دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

لنزهای جدید زوم سینمایی Laowa Ranger S35: جمع و جور و سبک!

لنزهای جدید زوم سینمایی Laowa Ranger S35: جمع و جور و سبک!

کمپانی Laowa از سری جدید لنزهای زوم سینمایی خود به نام Ranger S35 رونمایی کرد. این سری شامل دو لنز به نام‌های 25-75mm T2.8 و 75-150mm T2.8 می‌شود که برای دوربین‌های سوپر 35 میلی‌متری (APS-C) طراحی شده‌اند.

رونمایی رسمی از لنزهای زوم سینمایی Laowa Ranger S35 در پی نمایشگاه NAB 2024

در نمایشگاه شلوغ NAB 2024 که ماه گذشته برگزار شد، اخبار و محصولات جدید بسیاری رونمایی شدند و برخی از آنها از جمله لنزهای زوم سینمایی Laowa Ranger S35 کمپانی Venus Optics، در هیاهوی اخبار گم شدند. این لنزهای جمع و جور که پیش از این در لاس وگاس به صورت تیزر معرفی شده بودند، حالا به طور رسمی رونمایی و به بازار عرضه شده‌اند.

رونمایی رسمی از لنزهای زوم سینمایی
ایده‌آل برای فیلم‌برداری با دوربین‌های سوپر 35 میلی‌متری.

معرفی سری جدید لنزهای زوم سینمایی Laowa Ranger S35

کمپانی Laowa از سری جدید لنزهای زوم سینمایی خود به نام Ranger S35 رونمایی کرد. این سری شامل سه لنز با حداکثر دیافراگم T2.9 می‌شود:

  • 11-18mm: این لنز زاویه دید بسیار گسترده‌ای را ارائه می‌دهد و برای فیلم‌برداری در فضاهای کوچک و یا خلق تصاویر با پرسپکتیوهای خاص ایده‌آل است.
  • 17-50mm: این لنز زوم استاندارد، برای طیف گسترده‌ای از کاربردها، از جمله فیلم‌برداری در محیط‌های داخلی و خارجی، مناسب است.
  • 50-130mm: این لنز تله‌فوتو، برای فیلم‌برداری از سوژه‌های دور و یا فشرده‌سازی پرسپکتیو در تصاویر، کاربرد دارد.
معرفی سری جدید لنزهای زوم سینمایی Laowa Ranger S35
این لنزها در دو مدل استاندارد و “Lite” عرضه می‌شوند.

مزیت‌های لنزهای زوم جدید Ranger S35 کمپانی Venus Optics

یکی از مزایای اصلی انتخاب لنزهای زوم، چه در عکاسی و چه در فیلم‌برداری، تطبیق‌پذیری آنها با شرایط مختلف است. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد تا بدون نیاز به تعویض لنز، طیف وسیعی از زوایا و فواصل کانونی را پوشش دهد. با این حال، لنزهای زوم معمولا با برخی معایب نیز همراه هستند. یکی از این معایب، افت کیفیت تصویر در مقایسه با لنزهای پرایم با فاصله کانونی ثابت است. همچنین، برخی از لنزهای زوم در هنگام تغییر زوم، دچار تغییر فوکوس (focus breathing) می‌شوند که می‌تواند در فیلم‌برداری مشکل‌ساز باشد.

کمپانی Venus Optics با معرفی سری جدید لنزهای زوم Ranger S35، مدعی است که این معایب را برطرف کرده است. این لنزها با ارائه کیفیت تصویر عالی و حداقل تغییر فوکوس، به کاربران امکان می‌دهند تا بدون افت کیفیت، از مزایای لنزهای زوم بهره ببرند.

مزیت‌های لنزهای زوم جدید
این لنزها به راحتی با دوربین‌ شما سینک می‌شود.

اندازه و وزن

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های لنزهای جدید Ranger S35 از نظر حمل‌ونقل، اندازه و وزن کم آنهاست. این لنزها در دو مدل استاندارد و “Lite” عرضه می‌شوند که تنها تفاوتشان در جنس بدنه، وزن و قیمت است و از نظر عملکرد هیچ تفاوتی ندارند.

  • لنز 11-18mm با دیافراگم T2.9 در نسخه استاندارد وزنی معادل ۷۴۵ گرم و در نسخه “Lite” وزنی معادل ۶۶۰ گرم دارد.
  • لنز 17-50mm نیز به ترتیب در نسخه‌های استاندارد و “Lite” وزنی معادل ۸۶۵ و ۷۷۵ گرم دارد.
  • لنز 50-130mm هم در نسخه استاندارد وزنی معادل ۷۶۰ گرم و در نسخه “Lite” وزنی معادل ۶۶۵ گرم دارد.

اگرچه کمپانی Laowa بطور دقیق توضیح نداده که چه چیزی باعث سبک‌تر شدن مدل‌های “Lite” شده، گزارش‌های وبسایت DIY Photography حاکی از آن است که Venus Optics برای ساخت بدنه این لنزها از آلیاژ منیزیم به جای آلومینیوم استاندارد استفاده کرده‌است.

اندازه و وزن
یکی از مهم‌ترین مزیت‌های لنزهای جدید Ranger S35 از نظر حمل‌ونقل، اندازه و وزن کم آنها است.

همچنین هر سه لنز دارای جایگاه چرخ‌دنده‌های متحدالشکل هستند که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به تنظیم دوباره‌ کل تجهیزات، به راحتی لنزها را روی پایه (rig) تعویض کنند. (برای تعویض لنز، فقط کافیست دکمه قفل را فشار دهید، لنز را از پایه جدا کنید و لنز جدید را در جای خود قرار دهید). هر لنز دارای ۱۰۰ درجه چرخش برای زوم است، اما لازم به ذکر است که لنز ۱۱-۱۸ میلی‌متری تنها ۱۱ درجه چرخش برای فوکوس دارد، در حالی که دو لنز بلندتر دارای چرخش ۲۷۰ درجه‌ای برای فوکوس هستند. قطر و اندازه‌ هر سه لنز تقریبا یکسان است.

کوچک‌تر شدن لنزهای زوم سینمایی Ranger به لطف دایره‌ تصویر کوچکتر

کمپانی Venus Optics با استفاده از دایره‌ی تصویر (Image Circle) کوچکتر، موفق به کوچک‌تر کردن لنزهای زوم سینمایی Ranger خود شده است. هرکدام از این لنزها دارای دایره‌ تصویری به قطر 31.5 میلی‌متر هستند که برای پوشش سنسورهای تصویر APS-C و Super35 کافی به نظر می‌رسد.

کوچک‌تر شدن لنزهای زوم سینمایی
لنزهای Ranger S35 از المان‌های اپتیکال با کیفیت بالا استفاده می‌کنند.

فوکوس دستی بهبودیافته

شبیه بسیاری از لنزهای سینمایی، لنزهای زوم Ranger S35 کمپانی Laowa دارای فوکوس دستی هستند. این لنزها عملکرد فوق‌العاده‌ای در فوکوس نزدیک ارائه می‌دهند، به ویژه دو لنز بزرگ‌تر. لنزهای 11-18 میلی‌متری و 17-50 میلی‌متری می‌توانند به ترتیب تا فاصله 36 و 35 سانتی‌متری (حدود 14.2 و 13.8 اینچ) روی سوژه فوکوس کنند. لنز 50-130 میلی‌متری نیز می‌تواند تا فاصله 75 سانتی‌متری (حدود 29.5 اینچ) فوکوس کند. بزرگنمایی نهایی حاصل‌شده از این لنزها به ترتیب 0.08 برابر، 0.22 برابر و 0.18 برابر است.

فوکوس دستی بهبودیافته
لنزهای Ranger S35 با قیمتی رقابتی عرضه می‌شوند که آنها را به گزینه‌ای جذاب برای عکاسان و فیلم‌برداران با بودجه محدود تبدیل می‌کند.

قیمت و مانت‌های قابل تعویض

لنزهای زوم سینمایی Laowa S35 با مانت Arri PL عرضه می‌شوند. همچنین مانت‌های قابل تعویض اختیاری برای مانت‌های Canon EF، Canon RF، Fujifilm X، L-mount، Nikon Z و Sony E نیز با هزینه اضافی ۵۰ دلار در دسترس هستند.

قیمت هر لنز به‌ صورت جداگانه ۲۰۰۰ دلار است و شما می‌توانید کل مجموعه سه لنزی را با قیمت ۵۷۰۰ دلار خریداری کنید. نسخه‌های “Lite” این لنزها ۲۵۰۰ دلار برای هر لنز و یا ۷۲۰۰ دلار برای کل مجموعه قیمت دارند.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : petapixe
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط