دوربین سینمایی جدید سونی FX30

دوربین جدید سینمایی سونی

دوربین جدید سینمایی سونی FX30 با حسگر APS-C

 

تصور کنید دوربین سینمایی سونی FX3 را برداشته و بجای حسگر فول فریم آن یک حسگر APS-C یا در اصطلاح سینمایی ها یک حسگر Super 35 قرار دهید. آنگاه شما یک دوربین FX30 خواهید داشت. به همین راحتی!

در قلب دوربین FX30 حسگری با رزولوشن 26 مگاپیکسل قرار گرفته که می تواند ویدیوهایی با رزولوشن 4K (از ثبت 6K) با سرعت 60 فریم در ثانیه و بدون کراپ یا ویدیوهایی با رزولوشن 4K و با سرعت 120 فریم در ثانیه و کراپ 1.62x ضبط نماید.

ویدیوهای این دوربین می توانند با عمق بیت 10 بیتی و نرخ نمونه برداری 4:2:0 بصورت فایل های H265 یا H264 در فرمت AVC ضبط شده یا بصورت خروجی ویدیویی 16 بیتی Raw بر روی رکوردرهای اکسترنال +Atomos Ninja V ضبط شوند.

ویژگی های اصلی

ضبط فیلم با رزولوشن UHD 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه (بدون کراپ)

ضبط فیلم با رزولوشن UHD 4K  با سرعت 120 فریم در ثانیه (با کراپ 1.62x)

سیستم لرزشگیر درون بدنه و لرزشگیر دیجیتال

پروفایل رنگی S-Cinetone

خروجی Raw بصورت 16 بیت

فاقد سیستم شاتر مکانیکی

آنطور که به نظر می رسد هدف سونی از تولید دوربین FX30، دسترسی آسان و سریع به فرایند تصحیح رنگ توسط پروفایل S-Cinetone یا پروفایل های log بصورت 10 بیتی برای ایجاد فیلم هایی با کیفیت حرفه ای می باشد.

دوربین FX30 از نظر بدنه و طراحی مشابه مدل فول فریم FX3 بوده و چیدمان دکمه ها نیز در هر دو مدل یکسان است. همانند اکثر دوربینهای جدید، دوربین FX30 نیز اطلاعات مربوط به سیستم لرزشگیر را بصورت متادیتا به فایل تصویر ضمیمه می کند. آنگاه می توانید به کمک نرم افزار اختصاصی سونی به نام Crystal Catalyst از مزایای سیستم لرزشگیر استفاده کنید. نسخه رایگان این نرم افزار محدودیت هایی دارد اما سونی قول داده تا در آینده این نرم افزار را بصورت پلاگین برای برنامه Adobe Premiere Pro عرضه کند.

دوربین سونی FX30 از ماه اکتبر با قیمت تقریبی 1800 دلار (فقط بدنه) در معرض فروش خواهد بود.