دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

اولین لنز اتوفوکوس فول فریم siuri منتشر شد؛ دقت و سرعت در یک لنز پرایم

اخبار عکاسی
اولین لنز اتوفوکوس فول فریم siuri منتشر شد؛ دقت و سرعت در یک لنز پرایم

سیروی لنز پرایم اتوفوکوس فول‌فریم با نام آورورا معرفی کرد. این لنز 85 میلی‌متری f/1.4 را برای مانت‌های سونی E، نیکون Z و فوجی فیلم X عرضه شده است.

لنز 85 میلی‌متری f/1.4 Aurora اولین لنز فول‌فریم Sirui با قابلیت فوکوس خودکار است که به‌عنوان “استاد پرتره” معرفی شده و با تضمین شارپنس بی‌نظیر، وضوح بالا، و بازتولید رنگ واقعی، در بدنه‌ای فشرده و سبک عرضه می‌شود.

لنز جدید شرکت siuri

 Sirui ادعا می‌کند که این لنز در مقایسه با دو رقیب اصلی ناشناس (احتمالاً سونی و سیگما)، کوچک‌تر، سبک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. ابعاد این لنز 80.3 در 101.7 میلی‌متر است (در مقایسه با 84.7 در 107 میلی‌متر و 82.8 در 96.1 میلی‌متر لنزهای رقیب) و از فیلتر جلو با قطر 67 میلی‌متر استفاده می‌کند (درحالی‌که لنزهای دیگر قطر 77 میلی‌متری دارند). وزن این لنز 540 گرم است و تا 100 گرم سبک‌تر از رقبا می‌باشد، اما همچنان دارای آب‌بندی، پوشش‌های باکیفیت و اپتیک شیشه‌ای خاص است. همچنین، این لنز همانند رقبا حداقل فاصله فوکوس 0.85 متری دارد.

آنچه خواهید خواند ...

ساختار و بدنه  

لنز 85 میلی‌متری f/1.4 آرورا از برند Sirui دارای ساختاری متشکل از 14 عنصر است که در 9 گروه قرار گرفته‌اند. این عناصر شامل یک لنز غیر کروی، دو لنز با پراکندگی بسیار کم و سه عنصر از شیشه با شاخص شکست بالا می‌باشد. نتیجه این طراحی، لنزی است که به گفته Sirui، انحرافات نوری را به حداقل رسانده، تابش و اثرات ناخواسته را به خوبی کنترل کرده و کنتراست عالی را فراهم می‌آورد. این لنز قادر است تصاویر واضح و تیز را حتی در شرایط نور پس‌زمینه ثبت کند.

ساختار و بدنه لنز

ابعاد این لنز 84.7 میلی‌متر در 107 میلی‌متر است و از فیلتر جلویی 67 میلی‌متری استفاده می‌کند (در مقایسه با فیلتر 77 میلی‌متری موجود در دو لنز دیگر از رقبای ناشناس). وزن آن 540 گرم است که تا 100 گرم کمتر از رقبای خود می‌باشد، اما در عوض، از لحاظ آب‌بندی، پوشش‌های با کیفیت بالا و اپتیک‌های شیشه‌ای ویژه، کیفیت خود را حفظ کرده است.

آموزش عکاسی اقساطی

ویژگی و قیمت

سیروا لنز آروئرا ۸۵mm f/1.4 را با دکمه قفل فوکوس AFL، سوئیچ AF/MF و حلقه دیافراگم مجهز کرده است که بسته به استفاده به عنوان لنز عکاسی یا ویدئویی، می‌توان آن را با استفاده از یک سوئیچ داخلی به حالت کلیک‌دار یا بدون کلیک تبدیل کرد. این لنز از تماس الکترونیکی کامل با دوربین‌های نیکون Z، سونی E و فوجی‌فیلم X-mount پشتیبانی می‌کند و یک پورت USB-C روی لنز به عکاسان این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز، فریم‌ور را به‌روزرسانی کنند.

فهرست کامل دوربین‌های پشتیبانی شده سونی در وب‌سایت سیروا منتشر شده است و فهرست سازگاری دوربین‌های نیکون و فوجی‌فیلم به زودی در دسترس خواهد بود. لنز آروئرا ۸۵mm f/1.4 سیروا به قیمت ۴۹۹ دلار به صورت پیش‌خرید در دسترس است و انتظار می‌رود از ۱۸ نوامبر به فروش برسد.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : petapixel
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط