دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

گران‌ترین و قدرتمندترین لنز دنیا

گران‌ترین و قدرتمندترین لنز دنیا

لنز لایکا Apo-Telyt-R 1600mm f/5.6 با قیمت ۲ میلیون دلار، غول دنیای لنزها به حساب می‌آید. این لنز عظیم که به سفارش شیخ سعود بن محمد آل ثانی، وزیر سابق فرهنگ، هنر و میراث فرهنگی قطر ساخته شده، به دلیل وزن 132 پوندی و طول 47.24 اینچی، حمل و نقل آن به تنهایی چالشی بزرگ است. با وجود اینکه این لنز برای عکاسی از حیات وحش، به خصوص شاهین‌های صحرایی، طراحی شده، اما تصاویر پرتره ثبت شده با آن نیز به دلیل فشرده‌سازی فوق‌العاده و محو کردن شدید پس‌زمینه، منحصربه‌فرد و چشم‌نواز هستند.

شرکت Leica

Leica به ساخت دوربین‌ها و لنزهای گران‌قیمت شهرت دارد. برای نمونه، اکتبر گذشته یک دوربین لایکای سری ۰ از سال ۱۹۲۳ در حراجی به قیمت تقریبی ۳.۷ میلیون دلار فروخته شد. حالا شرکت لایکا شما را با لنز سوپر تله‌فوتو (یا سوپر-سوپر تله‌فوتو) لایکای Apo-Telyt-R 1600mm f/5.6 به ارزش ۲ میلیون دلار آشنا می‌کند.

شرکت Leica
لنز 2 میلیون دلاری لایکا عکاسی از حیات وحش را به تجربه‌ای بی‌نظیر تبدیل می‌کند.

سفارش لنز

شیخ سعود بن محمد آل ثانی، که علاقه‌ وافر به عکاسی داشت، در سال ۲۰۰۶ به شرکت لایکا سفارش ساخت یک لنز سوپر تله‌فوتو منحصر به فرد را داد. هدف او از این سفارش، عکاسی از حیات وحش، به ویژه شاهین‌های صحرایی، بود. این لنز عظیم به دلیل وزن و ابعاد غیرمعمولش، به نام “غول لایکا” شناخته می‌شود.

مشخصات فنی

وزن لنز غول لایکا ۶۰ کیلوگرم (۱۳۲ پوند) است که تقریباً معادل ۳۰ لنز نیکون زد «نوکتی» می‌باشد. طول این لنز بدون سایه‌بان ۱.۲ متر (۳.۹ فوت) و با سایه‌بان غول‌پیکر متصل‌شده‌اش، حیرت‌انگیز ۱.۵۵ متر (۵.۱ فوت) است. حمل و نقل و استفاده از این لنز به تنهایی چالشی بزرگ است و به همین دلیل، شیخ سعود یک خودروی شاسی‌بلند ۴×۴ به طور اختصاصی برای استفاده‌ راحت‌تر از آن در صحرا سفارش داده بود.

مشخصات فنی
لایکا 1600 میلی‌متری لنزی که قوانین عکاسی را زیر پا می‌گذارد.

تجربه عکاسی با لنز غول‌پیکر لایکای شیخ سعود بن محمد آل ثانی توسط ماروان

در اوایل سال جاری، ماروان، سردبیر مجله‌ عکاسی آنالوگ «کلَسیک‌های سیلورگرین»، نیز فرصت کار با این لنز عظیم را پیدا کرد. ابعاد و وزن غیرمعمول این لنز، چالش‌های جدیدی را برای عکاسان، به ویژه در زمینه‌ عکاسی پرتره، به وجود می‌آورد. به طوری که برای برقراری ارتباط و هدایت سوژه در حین عکاسی، استفاده از بلندگو یا بی‌سیم تقریباً ضروری به نظر می‌رسد.

تجربه عکاسی با لنز غول‌پیکر لایکای شیخ سعود بن محمد آل ثانی توسط ماروان
ابعاد و وزن این لنز، عکاسی با آن را به تجربه‌ای منحصر به فرد و چالش‌برانگیز تبدیل می‌کند.

عدم امکان خرید لنز غول‌پیکر لایکا

با وجود جذابیت و کارایی فوق‌العاده‌ لنز غول‌پیکر لایکای شیخ سعود بن محمد آل ثانی، متأسفانه این لنز نمونه‌ اولیه‌ و منحصر به فرد است و برای فروش عمومی در نظر گرفته نشده است. علاقه‌مندانی که به دنبال تجربه‌ کار با لنزهای فوق‌العاده بزرگ هستند، می‌توانند از لنز Sig-Zilla که ابعاد و وزن قابل توجهی دارد، استفاده کنند.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : petapixe
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط