تاپ بنر فروش ویژه تابستون

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

نیکون Z6 III ، دوربین بدون آینه فول فریم جدید خود را رونمایی کرد!

اخبار عکاسی
نیکون Z6 III ، دوربین بدون آینه فول فریم جدید خود را رونمایی کرد!

نیکون Z6 III یک دوربین فوق العاده همه کاره و بی نقص است که از بهترین فناوری‌های موجود در دوربین‌های پرچمدار سری Z نیکون بهره می‌برد و آن‌ها را در بدنه‌ای کوچک‌تر و خوش‌دست‌تر جای داده است Z6 III. که سومین نسل از دوربین‌های میان‌رده موفق نیکون به شمار می‌رود، نسبت به Z6 II پیشرفت چشمگیری داشته است. این دوربین با بهره‌مندی از یک حسگر کاملاً جدید با چیدمان  (partially stacked)، پردازش سریع‌تر، قابلیت‌های بهتر فیلمبرداری، سیستم فوکوس خودکار بهبودیافته و امکانات بیشتر، یک ارتقاء قابل توجه محسوب می‌شود Z6 III.  با ارائه مجموعه‌ای انعطاف‌پذیر از ویژگی‌ها که مورد توجه تمامی عکاسان قرار خواهد گرفت، به معنای واقعی کلمه دوربینی برای همگان است.

این دوربین سومین نسل از سری Z نیکون است و جایگزین مدل محبوب Z6 II می شود.

سنسور CMOS منحصر به فرد

یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های Z6 III در بخش حسگر و پردازش است. ارتقای خود حسگر به همراه قدرت پردازش بیشتر، تقریباً بر تمام فرآیندها تأثیر مثبت گذاشته و به بهبود کیفیت تصویر کمک می‌کند. در حالی که دوربین‌های پرچمدار Z9 و Z8 از حسگرهای انباشته برای دستیابی به سرعت خواندن بالا و پردازش سریع‌تر تصویر که برای عکاسی و فیلمبرداری مفید است، استفاده می‌کنند،  Z6 IIIبرای اولین بار از یک سنسور CMOS قدرت 24.5 مگاپیکسلی منحصر به فرد بهره می‌برد. در مقایسه با حسگر CMOS BSI نسل قبل، این طراحی که قطعات مدار را در بالا و پایین ناحیه پیکسل حسگر قرار می‌دهد، امکان فوکوس خودکار سریعتر، کاهش قابل توجه سرعت شاتر، تجربه روانتر منظره یاب الکترونیکی (EVF) در عکاسی پیاپی، سرعت عکاسی سریعتر تا ۶۰ فریم بر ثانیه در فول فریم و نرخ فریم ویدیوی بالاتر تا60P 6K  در حالت خام را فراهم می‌کند. نیکون ادعا می‌کند که این طراحی ، 3.5 برابر سرعت بیشتر در سطح حسگر نسبت به Z6 II ارائه می‌دهد و همچنین سریعترین سرعت اسکن را در بین دوربین های فول فریم این کلاس ارائه می‌دهد.

سنسور دوربین
حسگر CMOS 24.5 مگاپیکسلی با چیدمان partially stacked سرعت خواندن سریع‌تر و نویز کمتر را ارائه می‌دهد.

عملکرد فوکوس خودکار بهبودیافته، عکاسی سریع‌تر، عملکرد بهتر در نور کم

از نظر کاربرد عملی، تمام این سرعت و قدرت پردازش اضافه شده به معنای محدودیت‌های کمتر در نحوه عکاسی شماست. فوکوس خودکار جهش بزرگی پیدا کرده و سرعت و قابلیت‌های Z9 و Z8 را با قیمت پایین‌تری ارائه می‌دهد. این سیستم فوکوس از فوکوس خودکار در نور کم تا منفی 10 EV پشتیبانی می‌کند و همان تشخیص سوژه مبتنی بر یادگیری عمیق را مانند پرچمداران ارائه می‌دهد. در مقایسه با Z6 II، فوکوس خودکار حدود 20 درصد سریعتر است و اکنون می‌تواند نه نوع مختلف از سوژه‌ها را به همراه حالت‌های ردیابی سه بعدی و فوکوس ناحیه وسیع تشخیص دهد.

فوکوس خودکار دوربین
Z6 III با سرعت عکاسی پیاپی بالا، سیستم فوکوس خودکار پیشرفته و پردازشگر تصویر سریع، دوربینی سریع و روان است.


برای عکاسی اکشن، سرعت عکاسی پی‌درپی ۱۴ فریم بر ثانیه با استفاده از شاتر مکانیکی حفظ شده است، اما هنگام عکاسی با شاتر الکترونیکی، سرعت ۲۰ فریم بر ثانیه امکان‌پذیر است. همچنین، قابلیت Pre-release Capture نیز به Z6 III اضافه شده است که عکاسی پی‌درپی را تا ۱ ثانیه قبل از رها کردن شاتر و ۳ ثانیه پس از اتمام رهاسازی مورد نظر ارائه می‌دهد. این بدان معناست که شما شانس بیشتری برای ثبت آن لحظه‌ی گذرا و تکرارنشدنی خواهید داشت. علاوه بر این، یکی دیگر از مزایای حسگر  partially stacked، سرعت بالای شاتر الکترونیکی ۱/۱۶۰۰۰ ثانیه است که برای فریز کردن حرکت یا کار با لنزهای سریع کاربردی است.

جشنواره عکس نورنگار

ایزو ارتقا یافته

فراتر از سرعت، حسگر جدید به بالاترین ایزو (ISO) در میان دوربین‌های Nikon Z دست می‌یابد و محدوده‌ای از ISO 100 تا 64000 را ارائه می‌دهد. این قابلیت، در کنار لرزشگیر سنسوری 8 مرحله‌ای، Z6 III  را به یک غول عکاسی در نور کم تبدیل می‌کند. Z6 III از جدیدترین حالت فوکوس پوینت وی آر (Focus Point VR) نیکون نیز بهره می‌برد که تثبیت تصویر را به جای مرکز تصویر، بر اساس نقطه فوکوس انتخابی شما اولویت می‌دهد.

ایزو ارتقا یافته
این دوربین به صفحه نمایش چرخشی مجهز شده‌است.


در زمینه کیفیت تصویر، Z6 III مجموعه‌ای از حالت‌های پرتره را به بهره میگیرد که برای اولین بار در دوربین Zf معرفی شدند. این حالت‌ها شامل پرتره‌ با تن غنی (Rich Tone Portrait)، سیاه‌وسفید صاف (Flat Monochrome) و سیاه‌وسفید با تن غنی (Rich  Tone Monochrome) می‌شوند.  علاوه بر این، فناوری Pixel Shift Shooting نیز در این دوربین جدید تعبیه شده است. این فناوری امکان ایجاد تصاویر ادغام‌شده ۹۶ مگاپیکسلی را برای عکس‌های با رزولوشن فوق‌العاده بالا هنگام عکاسی از سوژه‌های ثابت فراهم می‌کند.

مشخصات فیلم‌برداری Nikon Z6 III

مشخصات فیلمبرداری
Z6 III یکی از بهترین دوربین‌های بدون آینه برای فیلم‌برداری است. این دوربین می‌تواند با وضوح بالا و نرخ فریم بالا فیلم‌برداری کند و از فرمت‌های ضبط مختلفی پشتیبانی می‌کند.

از نظر مشخصات فیلم‌برداری، Z6 III با ضبط داخلی با فرمت‌های زیر پیشتاز است:
·  ضبط ویدیو 6K : این دوربین می‌تواند با وضوح 6K  با سرعت 60 فریم در ثانیه در فرمت RAW داخلی، و با سرعت 30 فریم در ثانیه در ProRes RAW فیلمبرداری کند. این امر به شما امکان می‌دهد ویدیوهایی با جزئیات فوق‌العاده برای ویرایش و برش خلاقانه ضبط کنید.

·  فرمت‌های ضبط: علاوه بر ProRes RAW،  Z6 III از فرمت‌های H.265 و H.264 نیز با نرخ فریم بالا پشتیبانی می‌کند و گزینه‌های مختلفی برای انتخاب به شما می‌دهد.

امکانات جدید برای فیلم‌برداری حرفه‌ای


مانند سایر دوربین‌های سری Z، می‌توانید با استفاده از UltraSync BLUE از کمپانی Atomos، تایم‌کدها را از طریق بلوتوث همگام‌سازی کنید. راه‌اندازی خط ورودی جدید برای اتصال مستقیم به صدای برد، راه‌اندازی چند دوربین و گردش کار صوتی را بهبود بخشیده است.

طراحی بادوام، اتصال بهتر

در نهایت، طراحی Z6 III مجموعه‌ای از تغییرات قابل توجه را دریافت کرده است که آن را برای عکاسان ترکیبی (عکاسی و فیلم‌برداری) و کسانی که به دنبال بهره‌گیری حداکثری از مجموعه ویژگی‌های ارتقا یافته هستند، مناسب‌تر می‌کند.

نمایشگر لمسی با قابلیت چرخش جانبی: نمایشگر LCD پشتی 3.2 اینچی با 2.1 میلیون نقطه اکنون یک نمایشگر با قابلیت چرخش جانبی است. این طراحی برای فیلم‌برداران که از آن به عنوان مانیتور روی دوربین استفاده می‌کنند، بسیار مفید است.

طراحی با دوام
بدنه Z6 III در برابر آب و هوا مقاوم است و می‌تواند در شرایط سخت استفاده شود.


ویزور الکترونیکی پیشرفتهمنظره‌یاب الکترونیکی (EVF) نیز ارتقای قابل توجهی دریافت کرده است. این ویزور دارای رزولوشن 5.76 میلیون نقطه و حداکثر روشنایی 4000 نیت است که هر دو مورد، از منظره‌یاب Z9 بالاتر هستند. منظره‌یاب هنگام کار با شاتر الکترونیکی، هیچ خاموشی‌ای ندارد و پنل آن HDR است که امکان مشاهده کل گاموت DCI-P3/HLG را فراهم می‌کند.

اتصالات: Z6 III از نظر اتصالات، تمام ورودی‌ها و خروجی‌های مورد انتظار را دارا است که شامل بلوتوث و Wi-Fi بی‌سیم، درگاه USB-C برای اتصال به کامپیوتر و شارژ درون‌دوربینه‌ای باتری، جک‌های 3.5 میلی‌متری هدفون و میکروفون، و درگاه HDMI تمام‌حجم برای کار با مانیتورهای خارجی. همچنین، دو درگاه کارت حافظه در این دوربین تعبیه شده است که یکی از آن‌ها CFexpress Type-B و دیگری درگاه UHS-II SD است. علاوه بر این، می‌توانید به صورت بی‌سیم به Nikon Imaging Cloud، یک برنامه جدید برای انتقال و اشتراک‌گذاری دستورالعمل‌های عکاسی (Imaging Recipes) و انتقال تصاویر، متصل شوید.

دیدن این همه قابلیت در یک دوربین از این کلاس که بسیاری از فناوری‌ها و توانایی‌های Z8 و Z9 را به ارث برده است، در حالی که همچنان بدنه‌ای کوچک، قابل حمل و در دسترس دارد، بسیار چشمگیر است. Z6 III با مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و نوآوری‌های به همان اندازه جذاب، مطمئناً دوربینی محبوب بین عکاسان و فیلم‌برداران خواهد بود.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : bhphotovideo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط