دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

گفت‌وگو با احمد بلباسی منتخب ششمین دوره جشنواره عکس ایران من

گفت‌وگو با احمد بلباسی منتخب ششمین دوره جشنواره عکس ایران من

آقای احمد بلباسی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد عکاسی به پایان رسانده است. وی از سال 88 عکاسی را به ‌صورت حرفه‌ای آغاز کرده و در ابتدا به عکاسی میراث فرهنگی و طبیعت ایران پرداخته است. آقای بلباسی نگاه قوم نگاری و عکاسی مستند را سرلوحه عکاسی خود قرار داده و به این منظور به مناطق مختلف ایران سفر کرده است.

وی عکاسی را به‌ طور تجربی آموخته است، اما از نگاه و دید اساتیدی همچون مرحوم نیکول فریدنی و آقایان افشین بختیار، حسن غفاری و استاد عربزاده بهره برده است. بلباسی عقیده دارد عکاسی برای وی به نوعی برقرار ارتباط با اقوام، فرهنگ و رسوم محتلف اقوام ایران زمین است.

متن مصاحبه با جناب احمدبلباسی برای شما علاقه‌مندان به جشنواره عکاس ایران من در زیر قرار داده شده‌است:

سوال: شما در دوره ششم جشنواره ما شرکت کردید و برنده جایزه شدید؛ چه چیزی باعث شد که شما در جشنواره نورنگار شرکت کنید؟

” طبیعتا ما عکاسان در جشنواره‌ها شرکت می‌کنیم و این یک چیز طبیعی هست و به منزله نمایش عکسهایی هست که ما می‌گیریم. برای مثال مکان‌هایی که کمتر دیده شده یا کسی از آن اطلاع چندانی ندارد و یا حتی موارد دیگر مثل رزومه و … “

آموزش نحوه ثبت نام در جشنواره عکس نورنگار

مقاله مرتبط: آموزش نحوه ثبت نام در جشنواره عکس نورنگار

سوال: بزرگترین چالشی که در ثبت عکسهاتون چه چیزی بوده؟

” اگر بخوام درباره چالش‌هایی که داشتم یا مشکلاتی در عکاسی داشتم صحبت کنم می‌تونم برای مثال مجموعه‌ای از عکسم را مثال بزنم تحت عنوان ( طوفان ریزگردها)؛ طوفانی که درواقع سمت استان سیستان و بلوچستان هست که در آن شرایط طوفان و شن و وضعیت آب‌وهوایی بد من مجموعه‌ای عکاسی کردم که بسیار برای من چالش برانگیز بود.”

سوال: چه تجربه‌ای از شرکت در جشنواره نورنگار کسب کردید؟

” به نظر من جشنواره نورنگار نسبت به بقیه جشنواره‌ها کار خودش را به نحو احسنت و به قولی طبق روال قانونی خودش اجرا کرده. از لحاظ زمانی از لحاظ قول و قرارهایی که گذاشتند، به نحو احسنت آنها را پیاده کرده. نسبت به جشنواره‌های دیگر که اختتامیه‌ها را به قولی جابجا می‌کنند یا حتی داوران، داوری مناسبی نداشتند و به نظر من خیلی حرفه‌ای نبود، نورنگار این موارد را به خوبی داشته و اجرا کرده.”

گفت‌وگو با احمد بلباسی منتخب ششمین دوره جشنواره عکس ایران من

سوال: خیلی متشکرم از شما. تصویر منتخب شما تحت عنوان ” پارچه‌فروش قلعه” است. تصویری که ثبت کردید آیا داستان خاصی داشته؟

” خب طبیعتا این یک پارادوکسی هست که در دنیای امروزی و شرایطی که زندگی‌ می‌کنیم وجود داره؛ درواقع اون فضای قلعه تاریخی که وجود دارد و فروشنده دوره‌گرد یا به قولی دستفروشی که دارن پارچه‌ می‌فروشند و اون فضای تاریخی، صحنه متفاوتی بود که من آن را ثبت کردم.”

سوال: چه توصیه‌ای برای عکاسانی که می‌خواهند در جشنواره عکس امسال شرکت کنند دارید؟

” اولین چیز اینکه، با هدف عکاسی کنند و مسیر خودشان را انتخاب کنند. برای شرکت در جشنواره هم فراخوان را کامل و جامع و بخوانند و سعی کنند عکسهایی را ارائه کنند که از حالت عادی و ساده فاصله داشته باشد و نگاه و ایده‌ خاصی داشته باشد و به قولی حرفی برای گفتن داشته باشد.”

شما همراهان و عکاسان علاقه‌مند به شرکت در هشتمین دوره جشنواره عکس ایران من میتوانید از لینک زیر وارد صفحه جشنواره شوید و تصاویر ارزشمند خود را برای ما ارسال کنید :

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط