تاپ بنر فروش ویژه تابستون

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

لنز جدید تامرون 50-300mm f/4.5-6.3: وعده و وعید تطبیق‌پذیری فوق‌العاده

اخبار عکاسی
لنز جدید تامرون 50-300mm f/4.5-6.3: وعده و وعید تطبیق‌پذیری فوق‌العاده

تامرون با معرفی لنز جدید 50-300mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD، گامی دیگر در جهت ارائه گزینه‌های متنوع برای عکاسان برداشت. این لنز زوم با فاصله کانونی گسترده و دیافراگم متغیر، برای طیف وسیعی از سبک‌های عکاسی، از عکاسی پرتره و منظره گرفته تا حیات وحش و ورزشی، مناسب است.

لنز زوم جدید

Tamron لنز ۵۰-۳۰۰ میلی‌متری f/4.5-6.3 Di III VC VXD (مدل A069) را با الهام از بازخورد عکاسان که می‌خواستند “کمی بیشتر زوم را عقب ببرند” طراحی کرده است. این لنز زوم ۵۰-۳۰۰ میلی‌متری به جمع سایر لنزهای زوم تله فول‌فریم Tamron مانند ۲۸-۲۰۰ میلی‌متری f/2.8-5.6، ۷۰-۱۸۰ میلی‌متری f/2.8 و ۷۰-۳۰۰ میلی‌متری f/4.5-6.3 می‌پیوندد.

لنز زوم جدید
این لنز فاصله کانونی 50 تا 300 میلی‌متر را پوشش می‌دهد که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای عکاسانی تبدیل می‌کند که به دنبال یک لنز زوم همه کاره هستند.

وزن و اندازه

واضح‌ترین نقطه مقایسه لنز ۷۰-۳۰۰ میلی‌متر است، چرا که این لنز محدوده تقریبا مشابهی از فاصله کانونی و همچنین همان محدوده دیافراگم را ارائه می‌دهد. در سال ۲۰۲۰، زمانی که تامرون این لنز را معرفی کرد، کوچکترین لنز تله‌فوتو زوم برای دوربین‌های فول‌فریم با مانت E محسوب می‌شد. طول این لنز ۱۴۸ میلی‌متر (۵.۸ اینچ) و وزن آن ۵۴۵ گرم (۱.۲ پوند) است.

وزن وابعاد
با وجود داشتن فاصله کانونی گسترده، این لنز به طور قابل‌توجهی سبک و جمع و جور است و به راحتی قابل حمل است.

بله، برخلاف تصور، لنز Tamron 50-300mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD سبک‌تر نیست، بلکه وزنی معادل ۶۶۵ گرم (۱.۵ پوند) دارد. همچنین از نظر ابعاد هم کوچک‌تر نیست، هرچند با ۱۵۰ میلی‌متر (۵.۹ اینچ) طول، کمی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. اما نکته‌ای که این لنز را از لنز قبلی Tamron یعنی 70-300mm متمایز می‌کند، داشتن ۲۰ میلی‌متر بیشتر در انتهای واید wide end  است. این مقدار شاید روی کاغذ خیلی به چشم نیاید، اما در عمل بسیار مهم است و به این لنز تله‌فوتو زوم امکان می‌دهد تا به فاصله کانونی «استاندارد» دست پیدا کند.

جشنواره عکس نورنگار

ویژگی جذاب

لنز زوم جدید ۵۰-۳۰۰ میلی‌متری تامرون یک ویژگی جالب دیگر هم دارد: عکاسی ماکرو از فاصله نزدیک. در حالی که حداکثر بزرگنمایی لنز ۷۰-۳۰۰ میلی‌متری تامرون در انتهای تله‌فوتو ۱:۵.۱ و در ۷۰ میلی‌متر ۱:۹.۴ است، لنز ۵۰-۳۰۰ میلی‌متری f/4.5-6.3 می‌تواند روی سوژه‌های بسیار نزدیک‌تری فوکوس کند. حداکثر نسبت بزرگنمایی آن در ۵۰ میلی‌متر ۱:۲ است و این مقدار در ۳۰۰ میلی‌متر همچنان روی عدد قابل توجه ۱:۳.۱ باقی می‌ماند.

ویژگی جدید
این لنز در حالت واید (50 میلی‌متر) می‌تواند تا نسبت بزرگنمایی 1:2 را ارائه دهد که آن را برای عکاسی از سوژه‌های کوچک ایده‌آل می‌کند.

همانطور که از اسم نسبتاً طولانی این لنز پیداست، سیستم فوکوس خودکار آن از نوع VXD خطی تامرون است. این کمپانی قول عملکردی سریع، دقیق و بی‌صدا را برای فوکوس خودکار در تمامی فواصل و طول‌های کانونی لنز می‌دهد.

لرزشگیر اختصاصی

لنز ۵۰-۳۰۰ میلی‌متری همچنین به لرزشگیر اختصاصی شرکت تامرون به نام VC مجهز شده است که لرزش دوربین را سرکوب می‌کند. این لرزشگیر وعده‌ ثبت عکس‌های بدون لرزش، به ویژه در محدوده‌ی تله‌فوتو را می‌دهد. علاوه بر این، در فاصله کانونی تا ۱۰۰ میلی‌متر، این لنز از جبران‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی برای فیلمبرداری استفاده می‌کند تا فیلم‌های دستی را با وضوح بیشتری ثبت کند.

لرزشگیر دوربین
سیستم لرزشگیر VC تامرون لرزش دوربین را به طور موثر کاهش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد تا در شرایط نوری کم و بدون استفاده از سه‌پایه عکس‌های شارپی بگیرید.

بدنه و ساختار

این لنز شامل ۱۹ المان در ۱۴ گروه است که از جمله آنها یک جفت عنصر XLD و دو عنصر LD برای اصلاح اعوجاج‌های اپتیکی (aberrations) به کار رفته‌اند. مشابه سایر لنزهای اخیر تامرون، لنز جدید ۵۰-۳۰۰ میلی‌متری نیز از پوشش BBAR-G2 تامرون برای کاهش بازتاب‌های داخلی، طراحی مقاوم در برابر رطوبت و پوشش فلوئورین روی عنصر جلویی بهره می‌برد.

قیمت و دسترسی

لنز Tamron 50-300mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD از تاریخ 27 ژوئن برای دوربین‌های فول‌فریم سونی با مانت E به قیمت 799 دلار عرضه خواهد شد. این قیمت 200 دلار بیشتر از قیمت فعلی لنز 70-300mm این شرکت است.

لنز 50-300mm همراهی ایده‌آل برای لنز Tamron 17-50mm f/4 Di III VXD برای دوربین‌های فول‌فریم است که با قیمت 699 دلار به فروش می‌رسد. داشتن پوشش کامل از 17 میلی‌متر تا 300 میلی‌متر تنها با دو لنز برای یک دوربین فول‌فریم، بسیار چشمگیر است.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : petapixe

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط