دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

سونی از دوربین جدید خود، ZV-E10 II به همراه کیت لنز 16-50mm رونمایی کرد !

سونی از دوربین جدید خود، ZV-E10 II به همراه کیت لنز 16-50mm رونمایی کرد !

سونی دوربین جدید بدون آینه ZV-E10 II خود را رونمایی کرده است که جانشین مدل محبوب ZV-E10 است. این دوربین جدید دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های جدید و پیشرفته است که آن را به انتخابی عالی برای ویدیوبلاگرها، یوتیوبرها و خلاقان محتوا تبدیل می‌کند.

سنسور تصویر

سنسور تصویر

سونی به تازگی یک دوربین بدون آینه کامپکت جدید به عنوان بخشی از سری ZV خود، که عمدتا برای ولاگرها و تولیدکنندگان محتوا طراحی شده است، معرفی کرده است: Sony ZV-E10 II. این دوربین دارای سنسور تصویر APS-C 26 مگاپیکسلی است و می‌تواند فیلم‌برداری  4K  All-Intra با نرخ فریم تا 60P و همچنین فیلم‌برداری Full HD با نرخ فریم تا 120P انجام دهد. همچنین دارای حالت Cinematic Vlog است که برای ضبط فیلم‌هایی با ظاهر سینمایی از پیش تنظیم شده طراحی شده است.

مشخصات فنی

 Sony ZV-E10 II دوربینی است که بین مدل‌های ZV-E10 و ZV-E1 قرار می‌گیرد و وزن آن 295 گرم (10.4 اونس) است. ابعاد آن 11.4 × 6.7 × 5.4 سانتی‌متر (4.48 × 2.63 × 2.12 اینچ) است و از باتری Z استفاده می‌کند که همان باتری مدل ZV-E1 است. طبق گفته سونی، طول عمر باتری حدود 2 ساعت و 10 دقیقه است.

شبیه به مدل‌های FX30 و A6700، دوربین ZV-E10 II از سنسور تصویر Exmor R 26 مگاپیکسلی بهره می‌برد. این دوربین از پردازنده تصویر BIONZ XR استفاده می‌کند که در سال 2020 با مدل a7S III معرفی شد. این پردازنده همچنین در مدل‌های FX6/FX3/FX30 و A7 IV/a7CII/a6700 نیز یافت می‌شود. طبق گفته سونی، سرعت خواندن داده‌ها در ZV-E10 II دو برابر مدل قبلی ZV-E10 شده است که منجر به کاهش شاتر رولینگ می‌شود.

Sony ZV-E10 II قادر به ضبط ویدئو با کیفیت 4K است که از سنسور 5.6K اورسمپل می‌شود و حداکثر سرعت فریم 60 فریم در ثانیه با بیت‌ریت 10 بیتی 4:2:2 را ارائه می‌دهد. در صورت کاهش رزولوشن به FHD 1920 x 1080، می‌توانید نرخ فریم را تا 120P افزایش دهید. توجه داشته باشید که در حالت 4K60P، یک کراپ تصویر 1.1 برابری وجود دارد.

مشخصات فنی

فرمت‌های ضبط مختلفی از جمله XAVC S، XAVC HS و XAVC S-I در دسترس هستند. شما می‌توانید بین بیت‌ریت 10/8 بیتی، Long GOP/All-I و فرمت‌های فایل H.264/H.265 انتخاب کنید. تمام فیلم‌ها و تصاویر روی کارت حافظه sd UHS-II سازگار ذخیره می‌شوند.

در بالای دوربین، میکروفون سه کاپسولی مشابه ZV-E1 وجود دارد که به شما امکان می‌دهد جهت‌دهی میکروفون داخلی یا خارجی را به صورت جلو/عقب/همه جهته در منوی دوربین انتخاب کنید. این دوربین فاقد ویزور الکترونیکی است اما دارای یک صفحه نمایش LCD 3 اینچی با زاویه متغیر است. در مقایسه با ZV-E10، ZV-E10 II دارای سوئیچ جدید Still/Movie/S&Q به جای دکمه تاشو است که تغییر حالت ضبط را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

جشنواره عکس نورنگار

فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر

سیستم فوکوس خودکار دوربین سونی ZV-E10 II دارای 759 نقطه فوکوس است که 94 درصد از سنسور تصویر را پوشش می‌دهد. مانند اکثر دوربین‌های سونی، این دوربین می‌تواند چهره و چشم انسان و حیوان را تشخیص و ردیابی کند. همچنین از جبران تنفس (Focus Breathing Compensation)  لنز پشتیبانی می‌کند که هنگام تغییر فوکوس بسیار مفید است.

این دوربین با کیت لنز جدید سونی ارائه می‌شود که ترکیبی ایده‌ال برای ولاگرها است.

متأسفانه، ZV-E10 II لرزش‌گیر اپتیکال داخلی (IBIS) ندارد. لرزش‌گیر تصویر دیجیتال یا همان لرزش‌گیر فعال در دسترس است، اما حدود 1.5 تا 1.4 برابر تصویر را برش می‌دهد که به نرخ فریم و رزولوشن ضبط شما بستگی دارد.

تنظیمات ویدیویی

دوربین ZV-E10 II دارای چندین پروفایل تصویر از جمله S-Cinetone/S-Log3 شناخته شده است. همچنین می‌توانید از بین چهار حالت ظاهر مختلف شامل Clean/Chic/Fresh/Mono و پنج حالت “mood” برای تغییر رنگ تصویر انتخاب کنید. این حالت‌های “mood” مشابه ZV-E1 هستند و شامل Auto, Gold, Ocean و Forest می‌شوند. شما همچنین می‌توانید LUTهای خود را وارد دوربین کرده و پیش‌نمایش تصویر خود را مشاهده کنید.

اتصالات

دوربین ZV-E10 II دارای یک ورودی میکروفون 3.5 میلی‌متری، یک خروجی هدفون 3.5 میلی‌متری و یک پورت خروجی میکرو HDMI است. همچنین یک پورت USB-C با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه دارد که از پخش زنده 4K30P/1080P60 پشتیبانی می‌کند.

اتصالات

این دوربین به Wi-Fi 5 گیگاهرتز داخلی مجهز است و از پخش زنده از طریق پروتکل‌های RTMP/RTMPS/SRT پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Creators سونی به دوربین متصل شوید تا تصاویر و فیلم‌ها را به گوشی هوشمند خود منتقل کنید، تنظیمات دوربین را از راه دور تغییر دهید و از نمایش زنده دوربین استفاده کنید.

قیمت و دسترسی

سونی ZV-E10 II هم اکنون برای پیش‌خرید در دسترس است و انتظار می‌رود تا پایان این ماه عرضه شود. بدنه دوربین به تنهایی 998 دلار قیمت دارد و کیت همراه با لنز زوم 16-50 میلی‌متری جدید 1098 دلار قیمت دارد.

جشنواره عکس نورنگار

کیت لنز E PZ 16-50mm F3.5-5.6 OSS II

سونی لنز E PZ 16-50mm F3.5-5.6 OSS II را معرفی کرده‌است که نسخه کمی اصلاح شده از لنز کیت جمع شونده و قابل جمع شدن این شرکت است.

کیت لنز 16-50mm F3.5-5.6 PZ OSS II zoom

نسخه جدید دارای یک تراشه کنترل به‌روز شده است که به آن اجازه می‌دهد در حین زوم کردن فوکوس کند و آن را با آخرین استانداردهای فوکوس خودکار شرکت سازگار می‌کند. این بدان معناست که می‌تواند با سرعت 120 فریم در ثانیه برای عکس‌های ثابت یا ویدیوی با نرخ فریم بالا فوکوس کند. همچنین جابه‌جایی از پایه فلزی لنز به پایه پلاستیکی باعث کاهش وزن از 116 گرم به 107 گرم می‌شود.

متأسفانه فرمول اپتیکی لنز تغییر نکرده است، بنابراین نباید انتظار بهبود کیفیت تصویر داشته باشید.

لنز 16-50mm از ماه اوت با قیمت 299 دلار در دسترس خواهد بود. معمولاً 100 دلار به قیمت کیت دوربین و لنز اضافه می‌کند، بنابراین نسخه‌های جداگانه لنز احتمالا در دسترس خواهند بود. لنز به‌صورت جداگانه فقط در رنگ مشکی موجود است. نسخه نقره‌ای فقط با برخی از دوربین‌ها عرضه می‌شود و به صورت جداگانه در دسترس نیست.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : cined dpreview
2 دیدگاه
  • اکبر گفت:

    لنزش خوب نیست بجاش ۵۰-۱۸ زیگما استفاده کنید تا یک پکیج فوق العاده داشته باشید

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سپاس از ثبت نظرتون دوست عزیز 🌹🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط