دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

مصاحبه با محمد فروغی دبیر جشنواره عکس ایران من؛ بررسی اهداف، شرایط و جوایز

اخبار جشنواره
مصاحبه با محمد فروغی دبیر جشنواره عکس ایران من؛ بررسی اهداف، شرایط و جوایز

در دنیای امروز که تکنولوژی و ارتباطات دیجیتال به سرعت در حال تحول هستند، مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و سازمان‌ها نقش مهمی در پیشبرد فرهنگ و هنر ایفا می‌کنند. نورنگار، به‌عنوان یکی از مراکز پیشرو در زمینه تجهیزات عکاسی، با درک این مسئولیت‌ها و با هدف حمایت از عکاسان، جشنواره‌های متعددی را برگزار کرده است. این جشنواره‌ها فرصتی را برای هنرمندان فراهم می‌کنند تا دیدگاه‌ها و ایده‌های خود را به نمایش بگذارند و در عین حال به گسترش و ترویج هنر عکاسی در جامعه کمک کنند. در گفت‌وگویی با جناب فروغی، مدیر نورنگار، ایشان به اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی شرکت و اهداف هشتمین دوره جشنواره عکس ایران من پرداختند و همچنین نکاتی در خصوص موضوع “خانواده ایرانی” و شرایط ارسال عکس‌ها به این جشنواره را مطرح کردند.

سوال: جناب فروغی چرا نورنگار این جشنواره را برگزار کرده؟

” هر مرکز اقتصادی و هر سازمانی که به یک رشد و تعالی میرسه، یک مسئولیت اجتماعی داره و باید آن را انجام بده و نورنگار هم مسئولیت اجتماعی خودش را در راستای انجام کارهای فرهنگی از جمله برگزاری جشنواره عکس میدونه. این رویداد در راستای حمایت از عکاسان راه اندازی شده و هفت دوره برگزار شده و الان درحال برگزاری هشتمین دوره هستیم.”

 سوال: دیدگاه شما درباره خانواده ایرانی چیست؟ و یک راهنمایی برای اینکه چه سبک عکسهایی باید ارسال شود؟

” خانواده ایرانی، درشکل و معنای خاص و عام باید ارائه شود؛ یعنی شما هرتصویری که از خانواده می‌توانید ارائه دهید، میشه تصویری از خانواده. خانواده در سفر، در زیارت یا خانواده در زندگی کردن است. خانواده، هرآنچه که معنای بودن کنارهم و خانواده‌ای که زن، فرزند، برادر، خواهر و از هر چندنفر که شکل می‌گیرد و نمادی از آن است می‌شود تصویری از خانواده و یک پیامی از خانواده به کسی که عکس را می‌بیند می‌دهد. ميتواند معنای مثبت یا منفی داشته باشد و می‌تواند ساختارهای شکل گرفته خانواده را معنی کند یا حتی شکست‌ها و اتفاقات بد خانواده را به تصویر بکشد.”

آموزش نحوه ثبت نام در جشنواره عکس نورنگار

مقاله مرتبط: آموزش نحوه ثبت نام در جشنواره عکس نورنگار

سوال: لطفا شرایط ارسال عکس در بخش جنبی یا همان هوش مصنوعی را برایمان توضیح دهید.

” ابزاری به نام هوش مصنوعی وارد دنیای عکاسی و تمام علوم و فنون شده‌است. استفاده از هوش مصنوعی برای گرفتن عکس، ادیت، کولاژ و مونتاژ و هرآنچه که ابزارش هوش مصنوعی است، می‌توانید در قالب و موضوع “خانواده ایرانی” عکس بسازید.”

سوال: چه مدت فرصت داریم عکسهامون را ارسال کنیم؟

” از همین امروز تا تاریخ 1403/07/07 فرصت دارید تصاویر را ارسال کنید. در این مدت هم می‌توانید عکسهایی که ارسال کردید را دوباره در سایت مشاهده و ویرایش یا حتی تعویض کنید.”

سوال: جوایز هم بار دیگر برامون نام می‌برید؟

” جوایز در سه بخش هست. بخش اول “خانواده ایرانی” هست که نفر اول 40 میلیون و نفر دوم 30 میلیون و نفر سوم 20 میلیون جایزه دریافت می‌کنند. در بخش جنبی به 3 نفر و هرنفر 15 میلیون تومان جایزه تعلق می‌گیرد. در مجموع 100 عکس در نمایشگاه و کتاب ما وارد می‌شود و به هر عکس 200 هزارتومان حق تألیف داده می‌شود.”

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط