عکس های لحظه ای خانوادگی در هشتمین جشنواره عکس ایران من

در تمام لحظات زندگی، ایامی هست که تکرار شدنی نیستند و ثبت  عکس این ایام به خاطراتی دائمی تبدیل می‌شوند. آن هنگام که اعضای خانواده بدون هیچ مقدمه و برنامه‌ای دور هم جمع می‌شوند، بهترین زمان برای گرفتن و ثبت یک عکس خانوادگی لحظه‌ای یا Snapshot است.

عکس های خانوادگی در جشنواره عکس ایران من

 

واکنش‌های افراد خانواده به این نوع عکاسی کاملاً غیر ارادی و منحصر بفرد است و همین نکته باعث جذابیت این عکس‌ها می‌شود. این نوع عکس ها بهترین نمونه برای موضوع «خانواده ایرانی» در هشتمین جشنواره عکس ایران من هستند.

 

زمان مناسب عکسبرداری

شناخت موقعیت زمانی و لحظه قطعی ثبت عکس بسیار مهم است. توصیه می‌کنیم به یک عکس اکتفا نکنید و بطور پیاپی از موقعیت و وضعیت افراد عکاسی کنید. فقط توجه داشته باشید خصوصیت عکس‌های لحظه‌ای این‌است که افراد متوجه حضور عکاس نباشند زیرا ممکن است حالت طبیعی و غیر ارادی خود را تغییر داده و به اصطلاح، ژست بگیرند.

 

بنابراین باید این عکاسی بطور سریع و بدون برانگیختن حس ژست در مخاطب انجام شود. در بسیاری از موارد، عکاس می‌تواند خود را در زاویه‌ای قرار دهد که دیده نشود. امروزه با وجود قابلیت‌های عکاسی خیلی خوبی که در گوشی‌های همراه وجود دارد، گرفتن عکس‌های لحظه‌ای نسبت به دوربین‌های عکاسی، کمتر جلب توجه می‌کند.

 

تنظیمات دوربین

چه از دوربین عکاسی یا از گوشی همراه برای عکاسی لحظه‌ای استفاده می‌کنید باید به تنظیمات نیز توجه کنید. در دوربین‌های عکاسی بهتر است تنظیمات را در حالت اتوماتیک یا حالت P قرار داده و وضعیت درایو را در حالت پیاپی قرار دهید.

این عکس‌ها چون در حالت دوربین روی دست انجام می‌شوند، باید مراقب لرزش دست و احتمال محو شدن عکس‌ها باشید. اگر دوربین یا لنز دوربین دارای حالت لرزشگیر هستند حتماً آن‌ها را فعال کنید و دوربین را بصورت ثابت در دست نگه دارید. استفاده از مانیتور یا حالت Live View توصیه نمی‌شود چون احتمال لرزش دست بیشتر می‌شود. اگر فرصت دارید از سرعت‌های شاتر سریع‌تر استفاده کنید و با جبران نوردهی یا افزایش حساسیت، نوردهی مناسب را بدست آورید. در غیر اینصورت همه کارها را به دوربین بسپارید و از حالت اتوماتیک استفاده کنید.

عکس‌های لحظه‌ای خانوادگی خود را برای شرکت در هشتمین دوره جشنواره عکس «ایران من» با موضوع «خانواده ایرانی» ارسال کنید و شانس خود را برای کسب جایزه 25 میلیون تومانی امتحان کنید.