دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

برای دوربینم چه کیفی بخرم؟

راهنمای انتخاب
برای دوربینم چه کیفی بخرم؟

چه عکاس حرفه‌ای باشید و چه عکاسی معمولی قطعا به یک کیف دوربین مناسب برای حمل کردن دوربین نیاز خواهید داشت. حالا با توجه به نوع فعالیت‌ شما، چه کیف دوربین عکاسی برای دوربین شما مناسب است؟

چه تجهیزاتی به همراه دارید؟

در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که که دوربین مورد نظر شما چه لوازمی دارد و کدام یک از آن‌ها را می‌خواهید در زمان عکاسی به همراه خود داشته باشید. بعضی از تجهیزات و لوازم جانبی دوربین نیاز به فضای بیشتر و فضاهای خاصی داخل کوله یا کیف دارند. به همین دلیل باید در زمان خرید به فضایی که کوله پشتی دوربین در اختیار شما قرار می‌دهد، توجه کنید.

همچنین وظیفه اصلی کوله یا کیف این است که از دوربین شما محافظت کند. پس به این موضوع توجه داشته باشید که چقدر کوله می‌تواند از فشار ضربه وارد شده به دوربین کم کند.

سعی کنید کوله‌ای خریداری کنید که از ضربه‌گیرهای خوبی برخوردار باشد.

قیمت کیف دوربین عکاسی

سوژه عکاسی شما چیست و در چه محیطی عکاسی می‌کنید؟

نسبت به سوژه و محیط‌هایی که در آن عکاسی می‌کنید، نیاز به تجهیزات مختلفی خواهید داشت. سوژه‌های عکاسی مختلف به لنزهای متفاوتی هم نیاز دارند. برای عکاسی از محیط‌ها شهری به یکسری وسایل نیاز خواهید داشت و برای عکاسی در طبیعت و حیات وحش هم به لوازم دیگری نیاز پیدا خواهید کرد.

پس به این موضوع توجه داشته باشید که میزان مقاومت کیف و کوله شما در محیط‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. برای عکاسی در محیط‌های بیرون از شهر قطعا نیاز به کوله‌ای که خواهید داشت که مقاومت بیشتری دارد و فضای بیشتری را هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

به میزان استفاده روزانه خود توجه کنید

در زمان خرید کوله باید این نکته را در نظر داشته باشید که یک کوله راحت می‌تواند روی عملکرد شما هم تاثیرگذار باشد. هرچقدر کوله و کیف راحت‌تری خریداری کنید، راحت‌تر آن را حمل خواهید کرد و مدت زمان زیادی آن را به همراه خواهید داشت.

نوع عکاسی شما یکی از دلایل اصلی در انتخاب دوربین خواهد بود.

مشخصات کیف دوربین عکاسی

عکاسی از سوژه‌هایی که سریع حرکت می‌کنند

اگر می‌خواهید از سوژه‌هایی که سریع حرکت می‌کنند عکاسی کنید باید کوله‌ای را در اختیار داشته باشید که به شما این امکان را می‌دهد که خیلی سریع به لوازم مورد نیاز دسترسی داشته باشید. باید کوله‌ای را انتخاب کنید که جیب‌های مختلفی در اطراف خود دارد. در هر کدام از این جیب‌ها می‌توانید لنز و لوازم جانبی مختلفی را قرار دهید که از آن‌ها زیاد استفاده می‌کنید و می‌خواهید سریع به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

[relatedpost post=”125573″]

عکاسی در محیط‌های شهری

اگر در محیط‌های شهری و شلوغ عکاسی می‌کنید باید کوله‌ای را خریداری کنید که فضای کمی را به خود اختصاص می‌دهد. اگر در مترو و مکان‌های عمومی عکاسی می‌کنید، به کوله‌ای نیاز خواهید داشت که جمع و جور باشد. در زمان خرید یک کوله جمع و جور و کوچک هم به این موضوع توجه کنید که جیب‌های کافی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز شما داشته باشد و همچنین از مقاومت نسبتا خوبی هم برخوردار باشد.

خرید کیف دوربین عکاسی

یک کوله برای همه چیز

در اکثر مواقع وسایل مختلفی را به همراه داریم. از گوشی هوشمند گرفته تا لپ‌تاپ و احتمالا دوربین عکاسی و تبلت. مخصوصا اگر می‌خواهید به مسافرت بروید، احتمال دارد که بیشتر این وسایل را به همراه داشته باشید. بسیاری از کوله‌هایی که برای دوربین‌های عکاسی ساخته شده‌اند، برای حمل کردن لپ‌تاپ  و تبلت هم مناسب است. پس می‌توانید در زمان خرید کوله و کیف برای دوربین عکاسی این نکته را هم در نظر داشته باشید.

عکاسی در طبیعت و حیات وحش

عکاسی در طبیعت و حیات وحش بیشتر عکاسان را با چالش مواجه می‌کند. بیشتر سوژه‌ها فاصله زیادی از شما خواهند داشت. نزدیک شدن به سوژه مورد نظر اگر پرنده یا حیوانی خاص باشد، باعث می‌شود که سوژه متوجه حضور شما بشود و فرار کند.

همچنین نزدیک شدن به برخی حیوانات می‌تواند برای عکاسان هم خطرناک باشد. در چنین شرایطی باید از لنزهای بسیار بزرگی استفاده کنید تا بتوانید از فاصله دور از سوژه عکس بگیرید. احتمالا لنزهای ۴۰۰ یا ۵۰۰ میلی‌متری را نیاز خواهید داشت.

 این لنزها وزن زیادی دارند و به همین دلیل به همراه داشتن طولانی مدت آن می‌تواند شما را خسته کند. باید کوله‌ای را خریداری کنید که هم فضا و محافظ‌های مناسبی داشته باشد.

همچنین بهتر است کوله‌ای را در نظر داشته باشید  که کمربند داشته باشد. کمربندی که باعث می‌شود کوله بدون حرکت‌ در پشت‌ شما قرار بگیرد. این کمربند حمل کردن کوله را هم راحت‌تر می‌کند. کوله‌هایی که برای عکاسی از طبیعت مناسب هستند، فضای زیادی دارند تا بتوانید لنزهای ۶۰۰ میلی‌متری در آن‌ها قرار دهید.

اگر به دنبال کوله‌ای جا دار هستید که نمی‌خواهید وزن زیادی داشته باشد، می‌توانید یکسری کوله‌هایی که برای دوربین‌های DLSR طراحی شده‌اند را خریداری کنید. این کوله‌ها فضای بسیار زیادی برای قرار دادن لنزهای بزرگ دارند. از آنجایی که لنزهای بزرگ وزن زیادی هم دارند، خیلی‌ها به داشتن یک کوله سبک فکر می‌کنند.

کیف دوربین عکاسی مناسب

عکاسی ورزشی و ماجراجویی‌های هیجان انگیز

عکاسی‌های ورزشی و عکاسی‌های ماجراجویانه هم علاقه‌مندان بسیار زیادی دارند. عکاسی کردن در زمان کوهنوردی، اسکی و محیط‌هایی که شرایط آن دشوار است هم نیاز به کوله و کیف دوربین عکاسی مناسب دارند. باید کوله‌ای را انتخاب کنید که در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم باشد. چنین کوله‌ای باید مقاومت خوبی هم در محیط‌های مختلف داشته باشد. سعی کنید کوله‌ای را انتخاب کنید که بتوان داخل آن Sleeping Pad قرار دهید، مکانی هم برای چوب‌های اسکی داشته باشد و حتی بتوان در آن یک منبع اکسیژن قرار داد. چنین کوله‌ای برای عکاسان حرفه‌ای که از طبیعت و در شرایط آب و هوایی بسیار سخت و دشوار عکاسی می‌کنند، مناسب خواهد بود.

چنین کوله‌ای آن‌قدر جا خواهد داشت که بتوانید تمام وسایل مورد نیاز عکاسی خود را هم داخل آن قرار دهید.

اگر عکاسی شما بیشتر از یک روز طول می‌کشد، قطعا به کوله‌‌ای نیاز دارید که بتوانید آیتم‌های دیگری هم داخل آن قرار دهید. بخش دیگری از کوله‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای استفاده چندین روز مناسب هستند و می‌توان داخل آن‌ها وسایل بسیار زیادی قرار داد. به این موضوع توجه داشته باشد که چنین کوله‌ای باید ضد آب باشد و متریال‌های داخلی آن هم باید به شکلی باشند که بتوانند از آیتم‌های داخلی محافظت کنند. سعی کنید کوله‌ای را انتخاب کنید که فضای مناسبی برای آب و غذا و لباس اضافی داشته باشد.

[relatedpost post=”77809″]

سفرهای خاطره انگیز

اگر برای تعطیلات به مسافرت می‌روید، به کوله‌ای چند منظوره نیاز خواهید داشت. کوله‌ای که تنها برای عکاسی مناسب نباشد. باید کوله‌ای را خریداری کنید که بتوانید در آن وسایلی بیشتر از دوربین و تجهیزات آن را قرار دهید. وسیله‌های شخصی شما هم بخشی از فضای این کوله را در اختیار می‌گیرند.

راهنمای خرید گوله و کیف دوربین عکاسی

حتی بعضی وقت‌ها دوربین خود را هم به همراه نخواهید داشت و در این حالت باید کوله‌ای داشته باشید که بتوان از آن برای کارهای دیگر هم استفاده کرد. یکسری از کوله‌ها به صورتی ساخته شده‌اند که می‌توان بخش‌های داخلی آن‌ها را تغییر داد و مکان مخصوص دوربین را به مکانی دیگر تبدیل کرد. با برداشتن این قسمت‌ها، فضای کوله بیشتر می‌شود و می‌توانید وسایل بیشتری در آن قرار دهید.

نویسنده : نورنگار - آ.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *