021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین نیکون D850 می تواند تنها دوربین مورد نیاز شما باشد

دوربین نیکون D850 می تواند تنها دوربین مورد نیاز شما باشد

در رودخانه دیچوتز کایاک با درجه سختی IV+ به صخره ای گیر کردم. من کاملا فهمیدم که در کجا لغزیدم و افتادم، امواج سفید کف آلود مرا مانند یک چوب پنبه به اطراف پرتاب می کردند. احتمالا سرم به سنگ آتشفشانی که در آب غوطه ور بود می خورد و ناخودآگاه سقوط می کردم و میمردم.

 

یکی از بهترین چیزها در مورد عکاسی  (یا یکی از بدترین چیزها، بسته به نظر شما دارد) دسترسی به تجهیزات است.

نیکون D850

Nikon 70-200mm F2.8E @ 70mm | ISO 125 | 1/2500 sec | F4

حتی اگر شما از فعالان این صنعت نیستید، دانستن چیزهایی در مورد یک دوربین و داشتن نمونه کارهای مناسب می تواند اغلب برای شما فرصت هایی را ایجاد کند تا با اشخاصی که قبلا با آنها ملاقات نکرده اید، نشست و برخواست کنید و صمیمی شوید. کسانی که کارهایی انجام می دهند که شما هرگز قبل از این ندیده بودید، در مکانهایی که شما هرگز پیش از این در آنجا نبودید.

 

دوربین عکاسی نیکون D850 ممکن است از لحاظ کامل بودن،

بهترین دوربینی باشد که نیکون تا کنون ساخته است 

در این موردخاص، دسترسی دوستانه ای مشخصاً از طرف نیکون ایالات متحده صادر شده است.

 

آنها از ما خواستند که از D850 بسیار زیاد استفاده کنیم بنا بر این با یک پرواز ما را به شهر بند در ایالت ارگان بهمراه مجموعه ای از دیگر عکاسان و روزنامه نگاران فرستادند و همه ما را در سناریو های مختلفی گیر انداختند تا حسمان را از دوربین دریافت کنیم.

 

نیکون D850

از ورزش گرفته تا پرتره، D850 به نظر قابلیت های همه جانبه ای دارد. Nikon 24-120mm F4 @ 50mm | ISO 2200 | F4 | 1/125 sec

 

و من کسی نبودم که از چالش دست بردارم (شاید هم در زمان بندی افتضاح عمل کردم)، بلافاصله بعد از بازگشت به سیاتل قرار شد از عروسی دوستم عکاسی کنم.

 

من مشتاق استفاده از دوربین عکاسی نیکون D850 در محیطی خارج از یک سفر مطبوعاتی بودم، خصوصاً از آنجایی که مشخصات  آن موکد این است که D850 احتمالاً کامل ترین دوربین نیکونی است که تا کنون ساخته شده. در حقیقت ممکن است کامل ترین دوربینی باشد که تا کنون ساخته شده است.

 

این سوژه برای عکاسی 46 مگاپیکسلی بسیار سریع است

به نظر نمی رسد ورزشکار کایاک، نگرانی خاصی در خصوص کلاس IV+ بخش خروشان رودخانه داشته باشد، که من بعدها گفتم که نزدیک به کلاس V بود

Nikon 70-200mm F2.8E @ 70mm | ISO 64 | 1/800 sec | F2.8

 

شاید، بالاترین تمجیدی که می توانم از نیکون D850 داشته باشم این است که به طرق مختلفی بیش از یکبار، مرا به یاد D5 دوربین پرچمدار نیکون  می اندازد.

 

این دوربین استحکام فوق العاده محسوسی دارد. دستگیره AF آن فوق العاده است. تاخیر در شاتر ندارد. فوکوس اتوماتیک آن فوری است.

 

درست مانند D5 من بارها و بارها این احساس را داشتم که این دوربین منتظر من است و هیچ گزینه دیگری وجود ندارد.

 

این دوربین مثل یک تجربه شفاف از سر راه کنتر می رود و به من این امکان را می دهد تا بر چیزی تمرکز کنم که در حال وقوع در مقابل من است به این شکل، حتی یک عکس را هم از دست نمی دهم.

 

به طرق مختلفی بیش از یکبار،دوربین عکاسی نیکون D850 مرا به یاد D5 دوربین پرچمدار نیکون می اندازد

 

و این دقیقا همان چیزی است که من هنگام نزدیک شدن اولین کایاکر نیاز داشتم که دم دست خود داشته باشم.

 

من شروع به فوکوس اتوماتیک کردم و به 3D Tracking دوربین اجازه دادم هنگامی که من دائما در حال بزرگ نمایی و تنظیمات ترکیب بندی خود هستم، کار خود را انجام دهد چون کایاکر در حال عبور غیرقابل پیش بینی در کادر بود و با سرعت 7 فریم در ثانیه عکاسی می کردم.

 

می خواهید نام تجاری کایاک را بدانید؟ فقط کافیست از بزرگ نمایی 100 درصد استفاده کنید.

Nikon 70-200mm F2.8E @ 70mm | ISO 125 | 1/2500 sec | F4

 

این حقیقت که D850 اینگونه عمل می کند، به این دلیل است که قادر به ثبت درست فایلهای 46 مگاپیکسلی فوکوس شده از سوژه هایی که به سرعت در حال حرکت هستند است و این قابلیت، دوربین عکاسی نیکون D850 را منحصر به فرد می سازد.

 

درست است که  سونی  A99 Mark II  ، فایلهای 42 مگاپیکسلی با سرعت  12 فایل بر ثانیه را عکاسی می کند ولی آن دوربین کارایی فوکوس اتوماتیکی که ما می خواهیم را ندارد و رابط کاربری و ضبط مدیای فقط SD باعث می شود که این دوربین از جوانب دیگر، کند تر از D850 باشد.

 

بنابر این در D850، شما اساساً یک دوربین ورزشی دارید که می توانید به اطراف بچرخید و عکس هایی با ابعاد چاپ بزرگ را فقط با فاصله یک تپش قلب ثبت نمایید.

 

اگر این تعریف شما از یک دوربین کامل نیست، من واقعا نمی دانم چه تعریف دیگری می تواند باشد.

 

به نظر می رسد این مرد با انتخابهای زندگی خود احساس راحتی می کند،

Nikon 70-200mm F2.8E @ 70mm | ISO 125 | 1/2500 sec | F4

 

 

مناسب برای هر ISO

وقتی به سمت فرودگاه خارج از شهر بند راه افتادم، به بعد از ظهر خود فکر می کردم. من یک پرواز کوتاه به سمت سیاتل داشتم و زمان کافی برای رفتن از فرودگاه سیاتاک به مهمانی عروسی دوستم در ساحل پوگت سوند وجود داشت. سپس پروازم را چک کردم ودیدم پروازم 45 دقیقه تاخیر دارد.

 

در آن زمان من امیدوارم بودم که چند دقیقه قبل از شروع مراسم به سیاتل برسم، خورشید در آسمان کم کم غروب کرد. من شتابزده خودم را به اعضای خانواده ای که تا حالا با آنها ملاقات نکرده بودم معرفی کردم و از آنها به خاطر زحمتی که بهشون دادم معذرت خواهی کردم و زوج خوشبخت را در آغوش گرفتم. حالا زمان عکس گرفتن است.

تصویر در Adobe Camera Raw پردازش شده است سایه ها برداشته شده و نورپردازی شده

با یک دوربین Nikon D5، Canon EOS – 1D X II و یا Sony a9 این پردازش منجر به یک تصویر با نویز بیشتر می شود.

Nikon 24-120mm F4 @ 24mm | ISO 64 | 1/160 sec | F8

 

به طرق مختلف، شکار لحظه ها وعکاسی عروسی، خواسته های مشابهی را برای عکاس و دوربین ایجاد می کنند. شما به طور مداوم در جستجوی لحظات شتابزده هستید و دوربین باید بتواند در زمان مناسب به شما پاسخ دهد.

 

اما دوربین های ورزشی اغلب با محدودیت هایی مانند وضوح پایین و محدوده دینامیکی پایین به بازار می آیند.

 

عجیب نیست که عکاسان عروسی معمولا یک بدنه سرعتی و یک بدنه رزولوشن بالا به همراه دارند. با دوربین عکاسی نیکون D850 فکر نمی کنم دیگر نیازی به آن باشد.

 

Nikon 24-120mm F4 @ 46mm | ISO 900 | 1/200 sec | F4

 

حتی بدون باتری اضافه، عمر باتری بیش از حد مورد نیاز است. همانند زمان عکسبرداری در هنگام کایاک، این دوربین در عروسی نیز هرگز مرا معطل نکرد.

 

من می دانستم که تصاویر با حساسیت پایین ارزش ویرایشی زیادی دارند ولی من همچنان متعجب کیفیت تصاویر با حساسیت بالا، هنگامی که خورشید غروب می کرد بودم.

 

شما می توانید ترکیب تصاویر را به طور چشمگیری تغییر دهیددر حالی که وضوح آنها همچنان حفظ شود.

 

تا آنجایی که من فهمیدم، بزرگترین ضعف D850 در عکاسی مراسم عروسی فقط این است که مشتریان به طور معمول نیاز به وضوح بیش از 46 مگاپیکسل برای هر عکس ندارند. این موضوع از لحاظ فضای ذخیره سازی برای عکاس مشکل ایجاد می کند و صادقانه باید گفت برای مشتریانی که نیاز به چاپ تصاویری بزرگتر از 11*14 اینچ ندارند نیز اینگونه است.(حتی فایل های با کیفیت بالای JPEG تا 20-30 مگابایت حجم دارند)

 

گزینه فایلهای Raw کوچکتر در دوربین ممکن است تا حدودی مساله را حل کند ولی ما هنوز در حال امتحان کردن این هستیم که ببینیم هیچ کاهش دامنه داینامیکی و یا افت کیفیت وجود دارد یا خیر.

 

ولی از طرف دیگر، شما هیچگونه محدودیتی در برش بخش کوچکی از تصویر با حفظ وضوح را  احساس نمی کنید. شما می توانید به طور چشمگیری ترکیب تصویر را تغییر دهید بدون اینکه از وضوح آن کاسته شود و این نشان دهنده قدرت این دوربین است.

 

Nikon 24-120mm F4 @ 110mm | ISO 1400 | 1/500 sec | F4

 

آیا باید این دوربین را بخرم؟

هیچ دوربینی کامل نیست. من یک عکاس بزرگ ویدئویی برای کار آزاد نیستم ولی عاشق یک صفحه نمایش متحرک هستم تا با آن زوایای منحصر به فردی را عکاسی کنم و این در حالی است که نمای زنده فوکوس خودکار نیکون دقیق است ولی مطمئنا سریع نیست.

 

اگر در موقعیتی نیستید که چشم خود را در چشمی دوربین قرار دهید، عکاسی از سوژه های در حال حرکت با Live View را فراموش کنید.

 

Nikon 35mm F1.8G | ISO 400 | 1/160 sec | F4

 

علاوه بر این، Snapbridge (اصطلاح نیکون برای مجموعه ای از ویژگی ها شامل اتصال وای فای، و بلوتوث برای دانلود تصاویر) نیز در این دوربین بهبود یافته است ولی هنوز کاملا دقیق نیست. فرایند اتصال اولیه سریع و آسان بود ولی برای اتصال مجدد، نتوانستم قبل از اینکه دوربین و گوشی کاملا اتصالشان به یکدیگر قطع شود، مجددا متصل شوم.

 

در طول سال گذشته و یا بیش از آن، من با مساله ارتقا یا عدم ارتقای دوربینم درگیر بودم. برای حیطه عکاسی من که عمدتاً ازدواج و مراسم بود، D850 امکانات زیادی برای ارائه دارد. فایل ها بسیار بزرگ هستند ولی کاهش حجم آنها برای عکسهای خیلی واضح و با تعداد مگاپیکسل کمتر امکان پذیر است.

 

به نظر می رسد نیکون تمام امکاناتش را در این دوربین قرار داده و دوربین عکاسی نیکون D850 نسبت به توانایی هایی که دارد قیمت  بسیار مناسبی دارد.

 

در نگاه اول، به نظر دوربین فوق العاده ای برای مشتریان معمول نمی آید چون پر زرق و برق و ظریف نیست.

 

Nikon 35mm F1.8G | ISO 3200 | 1/320 sec | F1.8

 

ولی برای عکاسان با تجربه که  سوژه های مختلفی را عکاسی می کنند، D850 گزینه بزرگی است. برای عکاسان مناظر، معیار حساسیت پایین شما ، ایزو 64 است و این بدان معنیست که D850، باید قادر باشد تا با دوربین های دیجیتال با فرمت متوسط  در زمینه دامنه دینامیکی مطابقت داشته باشد.

 

برای عکاسان عروسی و مراسم، شما تمام سرعت لازمه را دارا هستید، ولی با وضوح بسیار بیشتر از چیزی که مورد نیازتان است این می تواند برای شما یک نعمت باشد و یا یک بلا، بستگی به سبک خودتان دارد.

 

برای کسانی که به لنزهایی با فوکوس دستی علاقمندند باید گفت شما بزرگترین منظره یاب نیکون در DSLR را دارید. و برای علاقمندان به حیاط وحش باید گفت که شما مزایای آخرین فناوری در حسگرها با وضوح بسیار بالا برای برش عکس در اختیار دارید، همچنین ردیابی فوکوس اتوماتیک عالی و پوشش خوب حتی با نور بسیار کم.

 

در کل، دوربین عکاسی نیکون D850 در فوکوس خودکار کارایی بالا، وضوح فوق العاده، محدوده دینامیکی گسترده و توانایی ثبت سریع تصاویر متوالی را دارد.

 

مگر اینکه بخواهید عکسبرداری ویدئویی و منظم و متوالی داشته باشید، D850 به یکبار دیدن می ارزد.

 

منبع: dpreview.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه