دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

دوربین اکشن جدید بالاخره از راه رسید؛ رونمایی از نسل بعدی دوربین‌های ورزشی GoPro

اخبار عکاسی
دوربین اکشن جدید بالاخره از راه رسید؛ رونمایی از نسل بعدی دوربین‌های ورزشی GoPro

 گوپرو به طور رسمی اعلام کرده است که دو دوربین اکشن جدید از سری Hero را روانه بازار خواهد کرد. با این حال، هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد دوربین Max 2 منتشر نشده است.

همانطور که انتظار می‌رفت، این برند غول دوربین‌های اکشن، طبق روال هر ساله در ماه سپتامبر، از دو مدل جدید سری Hero رونمایی کرده است. یکی از این مدل‌ها قطعا GoPro Hero 13 Black خواهد بود و دیگری یک مدل پایه جدید با نام GoPro Hero است.

رونمایی رسمی

 طبق اعلام رسمی گوپرو، رویداد رونمایی از دو دوربین جدید این شرکت در روز چهارم سپتامبر(۱۴ شهریور) ساعت 6 صبح به وقت آرام (PT) برگزار خواهد شد. این رویداد به صورت زنده از طریق پلتفرم‌های رسمی گوپرو قابل مشاهده است. با توجه به اطلاعات منتشر شده، انتظار می‌رود این دوربین‌ها ویژگی‌های جدیدی را به دنیای دوربین‌های اکشن اضافه کنند.

ویژگی دوربین جدید

 افشای بزرگ این شرکت  در 29 آگوست که به طور مفصل به مشخصات Hero 13 Black پرداخته بود، با مشخصات این دوربین هم‌خوانی دارد. در صورتی که این افشای اطلاعات دقیق باشد، می‌توان انتظار داشت که Hero 12 Black به باتری با ظرفیت بالاتر، طراحی کشیده‌تر، لوازم جانبی مغناطیسی و ماژول‌های لنز جدید با قابلیت تشخیص خودکار مجهز شود.

ویژگی دوربین جدید

 لوازم جانبی Lens Mod شامل ماژول‌های لنز ماکرو و آنامورفیک خواهد بود. لنز آنامورفیک به منظور ایجاد جلوه‌های سینمایی با نسبت تصویر عریض طراحی شده است. با این حال، به نظر نمی‌رسد که Hero 13 Black به سنسور تصویر با ابعاد بزرگ‌تر یا قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن 8K مجهز شود.

 یک ویدیوی فاش شده از GoPro Hero 13 Black که توسط حساب معتبر @Quadro_News منتشر شده است، جزئیات بیشتری از طراحی این دوربین را نشان می‌دهد. طراحی کلی Hero 13 Black مشابه Hero 12 Black است و همچنان به نمایشگر جلویی برای ولاگینگ مجهز شده است. تنها تغییر قابل توجه در طراحی، اضافه شدن یک گریل در قسمت جلویی دوربین است.

 اطلاعات زیادی در مورد مدل پایه جدید دوربین‌های ورزشی گوپرو Hero در دست نیست، اما از روی تیزر تبلیغاتی که منتشر شده است، می‌بینیم که این مدل خیلی کوچک‌تر از Hero 13 Black خواهد بود. بعضی از عکس‌هایی که قبل‌تر در 16 آگوست لو رفته بود، نشان می‌داد که این مدل جدید احتمالا جایگزین Hero 11 Black Mini میشود؛ دوربینی که سال 2022 عرضه شد و به عنوان یک گزینه ارزان‌تر و کوچیک‌تر برای دوچرخه‌سواران و موتورسواران طراحی شده بود.

 بر اساس اطلاعات فاش شده، این دوربین کوچک‌ترین دوربین 4K گوپرو است که با طراحی مقاوم و وزن بسیار کم خود، به عنوان یک گزینه جمع‌وجور و مقرون‌به‌صرفه معرفی شده است. با این حال، فقدان نمایشگر جلویی بزرگ و عمر باتری محدود، از نقاط ضعف این دوربین محسوب می‌شود.

جشنواره عکس نورنگار

گوپرو مکس کجاست؟

 گوپرو هنوز در صدر دوربین‌های اکشن است، اما رقابت سختی از سایر برندها دارد. یکی از رقبای اصلی گوپرو، DJI، به زودی مدل جدیدی از دوربین اکشن خود، Osmo Action 5 Pro، را معرفی خواهد کرد.

gopro max

اخیراً اطلاعاتی درباره این دوربین فاش شده است که نشان می‌دهد تغییرات زیادی نسبت به مدل قبلی نخواهد داشت. مثل دوربین جدید گوپرو Hero 13 Black، این دوربین هم از سنسور بزرگ 1 اینچی استفاده نخواهد کرد و همچنان از سنسور 1/1.3 اینچی استفاده خواهد کرد. با این حال، این سنسور ظاهراً جدید و بهبودیافته است.

 برای کاربران عادی که نیاز به یک دوربین اکشن با قابلیت‌های پایه برای ثبت لحظات کوتاه و یا استفاده به عنوان دوربین داشبورد کلاه ایمنی دارند، مدل پایه GoPro Hero گزینه مناسبی است.

 بازار دوربین‌های اکشن پیشرفته با ورود مدل‌هایی همچون Insta360 One R 1-inch edition و Ace Pro با قابلیت فیلمبرداری 8K، بسیار رقابتی شده است. همچنین، دوربین‌های 360 درجه نیز به کاربران امکان “تغییر قاب” پس از ضبط را می‌دهند.”

 این اطلاعات نشان می‌دهد که عرضه دوربین 360 درجه GoPro Max 2 به تعویق افتاده است و احتمالا تا پایان سال جاری میلادی به بازار نخواهد آمد. با این حال، هنوز امید است که گوپرو بتواند به برنامه‌ی اعلام شده‌ی خود در ماه مه مبنی بر عرضه این محصول در سه ماهه چهارم سال جاری پایبند باشد.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط