دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

مصاحبه با محمد فروغی دبیر جشنواره عکس «ایران من» درباره برگزاری هشتمین دوره جشنواره

مصاحبه با محمد فروغی دبیر جشنواره عکس «ایران من» درباره برگزاری هشتمین دوره جشنواره

نورنگار همراه بیست ساله جامعه عکاسان، این‌روزها در حال تدارکات و برپایی هشتیمن جشنواره عکاسی «ایران من» است. آقای فروغی به‌عنوان مؤسس نورنگار (تأمین کننده تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری) درباره موضوع هشتیمن جشنواره عکاسی مصاحبه‌ای انجام داده اند. آقای فروغی توضیح دادند که این جشنواره با موضوع «خانواده ایرانی» در دو بخش اصلی (عکاسی با سوژه خانواده ایرانی) و بخش جنبی (خلق تصویر با هوش مصنوعی) برگزار خواهد شد؛ ارسال آثار این جشنواره از تاریخ 1403/03/03 شروع خواهد شد و عکاسان تا تاریخ 1403/07/07 فرصت ارسال آثار دارند. همچنین هشتیمن دوره جشنواره عکاسی «ایران من» با حضور داوران بزرگ و استاد در جامعه عکاسی، جوایز ارزنده و با درنظر گرفتن حق تألیف عکاسان برگزار خواهد شد.

مصاحبه با محمد فروغی دبیر جشنواره عکس «ایران من» درباره برگزاری هشتمین دوره جشنواره عکس نورنگار

خبرنگار: شما به‌عنوان دبیر و برگزارکننده جشنواره به ما بگید که اصلا چطور این جشنواره شکل گرفت؟

آقای فروغی: از موقعی که نورنگار به‌عنوان یک شرکت بازرگانی تأمین کننده تجهیزات پیشرفته عکاسی برای جامعه عکاسان در سال 1381 تاسیس شد، همواره یک دغدغه فرهنگی در کنار کارهایش داشت و با اسپانسری در کنار رویدادهای عکاسی، با جشنواره های عکاسی همکاری می‌کرد. تااینکه یک نظرسنجی در بین اساتید بزرگ عکاسی برگزار کردیم و با 150 رأی از اساتید متخصص، به این نتیجه رسیدیم که خودمان یک جشنواره برگزار کنیم؛ یک ایونت مداوم و با اهداف سازنده و اولین دوره جشنواره ایران من، در سال 1393 برگزار شد.

خبرنگار: هدف از برگزاری جشنواره به عنوان بخش خصوصی چه بود؟

آقای فروغی: بیشتر شرکت‌ها در سراسر دنیا، که فعالیت‌های اقتصادی دارند معمولا فعالیت های فرهنگی و خیریه‌ای انجام می‌دهند. ما نیز به‌عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان در نورنگار، تصمیم گرفتیم که این‌کار را انجام دهیم و تصاویر زیبایی از ایران را به تصویر بکشیم تا ایران زیباتری را به جهان و به خود ایرانیان نشان دهیم.

خبرنگار: جشنواره چند دوره برگزار شده؟

آقای فروغی: جشنواره از سال 1393 مرتب برگزار شد اما بخاطر کرونا دو سال وقفه پیش آمد. در کل جشنواره «ایران من» تاکنون هفت دوره برگزار شده است.

خبرنگار: لطفا درباره جشنواره هشتم توضیح دهید؟

آقای فروغی: جشنواره هشتم که 1403/03/03 با موضوع «خانواده ایرانی» آغاز می‌شود، تا تاریخ 1403/07/07 مهلت ارسال آثار وجود دارد. این جشنواره علاوه بر بخش اصلی عکاسی با موضوع خانواده ایرانی، یک بخش جنبی دارد باعنوان هوش مصنوعی و اینکه چطور از هوش مصنوعی می‌توان برای تولید عکس استفاده کرد. خلاقیت در عکس‌های تولید شده با هوش مصنوعی، معیار سنجشن این بخش است.

آقای فروغی مؤسس نورنگار

در این دوره 155 میلیون تومان جایزه درنظر گرفتیم و حق تألیف عکاسان نیز در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید از طریق وبسایت noornegar.com/festival نورنگار آثار خودتان را ارسال کنید.

این دوره از جشنواره، داوران خوبی دارد و جوایز خوبی درنظر گرفته شده است. موضوع خانواده ایرانی نیز یکی از موضوعاتی است که در حال حاضر در دنیا و در ایران مورد توجه قرار گرفته و قصد دارد نگاهی به استحکام خانواده و ساختار اصیل خانواده داشته باشد و خانواده ایرانی را به شکل ارزنده ای نشان بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش تولید عکس با هوش مصنوعی؛ ساخت عکس با AI
آموزش تولید عکس با هوش مصنوعی؛ ساخت عکس با AI
3 هفته پیش - زمان مطالعه : 12 دقیقه
تصویر شاخص
فراخوان هشتمین جشنواره عکس ایران
1 ماه پیش - زمان مطالعه : 5 دقیقه