دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

بهترین برند کیف دوربین بازار؛ چه کیف دوربینی بخرم؟

راهنمای انتخاب
بهترین برند کیف دوربین بازار؛ چه کیف دوربینی بخرم؟

بهترین برند کیف دوربین عکاسی:

  • Vanguard VEO Discover 46؛ کوله و شانه‌آویز دومنظوره
  • Lowepro Photo Active 300؛ سبک و جادار
  • Peak Design Everyday Sling 10L؛ بهترین کیف شانه‌آویز
  • Lowepro Nova Sling II 180 AW؛ شانه آویز سبک
  • Peak Design Everyday Sling 6L؛ بهترین کیف کمری
  • Hyperlite Mountain Gear Versa Fanny Pack؛ کیف کمری سفری
  • Pelican 1510 Air Cas

قطعا به عنوان یک عکاس، فیلمبردار یا تولید کننده محتوا، می‌دانید که تجهیزاتتان چقدر گران هستند. از دوربین و لنزهایتان گرفته تا لوازم جانبی ضروری، باید از آن‌ها به درستی محافظت کنید تا در شرایط خوبی باقی مانده و صدمه نبینند. و هیچ چیز برای این کار بهتر از یک کیف دوربین باکیفیت نیست.

اما با وجود تعدد برندها و مدل‌های مختلف در بازار، انتخاب کیف مناسب انتخاب راحتی نیست. این سوالات که چه ویژگی‌هایی را باید در نظر گرفت؟ کدام برندها بهترین کیفیت را ارائه می‌دهند؟ و… قطعا چندین بار ذهن شما را به خود مشغول کرده است.

اما لازم نیست نگران باشید! در این مقاله، به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد. ما با بررسی نظر بسیاری از منابع معتبر، بهترین برندهای کیف دوربین موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم و انواع مختلف کیف‌ها، از جمله کوله پشتی دوربین، کیف شانه‌آویز، کیف کمری، کیف چرخدار، کیف سه‌پایه و کیف دوربین فیلمبرداری را بررسی می‌کنیم.

معرفی بهترین برندهای کیف دوربین بازار

انتخاب کیف دوربین مناسب می‌تواند به اندازه انتخاب خود دوربین اهمیت داشته باشد. یک کیف خوب نه تنها از تجهیزات شما در برابر ضربه و آسیب محافظت می‌کند، بلکه حمل و نقل آنها را نیز آسان‌تر می‌کند و می‌تواند به شما در چینش مناسب وسایل‌تان کمک کند.

معرفی بهترین برندهای کیف دوربین بازار
داشتن یک کیف دوربین با توجه به نیازتان از ویژگی‌های یک عکاس حرفه‌ای است.

کوله‌پشتی دوربین:

کوله‌پشتی دوربین بهترین گزینه برای حمل تجهیزات زیاد است. آنها به طور مساوی وزن را توزیع می‌کنند و حمل آنها در مسافت‌های طولانی راحت‌تر است. کوله‌پشتی‌های دوربین در انواع مختلفی از جمله کوله‌پشتی‌های معمولی، کوله‌پشتی‌های سفری و کوله‌پشتی‌های مخصوص عکاسی حیات وحش موجود هستند.

دو مورد از بهترین کوله‌پشتی‌های دوربین موجود در بازار:

  • :Vanguard VEO Discover 46  یک کوله‌پشتی و کیف شانه‌آویز دو منظوره است که برای عکاسان و فیلمبردارانی که به دنبال یک کیف همه‌کاره و قابل حمل هستند، به کار می‌‌رود. این کیف دارای فضای داخلی جادار و قابل تنظیم است که می‌تواند یک دوربین dslr یا بدون آینه، چندین لنز، فلاش و سایر لوازم جانبی را در خود جای دهد VEO Discover 46. همچنین از مواد بادوام و ضد آب ساخته شده است که از تجهیزات شما در برابر موادی مثل گرد و غبار، محافظت می‌کند.
کیف عکاسی Vanguard VEO Discover 46
این کیف با طراحی مدرن و کارآمد خود، می‌تواند به عنوان کوله‌پشتی برای پیاده‌روی و طبیعت‌گردی یا به عنوان کیف شانه‌آویز برای استفاده روزمره به کار رود.
  • Lowepro Photo Active 300: کوله‌پشتی دوربین Lowepro Photo Active 300 برای عکاسان آماتور و نیمه‌حرفه‌ای که به دنبال کیفی سبک، قابل حمل و  جادار هستند، مناسب است. این کوله‌پشتی با وزن تنها 0.7 کیلوگرم، برای پیاده روی یا طی کردن مسافت‌های طولانی بسیار مناسب است. محفظه داخلی قابل تنظیم با جداکننده‌های چسبی QuickShelf به شما امکان می‌دهد تا فضای داخلی را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید. دسترسی به محفظه دوربین از طریق پنل‌های جلویی و بالایی امکان‌پذیر است. همچنین جیب‌های متعدد به شما این امکان را می‌دهند که تجهیزات و لوازم جانبی خود را به طور مرتب سازماندهی کنید. بندهای شانه‌ای با پد و کمری قابل تنظیم، حمل راحت کیف را برای مدت طولانی تضمین می‌کنند. این کوله‌پشتی سازگار با سیستم هیدراتاسیون است و کاور باران از تجهیزات شما در برابر باران و برف محافظت می‌کند.
کیف عکاسیLowepro Photo Active 300
Lowepro Photo Active 300 یک کوله‌پشتی دوربین جمع و جور و سبک است که برای عکاسان آماتور و نیمه‌حرفه‌ای که به دنبال کیفی برای حمل و نقل آسان تجهیزات خود هستند، ایده‌آل است.

کیف شانه آویز

کیف‌های شانه‌آویز گزینه‌ای سبک‌تر و جمع و جورتر برای حمل دوربین و لوازم جانبی شما هستند. آنها برای عکاسانی که فقط به حمل تجهیزات ضروری نیاز دارند مناسب هستند.

دو مورد از بهترین کیف‌های شانه‌آویز موجود در بازار:

  • Peak Design Everyday Sling 10L: این کیف شانه‌آویز برای عکاسان و فیلمبردارانی است که به دنبال یک کیف همه‌کاره هستند. دارای فضای داخلی جادار و قابل تنظیم‌اند که می‌تواند یک دوربین DSLR یا بدون آینه، چندین لنز، لوازم جانبی و حتی یک لپ‌تاپ کوچک را در خود جای دهد. Everyday Sling 10L همچنین از مواد بادوام و ضد آب ساخته شده است و دارای قفل ایمن هستند.
کوله Peak Design Everyday Sling 10L برای دوربین
این کیف با طراحی نوآورانه و مواد باکیفیت خود، می‌تواند طیف وسیعی از لوازم جانبی را در خود جای دهد و در عین حال برای حمل و نقل آسان و راحت باشد.
  • Lowepro Nova Sling II 180 AW: این کیف شانه‌آویز برای عکاسانی که به دنبال یک کیف سبک و جمع و جور هستند بسیار کار راه انداز است. این کیف دارای فضای داخلی کافی برای حمل یک دوربین، یک لنز و لوازم جانبی است. Nova Sling II 180 AW همچنین از مواد بادوام و ضد آب ساخته شده است و دارای یک روکش باران برای محافظت بیشتر از تجهیزات شما است.
کیف شانه آویز Lowepro Nova Sling II 180 AW
این کیف با طراحی کاربردی و فضای داخلی قابل تنظیم، می‌تواند یک دوربین DSLR یا بدون آینه به همراه یک لنز و لوازم جانبی را در خود جای دهد.
راهنمای جامع خرید کیف دوربین و معرفی انواع آن

مقاله مرتبط: راهنمای جامع خرید کیف دوربین و معرفی انواع آن

کیف کمری

کیف‌های کمری گزینه‌ای عالی برای حمل تجهیزات سبک هستند. آنها برای عکاسان خیابانی، مسافران و هر کسی که می‌خواهد تجهیزات خود را بدون دردسر به این‌ور و آن‌ور ببرد، نیاز است. کیف‌های کمری در انواع مختلفی از جمله کیف‌های کمری ساده، کیف‌های کمری با چند جیب و کیف‌های کمری تخصصی برای لنزها موجود هستند.

دو مورد از بهترین کیف‌های کمری موجود در بازار:

  • Peak Design Everyday Sling 6L: این کیف کمری برای عکاسان و فیلمبردارانی که به دنبال یک کیف جمع و جور و همه‌کاره هستند کفایت می‌کند. از ویژگی‌های این کیف می‌توان به فضای داخلی جادار و قابل تنظیم اشاره کرد که می‌تواند یک دوربین بدون آینه، یک لنز، لوازم جانبی و حتی یک بطری آب را در خود جای دهد. Everyday Sling 6L همچنین از مواد بادوام و ضد آب ساخته شده است و از لحاظ امنیتی نیز دارای قفل است.
کیف کمری Peak Design Everyday Sling 6L
Peak Design Everyday Sling 6L یک کیف کمری با کیفیت و ارزان قیمت برای عکاسان و فیلمبردارانی است که به دنبال کیفی جمع و جور و کارآمد برای حمل تجهیزات خود هستند.
  • Hyperlite Mountain Gear Versa Fanny Pack: این کیف کمری برای عکاسان، مسافران و هر کسی که به دنبال یک کیف سبک و بادوام است، ساخته شده است. از Dyneema Composite Fabrics DCH50 ساخته شده است که ضد آب، ضد پارگی و بسیار بادوام است. Versa Fanny Pack دارای فضای داخلی جادار و جیب‌های متعددی برای نظم دادن تجهیزات شما است.
کیف کمری Hyperlite Mountain Gear Versa
این کیف با استفاده از پارچه‌های کامپوزیت Dyneema DCH50 ساخته شده که ضد آب، ضد پارگی و فوق‌العاده بادوام هستند و می‌تواند برای سال‌های متمادی در شرایط سخت مورد استفاده قرار گیرد.

کیف چرخدار

کیف‌های چرخدار گزینه‌ای عالی برای عکاسانی هستند که نیاز به حمل تجهیزات زیاد در مسافت‌های طولانی دارند. آنها به شما این امکان را می‌دهند که تجهیزات خود را به راحتی در کنار خود بکشید، بدون اینکه مجبور باشید آنها را حمل کنید. کیف‌های چرخدار در انواع مختلفی از جمله کیف‌های کابینی، کیف‌های سفری و کیف‌های مخصوص عکاسی ورزشی موجود هستند.

دو مورد از بهترین کیف‌های چرخدار موجود در بازار:

  • Pelican 1510 Air Case: این کیف برای عکاسان و فیلمبردارانی که تجهیزات خیلی حساسی را با خود حمل می‌کنند و نگران سالم ماندن آن‌ها در سفر‌ها هستند، مناسب است. این کیف از پلی‌پروپیلن بادوام ساخته شده است که در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم است. Pelican 1510 Air Case همچنین ضد آب و ضد گرد و غبار است که آن را برای استفاده در شرایط سخت نیز مناسب می‌کند.
کیف چرخ دار دوربین مدل Pelican 1510 Air Case
این کیف با بدنه‌ای از جنس پلیمر پلی اتیلن با چگالی بالا (HPX) و فوم داخلی Pick-N-Pluck، می‌تواند از دوربین‌ها، لنزها، لپ‌تاپ‌ها و سایر تجهیزات الکترونیکی در برابر ضربه، لرزش، سقوط و نفوذ آب محافظت کند.
  • Manfrotto Pro Light Reloader Switch-55 Carry-On Camera Backpack/Roller Bag: این کیف یک گزینه عالی برای عکاسانی است که به دنبال یک کیف چرخدار همه‌کاره هستند. می‌توان از این کیف به عنوان کوله‌پشتی یا کیف چرخدار استفاده کرد. Pro Light Reloader Switch-55 دارای فضای داخلی جادار و قابل تنظیم است که می‌تواند یک دوربین DSLR یا بدون آینه، چندین لنز، لپ‌تاپ و سایر لوازم جانبی را در خود جای دهد. این کیف همچنین از مواد بادوام و ضد آب ساخته شده است و از سیستم محافظی خیلی خوبی نیز برخوردار است.
Manfrotto Pro Light Reloader Switch-55 کیف چرخدار دوربین
این کیف را می‌توان به راحتی از یک کوله‌پشتی به یک کیف چرخدار تبدیل کرد و بالعکس، که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای سفر و حمل و نقل در مسافت‌های طولانی تبدیل می‌کند.


برای انتخاب یک کیف دوربین مناسب، نیاز است حتما اطلاعات جامعی راجع به انواع دوربین و همینطور نیاز خودتان جمع‌آوری کنید. اگر شما فردی دائم در حال سفر هستید، بهتر است از کیف‌هایی که مقاومت بالاتری دارند استفاده کنید، همچنین اگر وسایل سنگینی به همراه دوربین خود حمل می‌کند، انتخاب یک کوله پشتی دوربین مناسب، می‌تواند برای شما انتخابی بهتر از یک کیف سنگین یا چمدان باشد.

بهترین کوله‌پشتی و کیف دوربین عکاسی (معرفی 10 مدل)

مقاله مرتبط: بهترین کوله‌پشتی و کیف دوربین عکاسی (معرفی 10 مدل)

کیف سه پایه

یک کیف سه پایه برای حمل و محافظت از سه پایه شما در هنگام حمل و نقل ضروری است. کیف‌های سه پایه در انواع مختلفی از جمله کیف‌های شانه‌آویز، کیف‌های کوله‌پشتی و کیف‌های چرخدار موجود هستند.

دو مورد از بهترین کیف‌های سه پایه موجود در بازار:

  • Manfrotto Pro Light Photo Case: این کیف برای عکاسانی که به دنبال یک کیف شیک و کاربردی برای سه پایه خود هستند پیشنهاد خوبی است. Pro Light Photo Case از مواد بادوام و ضد آب ساخته شده است و دارای یک بند شانه‌ای با قابلیت تنظیم برای حمل آسان آن است. این کیف همچنین دارای یک جیب داخلی برای ذخیره‌سازی لوازم جانبی است.
کیف سه پایه دوربین Manfrotto Pro Light Photo Case
این کیف فضای کافی برای حمل یک سه پایه سایز متوسط ​​به همراه لوازم جانبی آن مانند هد و ستون را دارد.
  • Vanguard Alta Action 70: کیف سه پایه Vanguard Alta Action 70 کیفی سبک، جمع و جور و مقرون به صرفه است که برای حمل سه پایه تا 70 سانتی متر طول  استفاده می‌شود. این کیف از نایلون ضد آب و بادوام ساخته شده و از سه پایه شما در برابر ضربه، خراش و رطوبت محافظت می‌کند. فضای داخلی جادار آن به راحتی می‌تواند یک سه پایه را در خود جای دهد و یک جیب داخلی برای نگهداری لوازم جانبی کوچک دارد. این کیف دارای بند شانه قابل تنظیم و جداشدنی، دسته حمل در بالا و پایین و پایه‌های ضد لغزش است.
کیف سه پایه دوربین Vanguard Alta Action 70
این کیف با وزن تنها 680 گرم، برای حمل و نقل در مسافت‌های طولانی و یا پیاده‌روی بسیار راحت است.

کیف دوربین فیلمبرداری

  • Lowepro Pro Backpack 450 AW II: این کوله‌پشتی برای فیلمبرداران حرفه‌ای که نیاز به حمل تجهیزات زیادی دارند، پیشنهاد شده است. دارای فضای داخلی جادار و قابل تنظیم است که می‌تواند یک دوربین فیلمبرداری، چندین لنز، میکروفون، چراغ و سایر لوازم جانبی را در خود جای دهد. Pro Backpack 450 AW II همچنین از مواد بادوام و ضد آب ساخته شده است که از تجهیزات شما در برابر آسیب‌های بیرونی محافظت می‌کند.
کوله دوربین Lowepro Pro Backpack 450 AW II
این کوله‌پشتی دارای بند شانه‌ای ارگونومیک و کمربند لگنی قابل تنظیم برای توزیع وزن و حمل آسان است.
  • Manfrotto Manhattan Camera Backpack MK II: این کوله‌پشتی برای فیلمبرداران و عکاسانی که به دنبال یک کیف همه‌کاره هستند، انتخابی مطمئن است. Manhattan Camera Backpack MK II دارای فضای داخلی جادار و قابل تنظیمی است که می‌تواند یک دوربین فیلمبرداری یا DSLR، چندین لنز، لپ‌تاپ، لباس و سایر لوازم جانبی را در خود جای دهد.
Manfrotto Manhattan Camera Backpack MK II کوله پشتی عکاسان
Manfrotto Manhattan Camera Backpack MK II یک کوله‌پشتی با کیفیت بالا برای عکاسان و فیلمبردارانی است که به دنبال کیفی شیک، جادار، قابل تنظیم، محافظ و راحت برای حمل تجهیزات خود هستند.

مزایا و معایب انواع کیف دوربین عکاسی

مقایسه مزایا و معایب کیف‌های دوربین

کیف مزایامعایب
Peak Design Everyday Sling 10L– ضد آب و بادوام – دسترسی آسان به تجهیزات – سازماندهی عالی – سبک و راحت – تنوع رنگی بالا– قیمت بالا – فضای داخلی محدود
Lowepro Nova Sling II 180 AW– قیمت مناسب – ضد آب و بادوام – سازماندهی خوب – سبک و راحت– فضای داخلی نسبتاً کوچک – عدم دسترسی آسان به محفظه دوربین
Peak Design Everyday Sling 6L– ضد آب و بادوام – دسترسی آسان به تجهیزات – سازماندهی عالی – سبک و راحت – قیمت مناسب– فضای داخلی بسیار کوچک – مناسب برای حمل تجهیزات محدود
Hyperlite Mountain Gear Versa Fanny Pack– فوق العاده سبک و کم حجم – ضد آب و بادوام – طراحی مینیمالیستی و شیک – مناسب برای حمل وسایل روزمره– فضای داخلی بسیار کوچک – نامناسب برای حمل تجهیزات عکاسی
Pelican 1510 Air Case– محافظت بسیار بالا از تجهیزات – ضد آب و ضد ضربه – بدنه محکم و بادوام – فضای داخلی جادار– سنگین و حجیم – غیرقابل حمل به عنوان کیف روزمره – قیمت بالا
Manfrotto Pro Light Reloader Switch-55 Carry-On Camera Backpack/Roller Bag– تبدیل کیف به کوله‌پشتی و برعکس – جادار و قابل تنظیم – ضد آب و بادوام – چرخ‌های روان برای حمل آسان– قیمت بالا – وزن زیاد – ظاهر حجیم
Manfrotto Pro Light Photo Case– محافظت بالا از تجهیزات – ضد آب و بادوام – بدنه محکم و بادوام – فضای داخلی جادار– سنگین و حجیم – غیرقابل حمل به عنوان کیف روزمره – قیمت بالا
Vanguard Alta Action 70– سبک و جمع و جور – ضد آب و بادوام – قیمت مناسب – محافظت خوب از سه پایه– فضای داخلی محدود – عدم وجود تقسیم کننده داخلی
Lowepro Pro Backpack 450 AW II– جادار و قابل تنظیم – ضد آب و بادوام – سازماندهی عالی – محافظت خوب از تجهیزات– سنگین و حجیم – قیمت بالا – ظاهر غیرقابل انعطاف
Manfrotto Manhattan Camera Backpack MK II– تبدیل کیف به کوله‌پشتی و برعکس – جادار و قابل تنظیم – ضد آب و بادوام – ظاهر شیک و مدرن– قیمت بالا – وزن زیاد – عدم وجود دسترسی سریع به محفظه دوربین

توجه: این فقط خلاصه‌ای از مزایا و معایب هر کیف است. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً به بررسی‌های کامل هر کیف مراجعه کنید.

سخن پایانی:

با توجه به طیف گسترده‌ای از کیف‌های دوربین موجود در بازار، مطمئناً کیفی را پیدا خواهید کرد که نیازهای شما را برآورده کند و با بودجه‌ی مورد نظر شما نیز سازگار باشد. هنگام انتخاب کیف دوربین، به اندازه تجهیزات خود، مقدار فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز و ویژگی‌هایی که برای شما مهم هستند، فکر کنید. با کمی تحقیق، می‌توانید کیف مناسب خود را پیدا کنید که از تجهیزات شما در حین حمل و نقل محافظت کند و حمل و نقل آنها را آسان‌تر کند.

سارا اسماعیلی

نویسنده :  سارا اسماعیلی

نوشتن در فضای وب به هنر همراه با تخصص نیاز دارد؛ تجربه سال‌ها نوشتن به عشق خلق محتوای کاربردی برای شما، هر روز علاقه و اعتماد به نفس را در من افزایش می‌دهد تا کلمات را دقیق‌تر برایتان کنار هم بچینم.

10 دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *