دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

شرکت کوزینا لنزهای فوگتلندر جدید APO-Lanthar 50mm f/3.5 را معرفی کرد که حس و حال نوستالژیک را به ارمغان می‌آورند!

شرکت کوزینا لنزهای فوگتلندر جدید APO-Lanthar 50mm f/3.5 را معرفی کرد که حس و حال نوستالژیک را به ارمغان می‌آورند!

تولیدکننده لنز ژاپنی، کوسینا، از عرضه لنزهای Voigtlander APO-Lanthar 50mm f/3.5 نوع I و نوع II با مانت VM خبر داد. این لنزها برای استفاده روی دوربین‌های رنج‌فایندر Voigtlander و Leica و همچنین طیف گسترده‌ای از دوربین‌های بدون آینه فول فریم مدرن با استفاده از آداپتر مناسب هستند.

هر دو لنز 50 میلی‌متری f/3.5 جمع و جور با طراحی اپتیکی آپوکروماتیک مشابه هستند، اما در اندازه، وزن، ظاهر و فاصله فوکوس تفاوت‌های جزئی دارند.

تفاوت جنس و بدنه

تفاوت جنس و بدنه

نسخه نوع I دارای بدنه باریک‌تر، کمی سبک‌تر با قطر فیلتر 34 میلی‌متر است، در حالی که نسخه نوع II دارای پروفیل سنتی‌تر و کمی ضخیم‌تر است و قطر فیلتر 39 میلی‌متری دارد. بسته به ماده انتخابی، لنز 50 میلی‌متری f/3.5 نوع I در نسخه رنگ مشکی مات 150 گرم (5.3 اونس) یا در نسخه دو رنگ مشکی و نقره‌ای 245 گرم (8.6 اونس) وزن دارد. لنز نوع II در رنگ مشکی (175 گرم / 6.2 اونس) و نقره‌ای (250 گرم / 8.8 اونس) موجود است. در هر دو مورد، لنزها با طراحی رترو ساخته شده‌اند و از جنس فلز هستند.

طراحی اپتیکی لنز

طراحی اپتیکی هر دو نوع لنز یکسان است. این لنز شامل هشت عنصر در شش گروه، از جمله چهار قطعه شیشه پراکندگی جزئی غیرطبیعی است. شرکت کوزینا ادعا می‌کند که این لنز “عملکرد اپتیکی بی‌نظیری” ارائه می‌دهد. به دلیل طراحی آپوکروماتیک، این لنز وعده می‌دهد که انواع انحراف‌های رنگی را “کاملاً از بین ببرد”. این لنز همچنین دارای دیافراگم ده تیغه با کنترل دستی است.

طراحی اپتیکی

لنزهای فوکوس دستی دارای مکانیسم کوپلینگ فاصله‌یاب با دقت بالا هستند که بسته به دوربین مورد استفاده، از فاصله 0.7 متر تا بی‌نهایت کوپل می‌شود. شایان ذکر است که فاصله‌های کانونی حداقل برای دو نوع لنز کمی متفاوت است، به طوری که نوع I در فاصله 0.45 متر فوکوس می‌کند و نسخه نوع II کمی نزدیک‌تر در فاصله 0.35 متر فوکوس می‌کند.

جشنواره عکس نورنگار

قیمت و دسترسی

کوسینا اعلام کرده است که لنزهای جدید Voigtlander APO-Lanthar 50mm f/3.5 نوع I و نوع II از ماه آگوست در دسترس خواهند بود. اگرچه قیمت‌گذاری در آمریکای شمالی هنوز اعلام نشده است، اما براساس قیمت‌های ژاپن، لنزها بسته به نوع و جنس بدنه، حدود 550 تا 650 دلار قیمت خواهند داشت. لنزهای جدید به لنز Voigtlander APO-Lanthar 50mm f/2 Aspherical موجود خواهند پیوست که در حال حاضر با قیمت 999 دلار در دسترس است.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : petapixel
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط