از C500 II است، اما از نظر درگاه‌ها و قابلیت‌های توسعه‌ای، کمبودی ندارد.  C400 دارای درگاه برق لنز، دکمه‌های فیلتر ND، خروجی 3G-SDI و 12-SDI، پورت‌های USB-C، جک هدفون، دو ورودی mini XLR، یک پورت HDMI فول سایز، خروجی timecode برای سینک صدا و تصویر، درگاه‌های برگشتی (return) و همچنین سوراخ‌های پیچ متعددی برای اتصال لوازم جانبی مانند گریپ (دسته) بالایی جدید (که به صورت پیش فرض همراه دوربین است)، سایر گریپ‌های دسته‌‌ای، قفس‌های محافظ و مانت‌های اتصال دهنده است.  دوربین جدید کانن با در نظر گرفتن کاربردهای فیلمسازی و تولید زنده ساخته شده است، بنابراین دارای تمام درگاه‌های مورد نیاز برای شرایط پخش تلویزیونی می‌باشد.

جشنواره عکس نورنگار

طراحی قابل توجه حسگر

ویژگی اصلی و قابل توجه دوربین C400 حسگر فول‌فریم  6K CMOS با نور پس‌زمینه (BSI) و چینش انباشته است که طراحی کاملاً جدیدی از شرکت کانن به شمار می‌رود. این حسگر از فناوری ایزوی سه پایه (Triple-base ISO) با مقادیر 800، 3200 و 12800 بهره می‌برد که نوید عملکرد بهتر در کنترل نویز و گستره دینامیکی، به ویژه در شرایط کم‌نور را می‌دهد. کمپانی کانن ادعا می‌کند که این حسگر در شرایط ایده‌آل، تا 16 استاپ گستره دینامیکی ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از مزایای سنسور جدید، پشتیبانی از سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel AF II کانن است. طراحی حسگر با نور پس‌زمینه به مهندسان کانن اجازه داد تا سیم‌بندی بیشتری تعبیه کنند و عملکرد جذب نور تراشه را بهبود بخشند. این امر باعث می‌شود تا بخش بیشتری از حسگر برای فوکوس خودکار در دسترس باشد. ناحیه فوکوس خودکار کل حسگر تصویر را پوشش می‌دهد. طراحی جدید حسگر همچنین نوید سرعت خوانش سریع‌تر و کیفیت تصویر 4K  بهبودیافته از طریق نمونه‌برداری انجام شده برای کیفیت تصویر 6K  را می‌دهد.

حالت‌ها و گزینه‌های ضبط

در رابطه با حالت‌های ویدیویی و گزینه‌های ضبط، دوربین C400 قادر است فوتیج 6K  فول‌فریم را با حداکثر سرعت 60 فریم بر ثانیه در Cinema RAW Light 12 بیت ضبط کند. با تغییر حالت سنسور، دستیابی به کیفیت و سرعت بالاتر امکان‌پذیر است، البته به قیمت کاهش رزولوشن. این دوربین می‌تواند ویدیوی RAW 4K را تا 120 فریم بر ثانیه و RAW 2K  را تا 180 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. همه این حالت‌ها از آخرین نسخه Canon RAW Light استفاده می‌کنند که سه حالت ضبط مختلف را ارائه می‌دهد که اندازه فایل و سطوح کیفی متفاوتی را به همراه دارند.

حالت‌ها و گزینه‌های ضبط

گزینه‌های ضبط اضافی شامل کدک XF-AVC توسعه‌یافته توسط کانن است که می‌تواند با نمونه‌برداری بیش از حد و نرخ فریم تا 120 فریم بر ثانیه، با عمق رنگ 10 بیت 4:2:2 ضبط شود. این کدک از پشتیبانی گسترده‌ای در صنعت فیلمبرداری برخورداراست و با پلتفرم‌های محبوب ویرایش ویدیو سازگاراست. کانن همچنین با معرفی C400، یک جفت کدک ضبط جدید به نام‌های XF-AVC و XF-HEVC S اضافه کرده است. این کدک‌ها با فرمت MP4 ضبط می‌کنند و ابرداده‌ها (metadata) را حفظ می‌کنند.

دوربین Canon EOS C400 شامل یک درگاه کارت CFexpress نوع B و یک درگاه کارت sd ثانویه (UHS-II) می‌شود. این دوربین می‌تواند به طور همزمان فیلم خام (RAW) را روی کارت CFexpress و فایل‌های کم‌حجم (proxy) را روی کارت SD ضبط کند.

قابلیت‌های پیشرفته

دوربین EOS C400 کانن نه تنها برای تولیدات و پخش‌های معمولی مناسب است، بلکه برای تولیدات مجازی Virtual       Productionنیز طراحی شده است. این دوربین می‌تواند فریم به فریم، داده‌های توصیفی (metadata) را به صورت لحظه‌ای (real-time) ارائه دهد و به این ترتیب، پشتیبانی کامل از گردش کارهای مجازی را فراهم می‌کند. همچنین، این دوربین برای فیلم‌برداری واقعیت مجازی (VR) 180 درجه آماده است و با لنز دوچشم ماهی (dual fisheye) RF 5.2mm f/2.8 L کانن سازگار است.

قابلیت‌های پیشرفته

عرضه مانت جدید

 علاوه بر دوربین C400، کانن آداپتور مانت جدید PL-RF را معرفی کرده است. این آداپتور به کاربران C400 امکان می‌دهد تا با طیف وسیعی از لنزهای مانت PL کار کنند و با پروتکل‌های ارتباطی داده‌های توصیفی Cooke i/Technology نیز سازگار است.

عرضه مانت جدید

قیمت و زمان عرضه

دوربین فول‌فریم Canon Cinema EOS C400 با مانت RF در ماه سپتامبر با قیمت ۷۹۹۹ دلار آمریکا عرضه خواهد شد. این دوربین با یک دستگیره بالایی بازطراحی‌شده و یک مانیتور LCD جداشدنی نیز به همراه دارد.

آداپتور مانت PL-RF نیز در ماه سپتامبر با قیمت 1599 دلار آمریکا به بازار عرضه خواهد شد.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : petapixe

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط