دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین سونی a7 III معرفی شد

اخبار عکاسی
دوربین سونی a7 III معرفی شد

البته حسگر 24 مگاپیکسلی دوربین Sony a7 III اگرچه رزولوشنی برابر با a9 دارد اما سرعت عکس‌برداری آن به پای 20 فریم در ثانیه آن دوربین نمی‌رسد. قابلیت خوانش اطلاعات در دوربین Sony a7 III به دلیل استفاده از سیستم پیچیده حسگر آن یعنی “stacked CMOS” بود که در این دوربین جدید وجود ندارد و ضمنا قابلیت شاتر anti-distortion در سونی a9 هم در مدل جدیدتر دیده نمی‌شود. دوربین Sony a7 III دارای یک شاتر الکترونیکی با سرعتی حدود 1/8 ثانیه است که نمی‌توان آن را با سرعت 1/160 ثانیه در a9 مقایسه کرد.

 

دوربین Sony a7 III

 

اما به گفته سونی، سیستم فوکوس a7 III از دوربین a9 گرفته شده و سرعت آن تقریبا دو برابر مدل قبلی خودش یعنی a7 II است. سیستم فوکوس 693 نقطه‌ای در این دوربین، حدود 93 درصد از سطح کادر را پوشش می‌دهد و با 425 نقطه فوکوس تشخیص کنتراست پشتیبانی می‌شود.

 

یکی از قابلیت‌های خوب در این دوربین، پیش پردازنده “Front End LSI” است که خیلی از قابلیت‌های سریع دوربین سونی a7R III به آن وابسته بود. این قابلیت‌ها، شامل سرعت 10 فریم بر ثانیه همراه با فوکوس و نورسنجی خودکار و همچنین بافر 177 عکس (با فرمت) JPEG می‌شود که  سونی دوربین Sony a7 III  را در ردیف دوربین‌های فول‌فریم پرسرعت قرار می‌دهند.

دوربین Sony a7 III  می‌تواند با استفاده از نسبت 6K از حسگر خودش، با رزولوشن 4K و سرعت 24 فریم بر ثانیه که رزولوشن سینمایی است فیلم‌برداری کند.

 

همچنین امکان فیلم‌برداری با سرعت 30 فریم بر ثانیه با استفاده از نسبت 5K از حسگر (با کمی بزرگنمایی حدود 1.2 برابر) هم وجود دارد. قابلیت فیلم‌برداری با پروفایل‌های S-Log2 و S-Log3  برای دستیابی به Dynamic Range بالا نیز در این دوربین وجود دارد و همچنین می‌تواند با استفاده از Hybrid Log Gamma، ویدئو‌هایی از این دست را بدون نیاز به هیچ‌گونه پردازش جداگانه در کامپیوتر، مستقیماً روی تلویزیون‌هایی که HDR دارند نمایش دهد.

 

البته هم ویدئو‌هایی که ضبط می‌شوند و هم ویدئو‌هایی که از طریق خروجی HDMI دوربین ارسال می‌شوند دارای عمق رنگ 8 بیتی هستند.
ضبط ویدئو‌های داخلی روی کارت حافظه خود دوربین حداکثر می‌تواند حجم انتقالی 100 Mbps 8-bit 4:2:0 را داشته باشند، اما در صورتی که از رکوردرهای جانبی استفاده کنید، می‌تواند تا 4:2:2 افزایش یابند که به معنی دو برابر شدن دقت رنگ‌ها است.

 

در صورت استفاده از رزولوشن‌های پایین‌تر مانند Full HD 1080p، سرعت فیلم‌برداری با این دوربین به 120 فریم بر ثانیه افزایش پیدا می‌کند که برای ضبط اسلوموشن‌های بسیار نرم و بدون پرش عالی است.

 

 

دوربین Sony a7 III

 

 

دوربین Sony a7 III  تقریبا هم اندازه دوربین پرسرعت a9 است و از همان باطری‌ استفاده می‌کند که برای نخستین بار برای a9 ارائه شده بود. گفته می‌شود حجم این باطری که NP-FZ100 نام دارد، حدود 2.2 برابر باطری دوربین‌های بدون آینه قبلی سونی است و از لحاظ کارکرد طولانی‌تر در محیط‌های خارج از استودیو اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

با این باطری می‌توانید حدود 610 شات در حالت عادی و حدود 710 شات با استفاده از نمایشگر پشت دوربین عکس بگیرید. این تعداد شات، دو برابر اغلب مدل‌های قبلی و بیشتر از تمام دوربین‌های بدون آینه‌ای است که تابه‌حال معرفی شده‌اند.

 

ضمنا شباهت زیاد این بدنه‌ها اجازه می‌دهد تا عایق‌بندی فوق‌العاده a9 را هم در این دوربین ببینیم. همچنین دکمه جویستیک فوکوس خودکار (AF joystick) و طراحی جالب دکمه‌ها در بدنه a7R III مانند دکمه‌های AF-ON و Protect/Rate (دکمه‌ای برای قفل‌گذاری و رتبه‌دهی به عکس‌ها در حالت نمایش) را نیز در بدنه این دوربین می‌بینیم. نهایتاً اینکه نمایشگر دوربین سونی A7 III از نوع لمسی است.

منظره‌یاب دوربین Sony a7 III  همان منظره‌یاب 2.36 میلیون نقطه‌ای در مدل قبلی است و سونی از منظره‌یاب رزولوشن بالا و پیشرفته a7R III در این مدل استفاده نکرده است. اما استفاده از اپتیک بهتر در جلوی این منظره‌یاب باعث شده تا بزرگنمایی آن از 0.71 برابر در مدل قبلی به 0.78 برابر برسد.

 

بنابراین اگرچه رزولوشن آن همان مقدار پیشین است، اما تصویر بزرگ‌تر و کادر بهتری را نمایش می‌دهد. متأسفانه امکان استفاده از برنامه‌های “Playmemories Camera Apps” در این مدل از سری a هم وجود ندارد.

 

دوربین Sony a7 III از ماه آوریل 2018 (اواخر فروردین ماه) با قیمت 1999 دلار وارد بازار خواهد شد.

 

نویسنده : امیر یاری

8 دیدگاه

  • مهبد گفت:

    با سلام /ایا این دوربین به عنوان دوربین همهکاره میشه خرید هم برای عکاسی و تصویر برداری / بایک لنز 50 فیکس سیگما / برای عکاسی فشن و تبلیغاتی چطوره ؟؟ لطفا جوابم بدهید با تشکر

  • سیامک ساداتی گفت:

    خیلی سخته برای آدمهایی که فرق مدلهای دوربین رو تشخیص نمیدن آدم نقد و بررسی تخصصی قرار بده
    ممنون از وقتی که برای معرفی این دوربین گذاشتین . منتظرم این دوربین به همراه لنز جدید 24-105 سونی به ایران بیاد تا تهیه کنم

    • امیر یاری گفت:

      ممنون از شما.
      در نوشتن بررسی‌ها، می‌بایست با توجه به بازار هدف هر کدام از محصولات، نکات زیادی را در لحن روایی و توضیحات آن رعایت کنیم. طبیعتا علاقمندان به دوربینی مانند سونی a7 III نیاز به توضیحات فنی‌تر و دقیق‌تری دارند و به همین دلیل این مقالات کمی پیچیده‌تر هستند.

  • حمید نورتابان گفت:

    جالبه که خود نورنگار این دوربین را ۳ آبان معرفی و تحلیل کرده حالا تازه خبر میزنه که معرفی شد
    https://noornegar.com/%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c-a7r-iii/

  • حمید نورتابان گفت:

    این دوربین ۴ ماه پیش معرفی شده خبرش تازه به شما رسیده، خیلی باحالین بابا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *