دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

احتمالا دو دوربین و دو لنز جدید فوجی‌فیلم در X Summit رونمایی خواهند شد!

احتمالا دو دوربین و دو لنز جدید فوجی‌فیلم در X Summit رونمایی خواهند شد!

فوجی‌فیلم در اقدامی هیجان‌انگیز، خبر از رونمایی دو دوربین و لنز جدید در رویداد X Summit که در هفته پیش‌رو برگزار می‌شود، داد. این شرکت همچنان به رونمایی از محصولات جدید ادامه می‌دهد و ظاهراً این هفته در سیدنی استرالیا شاهد معرفی دوربین‌ها و لنزهای جدیدی از این شرکت خواهیم بود.

رویداد فوجی‌فیلم X Summit سیدنی ۲۰۲۴ برگزار می‌شود

شرکت فوجی‌فیلم با افتخار اعلام می‌کند که رویداد X Summit سیدنی ۲۰۲۴ در روز پنجشنبه، 27 اردیبهشت ماه، ساعت ۳ بعدازظهر به وقت استرالیای شرقی (AEST) برگزار خواهد شد. این رویداد به صورت آنلاین و برای علاقه‌مندان به عکاسی در سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. برای علاقه‌مندانی که در ایالات متحده حضور دارند، زمان برگزاری این رویداد معادل با ۱ بامداد به وقت شرقی (EDT) پنجشنبه و ۱۰ شب به وقت غرب آمریکا (PDT) چهارشنبه است.

رویداد فوجی‌فیلم X Summit سیدنی ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
این رویداد پنجشنبه این هفته در سیدنی استرالیا برگزار خواهد شد.

بررسی ویدئو معرفی

در بخشی از ویدئوی معرفی، به نظر می‌رسد که دو لنز به صورت عمودی در سمت چپ تصویر قرار گرفته‌اند و در حالی که دو بدنه دوربین در سایه‌های سمت راست پنهان شده‌اند.  با توجه به این شواهد، می‌توان حدس زد که فوجی‌فیلم قصد دارد در رویداد X   Summit پیش رو، از دو لنز و دو دوربین جدید رونمایی کند. انتشار این ویدئوی کوتاه، هیجان و کنجکاوی علاقه‌مندان به عکاسی را برانگیخته است و بسیاری مشتاقانه منتظر رونمایی از این محصولات جدید هستند.

دو لنز به وضوح قابل تشخیص هستند و به نظر می‌رسد که همان‌هایی باشند که پیش‌تر توسط فوجی‌فیلم معرفی شده بودند. با این حال، هویت دو دوربین جدید همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بررسی لنزهای جدید فوجی‌فیلم: احتمال رونمایی از GF 500mm در X Summit

در ویدیو معرفی رویداد X Summit فوجی‌فیلم، شاهد تصاویری از دو لنز بودیم که یکی از آنها در سمت چپ و دیگری در سمت راست تصویر قرار داشت. با توجه به شواهد موجود، به نظر می‌رسد که لنز بزرگ‌تر در سمت راست، GF 500mm، جدیدترین لنز تله‌فوتو اولیه (prime) فوجی‌فیلم برای سیستم دوربین‌های میان‌فریم GFX باشد.

این لنز که در نقشه راه لنزهای Fujifilm GFX برای سال ۲۰۲۴ نیز ذکر شده است، به لطف ضریب crop 0.79 فرمت GFX، فاصله کانونی معادل ۳۹۵ میلی‌متر را ارائه می‌دهد و به این ترتیب، عنوان طولانی‌ترین لنز را برای سیستم GFX و همچنین طولانی‌ترین لنز برای هر دوربین میان‌فریم بدون آینه به خود اختصاص خواهد داد.

فوجی‌فیلم تاکنون هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی، دیافراگم، اندازه یا قیمت این لنز جدید منتشر نکرده است. با این حال، با توجه به سابقه فوجی‌فیلم در تولید لنزهای باکیفیت، می‌توان انتظار داشت که GF 500mm نیز از این قاعده مستثنی نباشد و عکاسان حرفه‌ای را به وجد بیاورد.

قابل ذکراست که در ویدیو معرفی رویداد X Summit فوجی‌فیلم، شاهد تصاویری از دو لنز بودیم که یکی از آنها در سمت چپ و دیگری در سمت راست تصویر قرار داشت. با توجه به اینکه احتمال حضور لنز سری X در این ویدئو بسیار بالا است، به نظر می‌رسد که لنز کوچک‌تر در سمت چپ، XF 16-50mm f/2.8-4.8، جدیدترین لنز زوم استاندارد فوجی‌فیلم برای دوربین‌های سری X باشد. این لنز که اوایل سال جاری در مراسم رونمایی از X100 VI به طور خلاصه معرفی شده بود، به عنوان یک لنز “کیت” برای دوربین‌های سری X عرضه خواهد شد و به احتمال زیاد، جایگزین لنز محبوب XF 18-55mm f/2.8-4.0 R LM OIS خواهد شد.

بررسی دوربین‌های جدید فوجی‌فیلم در X Summit: احتمال رونمایی از GFX جدید و X-T5

در ویدیو معرفی رویداد X Summit فوجی‌فیلم، شاهد تصاویری از دو دوربین بودیم که یکی از آنها در سمت چپ و دیگری در سمت راست تصویر قرار داشت. با توجه به جزئیات قابل مشاهده در این تصاویر، می‌توان حدس‌هایی را در مورد هویت این دوربین‌ها زد. دوربین پشتی بیشتر از نمای روبه‌رو دیده می‌شود و دکمه‌ی شاتر آن با زاویه‌ای تند قرار گرفته است. این ویژگی‌ها تا حدی شبیه به دوربین‌های سری GFX فوجی‌فیلم هستند، اما برای تأیید نهایی نیاز به اطلاعات بیشتری است.

دوربین جلویی دارای طراحی با الهام از سبک قدیمی و دکمه‌های فیزیکی متعددی است. در این ویدئو، نمای نزدیکی از یک دکمه‌ بسیار جالب نیز به نمایش گذاشته می‌شود که به نظر می‌رسد یک دکمه‌ شبیه‌ساز فیلم باشد.

بررسی ویژگی‌های جدید دوربین‌های فوجی‌فیلم در X Summit : دکمه‌ اختصاصی شبیه‌ساز فیلم

در ویدئو معرفی رویداد X Summit فوجی‌فیلم، شاهد تصاویری از یک دکمه‌ جدید بودیم که به نظر می‌رسد برای انتخاب حالت‌های مختلف شبیه‌ساز فیلم (Film Simulation) در نظر گرفته شده است. این دکمه، اولین بار است که در دوربین‌های فوجی‌فیلم استفاده می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد به سرعت و به آسانی بین حالت‌های مختلف شبیه‌ساز فیلم مانند Provia، Velvia، Astia و  Classic Chromeجابجا شوند.

علاوه بر حالت‌های استاندارد، این دکمه دارای یک موقعیت سفارشی “C” و سه موقعیت سفارشی “FS” نیز هست. به نظر می‌رسد که کاربران می‌توانند از این موقعیت‌های سفارشی برای تنظیم حالت‌های شبیه‌ساز فیلم مورد علاقه خود که جایگاه اختصاصی روی این دکمه ندارند، استفاده کنند. لازم به ذکر است که فوجی‌فیلم در حال حاضر بیش از 20 حالت شبیه‌ساز فیلم ارائه می‌دهد، در حالی که این دکمه تنها دارای 5 موقعیت اختصاصی است.

بررسی ویژگی‌های جدید دوربین‌های فوجی‌فیلم
شات‌هایی از ویدیو معرفی نشان‌دهنده بخش‌هایی از این دو دوربین و لنز جدید هستند.

انتشار این ویدئو، هیجان و کنجکاوی طرفداران فوجی‌فیلم را نسبت به محصولات جدید این شرکت برانگیخته است. با این حال، جزئیات دقیقی از مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمت این دوربین‌های جدید هنوز منتشر نشده است. انتظار می‌رود که در رویداد X    Summit فوجی‌فیلم که کمتر از یک هفته دیگر برگزار خواهد شد، اطلاعات کامل‌تر و جزئیات بیشتری از این محصولات جدید، از جمله نام، مشخصات فنی، قیمت و تاریخ عرضه آنها، ارائه شود.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : petapixe
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط