دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

گفت‌وگو با عرفان سامان‌فر برگزیده ششمین جشنواره عکس ایران من

اخبار جشنواره
گفت‌وگو با عرفان سامان‌فر برگزیده ششمین جشنواره عکس ایران من

در این پادکست برای شما همراهان جشنواره و عکاسی گفت‌‌وگویی با جناب عرفان سامان‌فر منتخب ششمین جشنواره عکس ایران من آماده کرده‌ایم که به چالش‌ها و مسیر عکاسی و تجربه ایشان از شرکت در جشنواره عکس ایران من نورنگار می‌پردازد.

سوال: شما در جشنواره ششم ما نفر اول شده‌اید، در بخش بازارهای سنتی اسم عکس شما هم بازار یزد بود، من می‌خوام چند سوال درباره عکس شما بپرسم. سوال من اینه که چه چیزی باعث شد در جشنواره نورنگار شرکت کنید؟

“خب من فکر می‌کنم از دور دوم تمامی دوره‌های جشنواره را شرکت کردم، چون جشنواره معتبری هست و در سطح بالا برگذار می‌شود. معمولا جوایز خوبی در نظر می‌گیرد، کیفیت کار بالا است و همیشه کتاب چاپ کرده. خب، این موارد باعث می‌شود که عکاس در جشنواره شرکت کند.”

سوال : شما چه جایزه‌ای دریافت کرده‌اید؟

“اون زمان فکر کنم ۱۰ میلیون تومان بود که یک دوربین شد و به قیمت الان ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان می‌شد.”

گفت‌وگو با عرفان سامان‌فر برگزیده ششمین جشنواره عکس ایران من

سوال: شما برای عکاسی این عکس با چه چالش‌هایی روبه رو بودید؟

“والا این عکس چالش خاصی نداشت و یک سفر بود که داشتم ایران‌گردی می‌کردم از شیراز می‌خواستم بروم بندر ترکمن در راه یک ربع در یزد توقف داشتیم و در بازار بودیم و صبح خیلی زود بود و نور خیلی قشنگی هم از بالای بازار تابید و این عکس رو صبح زود گرفتم.”

آموزش نحوه ثبت نام در جشنواره عکس نورنگار

مقاله مرتبط: آموزش نحوه ثبت نام در جشنواره عکس نورنگار

سوال: اگر شما به عنوان یک عکاس بخواهید توصیه‌ای داشته باشید برای دوستانی که می‌خواهند در جشنواره عکس نورنگار شرکت کنند، چه هست؟

“جشنواره خیلی خوبی هست و این چند سال که من شرکت کردم. مثلا بعضی جشنواره‌ها به تعهدات خودشان عمل نمی‌کنند و خب اولین و آخرین بار شرکت در آن می‌شود. اما در جشنواره نورنگار من از دور دوم به بعد همیشه شرکت کرده‌ام و همیشه هم راه یافته داشتم و یک دوره هم جایزه داشتم. نورنگار تیم خوبی دارد و همه چیز سر وقت است، تمامی ادوار آن هرساله برگزار شده، پیشنهاد من این است که دوستان شرکت کنند؛ چرا که جشنواره خوبی است.”

سوال: مرحله هشتم جشنواره نورنگار هم در حال برگزاری هست با موضوع خانواده ایرانی دیدگاه شما به عنوان یک عکاس در رابطه با خانواده ایرانی چه هست و آیا ما افتخار حضور شما در این دوره را داریم یا خیر؟

“صد در صد شرکت می‌کنم، خانواده ایرانی موضوع خوبی است و البته نکته‌ای که هست چندبار این موضوع برگزار شده در جشنواره‌های مختلف، اگر یک موضوع خاص‌تر بود بهتر بود. اما این موضوع خاص هست اما نمی‌شود گفت برای اولین بار است که این موضوع برگزار می‌شود. یعنی همین الان یک جشنواره دیگر هم با همین موضوع درحال برگزار شدن است و چندین بار هم قبلا برگزار شده است. اگر موضوع طبیعت و محیط زیستی که در حال نابودی است باشد خیلی بهتر است. اما در کل موضوع خوب و جالبی است.”

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط