دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

مصاحبه با آقای مهران چراغچی بازار برگزیده دوره هفتم جشنواره عکس ایران من

اخبار جشنواره
مصاحبه با آقای مهران چراغچی بازار برگزیده دوره هفتم جشنواره عکس ایران من

آقای مهران چراغچی عکاس برجسته تبریزی و متولد سال 1358 است.وی در زمینه عکاسی هنری و حرفه‌ای سابقه‌ای بیش از 17 سال دارد. وی علاوه بر عکاسی طبیعت، در آتلیه شخصی خویش نیز عکاسی صنعتی و تبلیغاتی انجام میدهد.

آقای چراغچی بازار در جشنواره عکس ایران من شرکت نموده و حاصل آن دو بار مقاوم دوم و یک بار جایزه ویژه هیئت داوری بوده است.

متن مصاحبه با جناب آقای مهران چراغچی بازار برای شما علاقه‌مندان به جشنواره عکاس ایران من در زیر قرار داده شده‌است:

کوه کمال

سوال: شما در دوره هفتم جشنواره ما شرکت کردید و برنده جایزه شدید؛ علت نام‌گذاری اثرتون را لطفا به ما بگید؟

درواقع این کوه نامش کوه کمال هست و یکی از بلندترین رشته کوه‌های سحر در آذربایجان شرقی است.”

سوال: چه چالش‌هایی برای ثبت این عکس داشتید؟

” شرایط جغرافیایی و جوی که از عکس پیدا هست و دقیق به خاطر ندارم اما فکر می‌کنم بهمن ماه بود که من در آن زمان کوهنوردی هم می‌کردم و این یک صعودی بود که در آن زمان انجام دادم و در آن وضعیت جوی من علاوه بر تجهیزات کوهنوردی شخصی، تجهیزات عکاسی هم همراه خودم داشتم و انگار که من درواقع، بار دو نفر را حمل می‌کردم و این یکی از سختی‌ها بود و سختی دیگرش هم شرایط جوی بدی بود که در عکس پیدا هست، چراکه ما ناخواسته گیر طوفان افتادیم و اینکه بتوانید از ویزور نگاه کنید یا شارژ دوربین را حفظ کنید و انواع مشکلات تکنیکی از جمله چالش‌ها بود.”

سوال: چه چیزی باعث شد که در جشنواره نورنگار شرکت کنید؟

” من خیلی وقت پیش از طریق تبلیغات اینترنتی و سایت نورنگار با این جشنواره آشنا شدم و الان چندین سال هست که تجهیزات عکاسیم را از سایتتون خریداری می‌کنم و به همین دلیل با جشنواره آشنا شدم و چندین بار هم شرکت کردم و فقط این دوره نبوده و 3 دوره من مقام آوردم و در دوره هفتم هم نفر دوم شدم.”

آموزش نحوه ثبت نام در جشنواره عکس نورنگار؛ نحوه اصلاح و تغییر تصاویر

مقاله مرتبط: آموزش نحوه ثبت نام در جشنواره عکس نورنگار؛ نحوه اصلاح و تغییر تصاویر

سوال: چه توصیه‌ای برای عکاسانی که میخواهند در جشنواره عکس نورنگار شرکت کنند دارید؟

” اول اینکه به عنوان کسی که حدود 20 سال هست با عکاسی مشغول هست می‌تونم بگم فقط برای جشنواره عکاسی نکنیم بلکه به صورت آرشیو تصاویرمون رو به جشنواره بدیم و جشنواره رو درواقع برای خودمون به عنوان یک چالش ببینیم. شخصا طرفدار این هستم که شرکت کنندگان در جشنواره تعدادشون بیشتر بشه و چالش سختتر بشه و از طرف دیگه، برای جشنواره‌ها خلاق‌ترین و متفاوت‌ترین عکس رو انتخاب کنید؛ یک توصیه دیگه هم که دارم اینکه داوران و سبک آنها را بشناسیم و عکسی نزدیک به سبک داوران اگر بگیریم شانس برای برنده شدن هم بیشتر می‌شه.”

سوال: امسال هشتمین جشنواره عکس ایران من نورنگار تحت عنوان ” خانواده ایرانی” درحال برگزاری است و می‌خواستم از شما بپرسم که نظر شما درباره ” خانواده ایرانی” چیست و آیا ما افتخار حضور شما را درجشنواره امسال را داریم؟

” این سوال سختی هست چون که من بیشتر متمرکز عکاسی داخل شهر هستم، بیشتر طبیعت و روستاها و خانواده ایرانی داخل روستا با خانواده ایرانی داخل شهر متفاوت هست؛ و این به نظر من باعث می‌شه دیدگاه هر عکاسی به این موضوع می‌تونه کاملا متفاوت باشه. خب خانواده ایرانی رو به دلیل ورود تکنولوژی و … می‌توان از بعد منفی هم به تصویر کشید و خانواده ایرانی رو می‌توان از طبیعت بکری که به قولی خانواده‌ها سر زمین کار ‌می‌کنند و..هم به تصویر کشید. من به قولی در این زمینه تخصص زیادی ندارم اما ترجیح می‌دم بی‌واسطه و مستقیم به خانواده ایرانی، مراسم‌ها و دوره‌همی‌ها بپردازم.”

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط